Hop til indhold
  • 0

Forbindelser til LK IHC Wireless Ø80 udtag? (Benytte slave og M2)


rskadk
 Share

Spørgsmål

Hej,

Skal have lavet et lidt specielt setup hvis det kan lade sig gøre. Har i forvejen et almindelig lampeudtag, som kan dæmpes fra væggen (fast tændledning). Jeg kunne godt tænke mig at få monteret 2 spot, som kører på sin egen afbryder. Jeg vil gerne undgå at skulle fræse nye ledninger og kontakter ind i væggen, men skal selvfølgelig have trukket noget strøm til de nye spots. Min plan var følgende hvis det kan lade sig gøre.

1) Eksisterende lampeudtag erstattes med et LK IHC Wireless Ø80 udtag. Der forefindes endvidere en fast fase og nul bagved lampeudtaget, som ikke afbrydes via dimmeren.

2) Til det nye Wireless udtag, er planen at det skal styre de 2 nye spots, ved at forbinde dem som slaver på bagsiden af Wireless udtaget. Der skal så opsættes en wireless kontakt, så spots kan styres.

3) For at få den eksisterende lampe til at fungere igen, var min plan at den skulle køre igennem M2 på forsiden, så den i princippet kører uden om / igennem IHC wireless udtaget. Og så skulle den stadig kunne fungere via dæmperen i væggen.

Kan dette overhovedet lade sig gøre? Den primære grund til at det skulle laves sådan, var for ikke at skulle sætte endnu et lampeudtag op (Som spots skulle køre over). 

Link til kommentar
Del på andre sites

15 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
7 timer siden, Thomas skrev:

Nej Bjarne. Han kan ringe til en elektriker, der kan lave det......

Det eneste jeg ser at spørger selv ville lave, var at "Undgå at han/hun skulle fræse riller"
Ellers beskriver spørger kun "at få lavet" det betyder jo ikke nødvendigvis at han/hun laver det selv.

Og han/hun kunne jo også risikere at være autoriseret el-installatør, jeg kender ham/hende ikke.

Beklager at jeg har formuleret mig med "Sætte" i stedet for "få sat et"......

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

#Thomas

Jeg tror at de fleste spørgsmål af teknisk karakter i dette forum, kræver en autoriseret installatør for at blive udført i praksis. Så du fårnok meget travlt hvis du skal til at lege "Politimand". For øvrigt er det en meget god ide at få opklaret hvordan en IHC løsning skal udføres, idet der er rigtig mange elektrikere der ikke ved en hujende fis om IHC. Hvis du prøver at læse flere af trådende, vil du opdage at der er flere brugere der har fået udført dårligt fungerende IHC installationer, af aut. elektrikere.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 19/10/2016 at 10:09 , Thomas skrev:

Nej Bjarne. Han kan ringe til en elektriker, der kan lave det......

Desværre findes der rigtig mange elektriker, som burde have frataget deres svendebrev. En af mine bekendte fik en regning på 3.000 efter en autoriseret elektriker havde brugt næsten en dag på at skille det meste af hans installation af, for bare at konstater at en sikring var gået uden at indikatoren var poppet ud.

Jeg synes det er helt fair at der bliver spurgt til løsninger, men jeg siger også stop når jeg ser spørgsmål som er det sort eller blå som er nul.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 19/10/2016 at 07:06 , Bjarne Sørensen skrev:

Du kunne sætte Ø80 lampeudtaget i et underlag i et andet rum og trække mellemledningen derind.

http://www.harald-nyborg.dk/p6280/ihc-w-underlag-oe-80-mm-hvid

Tak for svar. Dvs. man monterer sådan en dåse nedenfor loftet, og så lampeudtaget i den. Så slipper man for en PL dåse bag gipsen?
 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

I forhold til andre kommentarer om hvorvidt jeg skal gøre det selv eller ej. Så handler dette indlæg ikke om hvorvidt jeg skal udføre installationen selv eller ej. Men primært for at få ideer til hvordan det kan løses. Ud fra dette så kan jeg tilkalde en elektrikker. Jeg vil dog ikke lade beslutningen om hvordan det skal bygges op, uden jeg selv har viden herom, være op til en elektrikker!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
26 minutter siden, rskadk skrev:

I forhold til andre kommentarer om hvorvidt jeg skal gøre det selv eller ej. Så handler dette indlæg ikke om hvorvidt jeg skal udføre installationen selv eller ej. Men primært for at få ideer til hvordan det kan løses. Ud fra dette så kan jeg tilkalde en elektrikker. Jeg vil dog ikke lade beslutningen om hvordan det skal bygges op, uden jeg selv har viden herom, være op til en elektrikker!

Præcis, det gælder om, lige som alt andet her i livet, at sætte sig grundigt ind i hvad det er man skal betale for at få udført. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok