Hop til indhold

Recommended Posts

Men for at opsummere hvad det er jeg har en næsten beta klar af:

 

- Monitoring - som det der i dag

- Log - mulighed for at med faste mellemrum at gemme data - er jo tæt forbundet med monitoring

- Visning/Dashboard med grafer og status over input

- Styring/påvirkning af IHC - tænd/sluk, kør scenarie etc.

- Styring/input af 3rd part: IR modtager, modbus, seriel med mere.

Link til kommentar
Del på andre sites

Men for at opsummere hvad det er jeg har en næsten beta klar af:

 

- Monitoring - som det der i dag

- Log - mulighed for at med faste mellemrum at gemme data - er jo tæt forbundet med monitoring

- Visning/Dashboard med grafer og status over input

- Styring/påvirkning af IHC - tænd/sluk, kør scenarie etc.

- Styring/input af 3rd part: IR modtager, modbus, seriel med mere.

 

Jeg glæder mig som et barn juleaften :D Har du en ETA på beta'en og hvordan kommer man med på dit beta program?

Link til kommentar
Del på andre sites

Da RPI har en line out kunne jeg rigtig godt tænke mig at kunne installere en netradio på den, feks Tune in radio og kunne styre start/stop, vol up/down, skift mellem favoritter via ihc så jeg kan få musik i mine badeværelser hvor jeg i forvejen har højttalere.

Og hvis man kunne få Airplay til Rpi.

Jeg har læst lidt om det men er gået død i det. Det er en stor mundfuld som nybegynder :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
På 11/24/2015 at 22:17 , Mikkel Skovgaard skrev:

Så lykkedes det endelig - en ny version af IHC Captain :)

 

Af vigtigste nyt er denne gang at hele det underlæggende linux styresystem er opgraderet til den nyeste version, Jessie. Det betyder en masse for den fremadrettede udvikling som bliver meget nemmere for mig - og samtidig åbner det for mange af de planlagte nye funktioner som har været længe undervejs.

 

Men først en VIGTIG meddelelse til alle de eksisterende brugere af IHC Captain:

Jeg anbefaler alle at opgradere til det helt nye SD kort image - men inden dettes gøres anbefaler jeg du opgradere din eksisterende IHC Captain når den kommer og beder om at opgradere.

 

Ved at gøre dette kan du nemlig lave en backup af dine gemte handlinger som så kan indlæses på den helt nye installation.

  1. Så start med at opgradere din IHC Captain som den beder dig om

  2. Efter opgradering så lav en backup som vist på https://youtu.be/2suNVP90sHA

  3. Installere nu SD kort image som ved ny installation - se evt. guiden: http://jemi.dk/ihc/#install

  4. Indlæs din backup i IHC Captain

  5. Alt er godt

 

Af ændringer i denne version, 0.996, er følgende:

  • Baseret på nyt jessie raspbian image - hurtigere, sikre og bedre :)

  • Backup mulighed - gem dine handlinger til backup.

    • Vigtilg til nørder: captain mappen ligger nu i: /var/www/html/captain/data pga. den nye jessie/lighttpd struktur

  • Forbedret hentning af store projekter fra controller

  • Hurtigere håndtering af IHC ressourcer (input/output)

  • Forbedret bookmark/homescreen icon til mobil enheder

  • Forbedret opstart af Findmypi

  • Forbedret håndtering af samtidige sessioner

  • Fjernet fejl ved helt ny installation af der ikke kommer en login dialog første gang

Hej Mikkel

 

Jeg har fulgt din guide her til at opdatere SD kortet, men Captain læser ikke min backup fil. Åbner jeg backup filen i notepad så indeholder den godt nok de ting jeg har konfigureret tidligere. Nogen bud?

Jeg trykker : Indlæs backup

I windows pop-up'en vælger jeg min backup og trykker Åbn.

I Captain pop-up'en kan jeg ikke se om en fil er blevet valgt. Jeg har prøvet både Luk og Gem, der er ingen ændringer.

 

Mvh

Allan

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, Nicklas Riedel skrev:

pt har jeg faktisk problemer med og få det til og virker, jeg har lavet en stop på alle enhedder og det virker når jeg trykker på test knappen men det virker ikke fra mit lk tryk. det har nu ellers virkede fint.

hvad gør jeg for og finde fejlen på dette ?

Kan du sende mig en privat besked med din ip adresse. Altså hvor din raspberry pi sidder bag 

Link til kommentar
Del på andre sites

På 11/26/2015 at 21:09 , Nicklas Riedel skrev:

hej mikkel,

 

fik du kikket på og få sonos til og gøre flere ting på et tryk

 

eks.

 

ved 1 tryk ( den der tænder lyset )

 

- sætter en bestem volumen

- starter radioen

 

??

jeg har lige testet det lidt :)

Det virker fint hos mig - min test er således grimt lavet som det fremgår af billederne - men det virker - den sætter volumen og starter musikken. Det kan laves på alle mulige måde - bare der er en udgang pr. funktionalitet du ønsker - jeg har også lavet en funktions blok med 10 udgange som sætter dem i rækkefølge - så først tændes udgang 1, så 2, 3 også videre...

 

sonos-img.png

captainops.png

Link til kommentar
Del på andre sites

er det fordi jeg ikke har opdateret til den nye ver så ??

 

jeg har lagt mærke til af det giver problemer med sonos hvis du har 2 forstærker som er gruperet. så kan man ikke sætte volumen til dem. og hvis du skiller dem i gruppen og så samler dem igen er det afhænig af hvilken en af dem der er "master" altså hvilken enhed som man står på når man trykker "grupper"

 

jeg prøver lige det andet igen, syntes bare ikke jeg kunne få det til og virke.

Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, Søren Birkholm Eriksen skrev:

Uhhhh.... Nice... Kommer der på sigt en native app eller bliver det via det eksisterende web? :)

Hvis release bliver d. 24. dec. vil det være årets bedste julegave ;)

 

Den nye version kræver det at RPI'en er på nyeste image?

Mvh Søren

Det kommer forhåbentlig snart. Det bliver 100% web app.

Jeg anbefaler at alle henter det nye image. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Blot en tanke: Vil det være muligt at tilpasse web interface til forskellige brugere? Eks. hustruen kun har adgang/får vist de fysiske tryk og dermed kunne skjule 'Lampeudtag' samt FB'erne? Og måske et tredje interface til ungerne?

Kan man lave langt-tryk som på de fysiske tryk via dit interface, eller skal det gøres via knapperne under FB'n?

 

Mvh Søren

 

Link til kommentar
Del på andre sites

6 minutter siden, Søren Birkholm Eriksen skrev:

Blot en tanke: Vil det være muligt at tilpasse web interface til forskellige brugere? Eks. hustruen kun har adgang/får vist de fysiske tryk og dermed kunne skjule 'Lampeudtag' samt FB'erne? Og måske et tredje interface til ungerne?

Kan man lave langt-tryk som på de fysiske tryk via dit interface, eller skal det gøres via knapperne under FB'n?

Mvh Søren

 

Det med flere brugerprofiler kommer men som udgangspunkt vil der være en standard og ekspertmode - ekspert mode tillader at du påvirker alt mens standard tillader du kun kan bruge inputs og visse andre ting.

Lang tryk er næsten umuligt at lave pga. netværkstiming issues etc. så det er bedt med fb'en

Link til kommentar
Del på andre sites

Modtaget, lyder lækkert :)

Ja, jeg kan da fortælle at langt tryk via IHCRemote på en 3G forbindelse ikke altid er lykken, det kan virke men ikke altid uden at man når at blive irriteret - så perfekt at man kan påvirke det direkte på FB'n.

 

I øvrigt, forsøger jeg at få IHCCaptain til at styre en Lifx pære (pære ala Philips Hue) via modulet 'Gem til URL', men jeg kan ikke få det til at virke. Kan jeg benytte Gem til URL' modulet til det? Jeg aner rent faktisk ikke hvad jeg laver, så det er 'trial and error'.

Lifx har to typer API'er - HTTP API via nettet og en LAN Protocol til lokal kommunikation.

Jeg har forsøgt mig med Toogle via HTTP API'n: http://api.developer.lifx.com/docs/toggle-power

 

Mvh Søren

Link til kommentar
Del på andre sites

Lihe en hurtig jule update... 

Lige pt virker alt til at sætte/påvirke ihc indgange og udgange. Altså sluk, tænd, sæt temperatur med mere. 

Jeg arbejder på at få lavet realtime visningen af status, altså om lyset er tændt eller slukket. 

Hvis nogen seriøst vil teste det kommende så send venligst en mail til ihcbeta@jemi.dk

/Mikkel 

Link til kommentar
Del på andre sites

På 12/22/2015 at 11:42 , Søren Birkholm Eriksen skrev:

Modtaget, lyder lækkert :)

Ja, jeg kan da fortælle at langt tryk via IHCRemote på en 3G forbindelse ikke altid er lykken, det kan virke men ikke altid uden at man når at blive irriteret - så perfekt at man kan påvirke det direkte på FB'n.

 

I øvrigt, forsøger jeg at få IHCCaptain til at styre en Lifx pære (pære ala Philips Hue) via modulet 'Gem til URL', men jeg kan ikke få det til at virke. Kan jeg benytte Gem til URL' modulet til det? Jeg aner rent faktisk ikke hvad jeg laver, så det er 'trial and error'.

Lifx har to typer API'er - HTTP API via nettet og en LAN Protocol til lokal kommunikation.

Jeg har forsøgt mig med Toogle via HTTP API'n: http://api.developer.lifx.com/docs/toggle-power

 

Mvh Søren

Alt er muligt men lige med det nuværende kræver det en del krumspring. 

Som altid er denne slags nemmere hvis jeg hat isenkrammet 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok