Hop til indhold

IHC Captain og RPI3


Søren Birkholm Eriksen
 Share

Recommended Posts

10 timer siden, Lars1 skrev:

Bare ærgeligt at den fortsat ikke kan strømfødes via PoE. :(

Enig. Det ville være lækkert. 

Det kan dog lade sig gøre med denne, men den er dyr. Koster det samme som en RPi

https://www.pi-supply.com/product/pi-poe-switch-hat-power-over-ethernet-for-raspberry-pi/?v=dd65ef9a5579

Link til kommentar
Del på andre sites

14 timer siden, Søren Birkholm Eriksen skrev:

Enig. Det ville være lækkert. 

Det kan dog lade sig gøre med denne, men den er dyr. Koster det samme som en RPi

https://www.pi-supply.com/product/pi-poe-switch-hat-power-over-ethernet-for-raspberry-pi/?v=dd65ef9a5579

Hellere en dinskinnekasse med 24Volt dc strømforsyning :)

Jeg har brugt en hel dag, tror jeg, på at Google en kasse, men har ikke fundet noget specielt fedt til den :mellow:

Link til kommentar
Del på andre sites

29 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev:

Hellere en dinskinnekasse med 24Volt dc strømforsyning :)

Jeg har brugt en hel dag, tror jeg, på at Google en kasse, men har ikke fundet noget specielt fedt til den :mellow:

DIN rail: https://www.modmypi.com/raspberry-pi/cases/din-rail-mount

men uden strøm

Det vel også dem du selv har fundet. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

22 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Hellere en dinskinnekasse med 24Volt dc strømforsyning :)

Jeg har brugt en hel dag, tror jeg, på at Google en kasse, men har ikke fundet noget specielt fedt til den :mellow:

Hvis nu bare den kunne forsynes via PoE, så skulle du kun bruge en DIN skinne kasse. ;) Jeg vil dog også mangle en DIN skinne kasse til min USB disk, samt muligvis en strømforsyning. Af en eller anden grund kan min Raspberry ikke levere strøm nok til min USB disk, selvom jeg har en 2A strømforsyning på den. Tilgengæld kan den 2A strømforsyning jeg har på min USB hub godt føde både USB disken og Raspberry'en samtidig. Vel at mærke gennem den USB port hvor USB hub'en er tilsluttet??

SD kort er ikke designet til at have et OS kørende på dem. De dør ofte efter 1-2 år alt efter hvor meget aktivitet der er på din Raspberry.

Link til kommentar
Del på andre sites

22 timer siden, Søren Birkholm Eriksen skrev:

DIN rail: https://www.modmypi.com/raspberry-pi/cases/din-rail-mount

men uden strøm

Det vel også dem du selv har fundet. :)

En af boksenen i dit link har en voltage regulater, med 9-35V input og 5V 1A output. Det er max 5W ekstra load på din 24V IHC strømforsyning. Det burde ikke være noget problem, bortset fra at den pågøldende boks er ca. ligeså dyr som PoE tophat løsningen.

Link til kommentar
Del på andre sites

På 3/3/2016 at 08:17 , Søren Birkholm Eriksen skrev:

Enig. Det ville være lækkert. 

Det kan dog lade sig gøre med denne, men den er dyr. Koster det samme som en RPi

https://www.pi-supply.com/product/pi-poe-switch-hat-power-over-ethernet-for-raspberry-pi/?v=dd65ef9a5579

Den ser interessant ud, men med den på, vil raspberry'en hverken kunne være i den kasse den sidder i idag, eller i en af de DIN skinne kasser du har linket til. Dertil kommer at den kun kan levere 6,5W. Den mindste PoE standard kan levere 14W og den seneste 30W. 6,5W er for lidt når man også har en USB disk på dyret (ihvert fald for min 120GB SSD disk)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har kigget en del rundt på kasser. Der er også nogle folk der selv har lavet nogle i 3D print.

Jeg må lige kigge alt igennem på dine links Søren, når jeg ikke er på mobil.

Jeg vil gerne have en din-skinne kasse i et fedt Raspberry design, og allerhelst så Micro Sd-kortet sidder ud mod fronten og er lige til at trykke ud. 

Altså jeg har da et 19" rack siddende med patchpanel, 24-ports switch, modem, NAS og alt det, og der ligger den bare i bunden nu, men den "hører" jo til IHC'en ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Til hus installationer, vil det være dejligt hvis man kunne få managed switche, modems/router, NAS etc. til DIN skinne montage. Stort set alle produkter burde idag kunne laves så små at de kan være i en DIN skinne kasse. Et 19" rack høre IMHO ikke hjemme i en hus installation.

Link til kommentar
Del på andre sites

19 minutter siden, Lars1 skrev:

Til hus installationer, vil det være dejligt hvis man kunne få managed switche, modems/router, NAS etc. til DIN skinne montage. Stort set alle produkter burde idag kunne laves så små at de kan være i en DIN skinne kasse. Et 19" rack høre IMHO ikke hjemme i en hus installation.

Ja det kunne da være lækkert. Også en IHC-net løsning der var tidssvarende og til at betale. Her mener jeg Gigabit på alt udstyr og 1000 kr pr drop alt incl (aktivt/passivt udstyr) POE osv. Mange har jo efterhånden et par ip cams og lign. 

Jeg har 18" rack fordi det var gratis og jeg har vel 30 drops rundt omkring i husets 3 plan og garagen. Det ville ikke være til at komme i nærheden af med ihc net. 

Link til kommentar
Del på andre sites

På 5/3/2016 at 13:30 , Bjarne Sørensen skrev:

Ja det kunne da være lækkert. Også en IHC-net løsning der var tidssvarende og til at betale. Her mener jeg Gigabit på alt udstyr og 1000 kr pr drop alt incl (aktivt/passivt udstyr) POE osv. Mange har jo efterhånden et par ip cams og lign. 

Jeg har 18" rack fordi det var gratis og jeg har vel 30 drops rundt omkring i husets 3 plan og garagen. Det ville ikke være til at komme i nærheden af med ihc net. 

Gigabit på IHC giver ikke meget mening, Controlleren vil aldrig kunne fylde en 100Mbit forbindelse. Det samme gælder for en Raspberry PI-2. Med 3'eren nærmere vi os nok en processor, som vil være i stand til at levere mere end 100Mbit/sek. Jeg har 3 forskellige NAS bokse. De er alle 3-5 år gamle. Den hurtigste kan levere 50Mbit. Den langsomste 5Mbit. Men bortset fra det, så bør nyt udstyr idag leveres med Gigabit interface, da det næppe vil gå mange år før vi ser de første switche, som ikke understøtter 100Mbit.

Jeg har selv 2 IHC net tavler, som når jeg er færdig med min ombygning (år 2040 med min nuværende hastighed) vil være næste fuldt bestykket = 48 drops. Der er ikke noget i vejen for at bruge andre kabler og udtag end LK's, men jeg har valgt at holde fast i LK kablerne da jeg bruger installationen til antenne signaler også. Til væg udtagne har jeg valg en billigere model, men primært fordi jeg synes IHC net dobbelt udtagne (2*afbr størrelse) ikke passer sammen med resten af min installation.

Et 19" rack vil ikke kunne være noget sted i mit bryggers. Det er alt for dybt.

Link til kommentar
Del på andre sites

16 timer siden, Momme skrev:

Er der nogle der har prøvet om Ihc Captain og RPI3 spiller sammen?

Jeg har ikke nogen PI-3, men jeg kan ikke se hvorfor IHC Captain ikke skulle spille sammen med den. Det er jo ren SW, og såvidt jeg ved benytter IHC Captain ikke nogen specielle funktioner. Det største problem jeg kan forstille mig, er at de igen har flyttet rod kataloget for HTML siderne, men det er en detalje som vil være ret let at løse.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok