Hop til indhold
  • 0

Hvordan er det nu lige med email


SilverLine
 Share

Spørgsmål

19 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Nu siger du grove træk, det får du..

Det foregår i scene design, og kræver en controller med viewer, her har du i toppen et logo med det brev, hvor du kan opsætte mail, og vælge på hvilken event den skal sende mail..

Kan ikke huske det, men du skal muligvis ind i IHC administrator også, og opsætte mailserver mv..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Under administrator -> notifikationsbeskeder, har jeg prøvet både med min pop3/imap mail jeg har ved one.com samt min gmail med de smtp oplysninger der står i dit link. Den mislykkedes når jeg trykker udfør test :-(

 

Er det pga. min udbyder har lukket for port 25 ?

Jeg har prøvet med smtp fra google : aspmx.l.google.com som ikke skulle være SSL krypteret, men kan stadig ikke få hul igennem.

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Gmail og flere andre anvender SSL som controlleren ikke understøtter.

Du er nødt til at finde en  mail udbyder den har åbent for port 25. De fleste tele/fiber selskaber hvor du fysisk er forbundet til, tillader ofte egne bruger at benytte port 25 på udbyderns egne mailserver. 

Har du f.eks. Telia som internet udbyder så kan du anvende deres SMTP server ala SMTP.telia.dk

 

men prøv at søg lidt i forummet, emnet har været oppe flere gange før.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
5 minutter siden, Lars Jacobsen skrev:

Gmail og flere andre anvender SSL som controlleren ikke understøtter.

Du er nødt til at finde en  mail udbyder den har åbent for port 25. De fleste tele/fiber selskaber hvor du fysisk er forbundet til, tillader ofte egne bruger at benytte port 25 på udbyderns egne mailserver. 

Har du f.eks. Telia som internet udbyder så kan du anvende deres SMTP server ala SMTP.telia.dk

 

men prøv at søg lidt i forummet, emnet har været oppe flere gange før.

 

Hej Lars

 

Jeg har Sydfyns intranet, som du sikkert også har ?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
11 minutter siden, SilverLine skrev:

Jep det ved jeg.

Men det her er til en kammerat, og den eneste mail funktion han ønsker, er på den her udvendige sensor....

Ja så er der heller ikke grund til at lave noget overkill som man selv bare skal vedligeholde ^_^

Men det kunne ellers være ret fedt hvis IHC-Captain kunne overvåge flere controllere, også en på nettet, men det må vel næsten komme. Så kunne du køre den lille tjeneste for ham <_<

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

 

Jeg har som sagt også domæne ved one.com men de kører også med SSL.

Ja, Ihc Captain er nærmest det bedste der er sket for Ihc de sidste 5år, og så har de ikke engang æren for det selv. 

Utroligt at LK har lavet det så besværligt. Men det må næsten være fordi de ikke har fulgt med tiden, som med flere andre ting :mellow:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
48 minutter siden, Danni k skrev:

Jeg kunne ikke få gmail til at fungere men bruger smtp2go der kan du gratis sende 20 mails om dagen mener jeg....

https://www.smtp2go.com/

Fedt tak.

Så selvom at min udbyder evt. spærre for port 25, vil det stadig virke med mail gennem smtp2go.com ?

 

 

Kristoffer Nielsen - Mange tak for link :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok