Hop til indhold

Bedøm


Jens1354922292
 Share

Recommended Posts

Tak for feedback :-)abildg: det med dimmerne er de ikke beregnet til at sidde lige ved siden af hinanden?det er en tavle jeg har lavet for en kunde (er elektriker). Lars J du tænker på de 3 3pol+N grupper ikke? det er 5g2,5 noiklx fra nkt, og det er rigtigt at der ikke er så stor forskel på blå og hvid/grålig

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for feedback :-)abildg: det med dimmerne er de ikke beregnet til at sidde lige ved siden af hinanden?
Jo' date=' men der er flere der har givet udtryk for at de hurtigere står af hvis de sidder helt tæt sammen.
det er en tavle jeg har lavet for en kunde (er elektriker). Lars J du tænker på de 3 3pol+N grupper ikke? det er 5g2' date='5 noiklx fra nkt, og det er rigtigt at der ikke er så stor forskel på blå og hvid/grålig[/quote']@Lars: Jeg studsede også kort over alle de hvide ledninger, men jeg kan se at det er 7 leder kabler der er brugt ud i installationen. Og der er det kun jord lederen der er farvet.. resten er hvide med nummer.
Link til kommentar
Del på andre sites

Nå okay det var måske noget jeg skulle tænke over i fremtiden mht til lysdæmperne, prøvede ellers at overbevise ham om at wireless dimmer havde andre fordele end, en 350cr, men kunden har altid ret ;) Nå troede det var på de 16A grupper da de ligner hinanden meget, men ja der er brugt 7g1,5 til alle tilgange da dette reducere en del i nul og faseleder man får i tavlen! og det passer lige med 4 tændledninger i hvert kabel, B)

Link til kommentar
Del på andre sites

Yes jeg er selv elektriker og har lavet rigtigt meget IHC;) Jeg har arbejdet med IHC siden 1995 full time og har set mange installationer og derfor glæder det mig at se en installation som din:) Der er langt imellem og jeg må sige at nogle gange ser jeg flottere udført arbejde udført at private end af fagfolk - kedeligt men sandtHåber ikke jeg får dårlig karma af den bemærkning:)

Link til kommentar
Del på andre sites

okay ja så må du have set meget' date=' jeg har kun 1-3 ihc huse pr år så det er ikke det store.Kunne jeg godt forstille mig, haha nej det kan da ikke give dårlig karma når det desværre nok er sandheden ;) Er det nye boliger du laver ihc i eller også institutioner og andre byggerier?[/quote']Bjqrn - hvor i landet bor du?
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg laver ikke nye installationer mere, da der er rigeligt at lave i renovering af systemer der er lavet forkert.Så de steder hvor der er behov for en extern konsulent, bliver jeg tilkaldt til at hjælpe.Jeg laver ligeledes mange opgraderinger af ældre IHC systemer via mit site på nettet, samt sælger ekstraudstyr til IHC, så der er rigeligt at se til...:-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Møj'n så... Jeg havde håbet du boede tættere på det nordjyske - jeg ville gerne have en god ven når min installation skulle gåes igennem - men det bliver nok noget med at sende billeder løbende.
Hvis det er en ven til at hjælpe med ideer og fejlsøgning' date=' så holder jeg til nord for fjorden...Martin[/quote']Lyder godt - jeg bor lige syd for fjorden - nær Aalborg. Men jeg skal lige have indkøbt stumperne jeg mangler og ledning etc. - ham der lavet mit IHC har gået efter "hvad er nemmest"-princippet: "hmm... de her 3 kip/afbrydere skal slukke det samme udtag - hvorfor så sætte dem i hver sin indgang når de kan sidde i den samme. Simpelt men MEGET træls når man skal lave det om - og markering af ledningerne med mere er ikke noget han/hun har lært.
Link til kommentar
Del på andre sites

ham der lavet mit IHC har gået efter "hvad er nemmest"-princippet: "hmm... de her 3 kip/afbrydere skal slukke det samme udtag - hvorfor så sætte dem i hver sin indgang når de kan sidde i den samme.
Sådanne systemer har jeg også været med til at programmere.. Desværre havde jeg ikke noget med hverken salg opbygning eller installation at gøre.. Jeg skulle bare få skidtet til at virke... Spændende..Du kan skrive en PM hvis vi skal kigge mere på det..
Link til kommentar
Del på andre sites

Det er flot udført. Men hvad gør du mht. varmetabet? Tavlen er ikke bygget til at have så mange komponenter siddende.Som jeg ser det på billede 2 indeholder den tavle 4*230V output og 3*dimmer, det giver et varmetab på (5*7+3*5)W = 50W. Billede 3: 6*input 24/3 og 5*output 24. Det giver et varmetab på (6*1,1+5*8,25)W = 47,35W.En UG24 har et maksimalt varmetab på 40W - hvis den sidder frit. Hvis den sidder på række 'klemt inde' mellem andre tavler (billede 2), skal tabet reduceres med 0,9 - dvs 36W.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er flot udført. Men hvad gør du mht. varmetabet? Tavlen er ikke bygget til at have så mange komponenter siddende.Som jeg ser det på billede 2 indeholder den tavle 4*230V output og 3*dimmer' date=' det giver et varmetab på (5*7+3*5)W = 50W. Billede 3: 6*input 24/3 og 5*output 24. Det giver et varmetab på (6*1,1+5*8,25)W = 47,35W.En UG24 har et maksimalt varmetab på 40W - hvis den sidder frit. Hvis den sidder på række 'klemt inde' mellem andre tavler (billede 2), skal tabet reduceres med 0,9 - dvs 36W.[/quote']Husk lige dette afsnit også:1) Den aktuelle samtidige effekt for en given tavle fås ved at gange summen af tavlekomponenternes egeneffekt med kvadratet på samtidighedsfaktoren. Hvis ikke de virkelige belastningsforhold kendes, kan de konventionelle værdier for samtidighedsfaktorer i tabel 5 (SB afsnit 13-3, tabel 1) anvendes. Tabel 5 Antal strømkredse Samtidighedsfaktor 2 og 3 0,8 4 og 5 0,7 6 til 9 0,6 10 - 0,5
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok