Hop til indhold

Integration mellem IHC og Homebridge


Johan Vase
 Share

Recommended Posts

Jeg har oplevet nogle gange, at man ikke kan finde den i homekit. Tror homekit holder fast i den gamle opsætning.

Prøv at Ændre Navn, Mac User, og pin i IHC-Bridge, og se så om ikke den dukker op med det nye navn.

Dimmer skal jeg nok få løst, skal bare lige have købt mig en først :-).

Homebridge genstarter når man trykker på Gem knappen, men jeg skal nok lave en reboot knap også.

Mange tak for de rosende ord :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

6 timer siden, AndersKjergaard skrev:

Hej Claus

Jeg har følgende udfordringer:

  • Efter at have fjernet IHC_Bridge fra Home app'en, kan jeg ikke finde den igen.
  • Brug af IHC dimmer

Det er i øvrigt et super stykke arbejde du/I har lavet. Hvis i får rettet de ting der skal til, for at det bliver tilgængeligt for menigmand, tror jeg at det vil have stor værdi for mange!

Vh Anders

 

 

Du kan finde IHC Bridge ved at ændre MAC adressen i Homekit opsætningen på homebridge

Link til kommentar
Del på andre sites

11 timer siden, cis2131 skrev:

Dimmer skal jeg nok få løst, skal bare lige have købt mig en først :-).

Hvor bor du? Jeg har både dimmer og temperatursensor du kan låne.

5 timer siden, Markwirenfeldt skrev:

Du kan finde IHC Bridge ved at ændre MAC adressen i Homekit opsætningen på homebridge

Jeg prøvede lige i morges uden held. Jeg prøver igen i aften. 

Link til kommentar
Del på andre sites

På 25/11/2016 at 17:12 , cis2131 skrev:

Hej Anders

Det kunne da være fint at låne dem.. Kræver temperatur føleren ikke et high speed input modul?.

Skriver lige til dig direkte.

Temp. sensor kræver bare et ganske alm. input 24/3 modul. Dette input modul har være standard i snart 20 år. Det ældre input 24 eller input24/30 findes fortsat, men LK har ikke haft nogle produkter som kræver den større strøm styrke i dette modul i start 10 år. jeg mindes at have set nogen skrive at temp sensor også virker på dette modul, men det er ikke en supporteret løsning fra LK.

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, Lars1 skrev:

Temp. sensor kræver bare et ganske alm. input 24/3 modul. Dette input modul har være standard i snart 20 år. Det ældre input 24 eller input24/30 findes fortsat, men LK har ikke haft nogle produkter som kræver den større strøm styrke i dette modul i start 10 år. jeg mindes at have set nogen skrive at temp sensor også virker på dette modul, men det er ikke en supporteret løsning fra LK.

Køre mine temp sensore på et 25/3 modul - virker fint. Har et par sensorer kombineret lux/temp og en enkelt temp/fugt men de kan ikke stilles fra app - kun i LK IHC visual

Link til kommentar
Del på andre sites

På 24. nov. 2016 at 22:07 , cis2131 skrev:

Jeg har oplevet nogle gange, at man ikke kan finde den i homekit. Tror homekit holder fast i den gamle opsætning.

Prøv at Ændre Navn, Mac User, og pin i IHC-Bridge, og se så om ikke den dukker op med det nye navn.

Dimmer skal jeg nok få løst, skal bare lige have købt mig en først :-).

Homebridge genstarter når man trykker på Gem knappen, men jeg skal nok lave en reboot knap også.

Mange tak for de rosende ord :-)

Jeg oplever også stadig at den mister forbindelse til homekit. Især hvis der er lavet ændringer i ihc-bridge og der gemmes.

Men er der en bestemt rækkefølge der skal følges når man ændre i opsætning ? feks tilføje en kanal eller lign og derefter gemme. Eller skal man genstarte homekit? 

Som regel reddes det ved at ændre i navn, mac og pin som du også skriver. Men feks i aften vil den ingen ting - så prøver igen i morgen. 

Jeg har også forsøgt at lege lidt med tilstædeværelse - og det virker også med min iphone's ip. Men jeg syntes der går noget tid inden den bliver registreret. Men hvad er den oprindelige ide med det ? Er det i forbindelse med en scene i homekit eller? 

Ellers ser det jo som sagt bare super godt ud og er til at gå til :-) 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

24 minutes ago, Holm said:

Jeg oplever også stadig at den mister forbindelse til homekit. Især hvis der er lavet ændringer i ihc-bridge og der gemmes.

Men er der en bestemt rækkefølge der skal følges når man ændre i opsætning ? feks tilføje en kanal eller lign og derefter gemme. Eller skal man genstarte homekit? 

Som regel reddes det ved at ændre i navn, mac og pin som du også skriver. Men feks i aften vil den ingen ting - så prøver igen i morgen. 

Jeg har også forsøgt at lege lidt med tilstædeværelse - og det virker også med min iphone's ip. Men jeg syntes der går noget tid inden den bliver registreret. Men hvad er den oprindelige ide med det ? Er det i forbindelse med en scene i homekit eller? 

Ellers ser det jo som sagt bare super godt ud og er til at gå til :-) 

 

Du skulle kunne tilføje alt hvad du vil, når du trykker på gem, så genstarter services på boksen, så de nye ændringer kommer i homekit.
Det kunne tyde på at du har noget som får softwaren til at fejle, så serveren ikke kører.

Er det muligt at jeg kunne få ssh adgang (port 22) til den, så kan jeg hurtigt se hvad som går galt.

Næste version har indbygget remote support mulighed, men det mangler lige i din version. (Der er også en side til at som om alle tjenester kører)

Link til kommentar
Del på andre sites

33 minutes ago, cis2131 said:

Du skulle kunne tilføje alt hvad du vil, når du trykker på gem, så genstarter services på boksen, så de nye ændringer kommer i homekit.
Det kunne tyde på at du har noget som får softwaren til at fejle, så serveren ikke kører.

Er det muligt at jeg kunne få ssh adgang (port 22) til den, så kan jeg hurtigt se hvad som går galt.

Næste version har indbygget remote support mulighed, men det mangler lige i din version. (Der er også en side til at som om alle tjenester kører)

Idden med tilstedeværelse, er at finde ud af om der er nogle hjemme. Så når en ip ikke har svaret inden for 10 minutter, så markeres den som væk. 

Du kan bruge det til at ændre på varmen sende beskeder eller TTS over Sonos når den kommer online igen e.l.

telefoner slukker for wifi, når de er i stand-by,  men de vågner typisk op inden for 10 min og tjekker mail e.l.

Link til kommentar
Del på andre sites

18 timer siden, cis2131 skrev:

Du skulle kunne tilføje alt hvad du vil, når du trykker på gem, så genstarter services på boksen, så de nye ændringer kommer i homekit.
Det kunne tyde på at du har noget som får softwaren til at fejle, så serveren ikke kører.

Er det muligt at jeg kunne få ssh adgang (port 22) til den, så kan jeg hurtigt se hvad som går galt.

Næste version har indbygget remote support mulighed, men det mangler lige i din version. (Der er også en side til at som om alle tjenester kører)

Jo det må du hellere end gerne prøve - hvordan aktivere jeg ssh adgang? 

Jeg kan se i loggen at den står og genstarter homebrige hele tiden. 

Evt kan jeg også bare vente til næste version er klar til test ? 

17 timer siden, cis2131 skrev:

Idden med tilstedeværelse, er at finde ud af om der er nogle hjemme. Så når en ip ikke har svaret inden for 10 minutter, så markeres den som væk. 

Du kan bruge det til at ændre på varmen sende beskeder eller TTS over Sonos når den kommer online igen e.l.

telefoner slukker for wifi, når de er i stand-by,  men de vågner typisk op inden for 10 min og tjekker mail e.l.

Ja ok - regnede også med det var noget lign dette, men hvis jeg forsøger at bruge en tilstedeværelse sensor i en scene med homekit - acceptere den det ikke og skriver noget med: Kan ikke bruges da denne sensor altid er tændt.  ? 

Link til kommentar
Del på andre sites

SSH adgang skal di lave ved at portforwarde port 22 til dens IP adresse i din router.

Næste version er egentlig klar, men jeg er ikke blevet færdig med at lave update funktioner, så man undgår at starte forfra med opsætningen.

Hvis du vil prøve den nyeste version (Uden opdaterings funktion), så sig til.

Det er korrekt at du ikke kan bruge tilstedeværelses sensorer i scener, da det er en samling af enhedder du vil påvirke på samme tid, de skal i stedet bruges i regler, som kriterier for noget.  

"Hjem" appen har ikke så mange mulighedder for regler endnu, men du kan opsætte dem i Elgato Eve appen (Fra appstore), når de først er oprettet, så kan du se dem i "Hjem".

Link til kommentar
Del på andre sites

6 timer siden, cis2131 skrev:

SSH adgang skal di lave ved at portforwarde port 22 til dens IP adresse i din router.

Næste version er egentlig klar, men jeg er ikke blevet færdig med at lave update funktioner, så man undgår at starte forfra med opsætningen.

Hvis du vil prøve den nyeste version (Uden opdaterings funktion), så sig til.

Det er korrekt at du ikke kan bruge tilstedeværelses sensorer i scener, da det er en samling af enhedder du vil påvirke på samme tid, de skal i stedet bruges i regler, som kriterier for noget.  

"Hjem" appen har ikke så mange mulighedder for regler endnu, men du kan opsætte dem i Elgato Eve appen (Fra appstore), når de først er oprettet, så kan du se dem i "Hjem".

Jeg havde faktisk tænkt på at starte forfra, for at se om der kom liv i homebridge igen, så jeg er klar på at prøve den nye version. Så du må gerne sende den. 

Kan godt se nu, det selvfølgelig er en regel der skal laves mht tilstedeværelsesensor - ved ikke lige hvad jeg tænkte på ;-) Men super fif med det andet program til at lave dem - det prøver jeg. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
På 18/11/2016 at 23:35 , cis2131 skrev:

Så er der endelig en test version klar, jeg sender et download link til jer direkte.

Funktionen Sonos Playlister og Lydclips er p.t. deaktiveret, de har nogle issues med at blande sig, når man skifter i Sonos appen.

Jeg har tilføjet en mulighed for at styre ihc outputs fra web interfacet, og se status på dem live.

Følgende funktioner er p.t. implementeret.

 - Tænde og slukke lys på IHC via homekit apps, kræver blot man har dataline_id fra project.vis filen.
 - Se status på IHC outputs i homekit apps.
 - Tænde og slukke lys på IHC fra web interface.
 - Se status på IHC Outputs i web interface.
 - Sonos integration i homekit.
 - Tilstedeværelses tjek ved at pinge telefoner på wifi nettet (Hvis en telefon er væk i en fastsat periode, så markeres man som væk).
 - Text to speak. Kan læse tekster op på Sonos ved bestemte hændelser, (så som når en person kommer hjem) Understøtter dansk tale.
 - Roth Touchline intergation. Kan p.t. kun læse rum temperatur, ikke ændre dem. 
 - Funktion til at bruge Sonos højtalere som Airplay højtalere (Exeprimental).

Todo:

 - Sonos playliste funktion.
 - Sonos lydklips funktion.
 - IHC lysdæmpere
 - Phillips hue

Jeg vil også rigtig gerne hjælpe med at teste. Det lyder rigtig spændende. Min installation indeholder pt. både temperatur sensor, IHC lysdæmpere, Sonos, og en Visility DashBoard.(Som dog pt. ikke virker efter opgradering af IHC til SW2.8.6/FW2.8.3)

vh Torben 

Link til kommentar
Del på andre sites

På ‎24‎-‎11‎-‎2016 at 21:35 , cis2131 skrev:

En lille update:

Der er nu en 4 stykker som har fået testet, og jeg har brugt deres input til at rette nogle småfejl, og tilføjet nogle ting.
Jer som har testet, må gerne komme med jeres input.

Følgende er blevet tilføjet.
 - Wifi kan opsættes fra webgui (skal først tilsluttes til LAN, så man kan komme ind og opsætte det).
 - IHC udgange kan opsættes enten som Light eller Switch i homekit (så den fremstår med andre ikoner)
 - IHC Projekt fil kan uploades, så IHC-Bridge kan læse udgangene ud af filen (Kun testet på dataline og Airlink produkter).

Jeg overvejer at tilføje IFTTT til projektet, men er lidt i tvivl om der er interesse for det.. Nogle indvindinger.??

9
 

Hej.

Faldt lige over denne tråd.

Projektet lyder meget interessant

Jeg vil gerne hjælpe med at teste og komme med input ,ideer osv.

Jeg har i min installation mulighed for at teste op mod

IHC varmestyring

IHC Lys (ingen dæmpning pt )

IHC ventilations styring

IHC ALARM (inkl dør/vindueskontakter)

IHC Pir input

Samt Sonos ,

integration af Z-wave ,kunne være rigtigt interessant .

Dette kunne måske åbne op for at mange let kunne integrere fx Fibaro enheder for pir, lux, temp, input

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

On 17/12/2016 at 0:17 PM, bozidar said:

Hej.

Faldt lige over denne tråd.

Projektet lyder meget interessant

Jeg vil gerne hjælpe med at teste og komme med input ,ideer osv.

Jeg har i min installation mulighed for at teste op mod

IHC varmestyring

IHC Lys (ingen dæmpning pt )

IHC ventilations styring

IHC ALARM (inkl dør/vindueskontakter)

IHC Pir input

Samt Sonos ,

integration af Z-wave ,kunne være rigtigt interessant .

Dette kunne måske åbne op for at mange let kunne integrere fx Fibaro enheder for pir, lux, temp, input

 

 

Jeg sender dig en privat bedked med link til nyeste image.

Jeg ved ikke hvor egnet homekit er til alarm, men hvis du trækker en udgang ved alarm så kan homekit i hvert til fald være med til at informere, og reagere yderligere.. Feks. spille talebeskeder over Sonos højtalere. eller aktivere andre ting via IFTTT

Mens vi er ved alarm, så kunne du evt. kikke på et af mine andre projekter www.nextdoorwatch.com som er et alarmerings system til naboer. det kan også aktiveres via en email, hvis din ihc ikke kan sende en sms.

Men lad os se hvad vi kan finde på at styre på din liste...

Jeg har kikket på z-wave integration via dette modul: http://razberry.z-wave.me/
Så sådan en køber jeg nok hjem i nær fremtid...

 

Link til kommentar
Del på andre sites

On 13/12/2016 at 11:10 AM, Torben Rahbek Sørensen said:

Jeg vil også rigtig gerne hjælpe med at teste. Det lyder rigtig spændende. Min installation indeholder pt. både temperatur sensor, IHC lysdæmpere, Sonos, og en Visility DashBoard.(Som dog pt. ikke virker efter opgradering af IHC til SW2.8.6/FW2.8.3)

vh Torben 

Hej Torben

Jeg sender dig en privat bedked med link til nyeste image.

Havde ikke hørt om Visillity før, det ser da ellers ud til at kunne det hele. 

Havde ikke set at LK endelig var kommet med en ny version. Ved faktisk ikke om min stadig vil virke med den version.
Så det kunne da være interessant hvis du vil teste det. 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

På 18/11/2016 at 23:35 , cis2131 skrev:

Så er der endelig en test version klar, jeg sender et download link til jer direkte.

Funktionen Sonos Playlister og Lydclips er p.t. deaktiveret, de har nogle issues med at blande sig, når man skifter i Sonos appen.

Jeg har tilføjet en mulighed for at styre ihc outputs fra web interfacet, og se status på dem live.

Følgende funktioner er p.t. implementeret.

 - Tænde og slukke lys på IHC via homekit apps, kræver blot man har dataline_id fra project.vis filen.
 - Se status på IHC outputs i homekit apps.
 - Tænde og slukke lys på IHC fra web interface.
 - Se status på IHC Outputs i web interface.
 - Sonos integration i homekit.
 - Tilstedeværelses tjek ved at pinge telefoner på wifi nettet (Hvis en telefon er væk i en fastsat periode, så markeres man som væk).
 - Text to speak. Kan læse tekster op på Sonos ved bestemte hændelser, (så som når en person kommer hjem) Understøtter dansk tale.
 - Roth Touchline intergation. Kan p.t. kun læse rum temperatur, ikke ændre dem. 
 - Funktion til at bruge Sonos højtalere som Airplay højtalere (Exeprimental).

Todo:

 - Sonos playliste funktion.
 - Sonos lydklips funktion.
 - IHC lysdæmpere
 - Phillips hue

Hej

Jeg vil også gerne teste.

Mvh

Jakob

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er også meget interesseret i at teste. Jeg har fået gavekort til et Apple Watch så det vil jeg gerne have gang i at kunne betjene lys, port osv med. 

Mit setup består af komplet varmestyring, 12 stk wireless lysdæmpere, 6 elmålere, en gasmåler, el vandmåler osv. 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok