Hop til indhold
  • 0

Kan ikke få adgang til Controller via USB


Mads Rosenkrans
 Share

Spørgsmål

Jeg har en helt ny Visual controller m. viewer, ver2. 2, men har nu følgende problem.Jeg kan ikke få kontakt med den via USB fra en browser eller fra IHC Visual, men godt fra FirmwareLoaderen.Jeg har forsøgt at opdatere til den nyeste firmware, men det hjalp ikke. Jeg har også forsøgt mig med den reset-firmware, som jeg har kunnet finde her på sitet.Jeg har forsøgt mig både med Windows XP og Vista, men det giver nøjagtigt samme problem.Jeg har også forsøgt mig via netstikket, men da jeg ikke kan tilgå den via USB er jeg i tvivl om hvilken adresse jeg skal lede efter den på (har forsøgt ting som 192.168.1.1, 192.168.1.3, 192.168.0.1 osv, men kan ikke finde den).Håber der er nogle der kan hjælpe mig!

Link til kommentar
Del på andre sites

14 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Som MWI skriver så skal du bruge blot skrive "usb" i browseren, hvis controlleren er resat til default.Der burde også være oprettet en genvej i din program menu "LK IHC Control" der hedder "IHC Controler USB"Check at du har installeret den rigtige USB driver. Det er muligt Firmware loaderen virker uden, men Visual skal have den fra LK. Check evt. også at porten bliver fundet af Windows når stikket sættes i.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Lige nu får jeg "en fejl i forsøget på at bringe LK IHC controlleren i opgraderings-tilstand".Men hvis jeg slukker og tænder den, så lykkes det.FirmwareLoaderen reagere "normalt" og da jeg forsøgte at opgradere første gang skiftede den version, som loaderen viser også fra 2.0 til 2.7.132, men nu kan jeg selvfølgelig ikke se forskel når jeg gør det igen, men den står og tæller op (ved ver. 2.7) og med dem begge melder den OK efterfølgende.Giver det mening at lægge en gammel FW på?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeps firmwareloaderen kan nemlig ofte godt "fange" IHC controlleren på USB porten selvom andre programmer ikke kan se controlleren.Det burde ikke gøre nogen forskel med en gammel firmware, men prøv aflivel med "reset" firmwaren. Den har vist sig at kunne hjælpe nogle gange. Og efterfølgende at opgradere til 2.7.132 igen.Og prøv også at geninstallere USB driveren fra LK:http://www.lk.dk/Lauritz+Knudsen/professionel/teknisk-support/IHC-Control-Visual-Software2.page?og tjek at det er korrekt som beskrevet i dokumentet nedderst.Alternativt prøv med en anden PC hvis du har en til rådighed ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvis der er installeret en LAN adaptor kan du prøve i en kommandoprompt: Start - Kør - cmd.exe at skrive ipconfig. Dette lister alle netkort i din maskine. Her skulle du så kunne finde et kort der hedder Schneider_Electric USB LAN Adapter.Her kan du se IP-adressen. Prøv at kalde IP-adressen direkte i din browser.Problemet kan være under installation at der ikke bliver skrevet i Hosts filen at USB "hedder" Ip-adressen. rettighedsproblemer..Martin

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har forsøgt på tre forskellige PCere med tre forskellige versioner af Windows.Har også prøver forskellige kombinationer af FW upload, men INTET virker.ipconfig på to forskellige maskinr afslører at den hedder "10.18.93.1", men det virker heller ikke :(Har også forsøgt at geninstallere USB adaptor - heller intet resultat.Min konklusion er at den er "stået af" og jeg ringer til LK kl 7:30 imorgen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Talt med LK Serviceafdeling om problemet her til morgen. De havde aldrig hørt om noget lignende før. De foreslog først at prøve et andet USB kabel, hvis dette ikke hjalp tilbød de at kigge på controlleren.Da et andet kabel ikke løste problemet tog jeg en tur til Ballerup og... DER VAR INTET GALT :(Teknikkeren kunne uden problemer tilgå den via USB. Han var flink nok til at lægge en ip adresse på og nu kan jeg selv tilgå den via nettet, men fortsat ikke via USB :(Som sagt har jeg prøvet med tre forskellige PC'ere med tre forskellie versioner af Windows, men alle steder med en helt opdateret IE8, men selv hvis dette kunne give et problem, forklarede det jo ikke den manglende adgang via Visual programmet.Status er altså at jeg kan stadig ikke tilgå den via USB, men kan dog bruge den...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja det lydder underligt. Men controlleren virker tilsyneladene som den skal så :side: Fiint med en feedback hvad der blev gjort.En skam du ikke lige havde en bærbar PC med så i kunne få det til at virke.Måske du skulle prøve at afinstallere IHC program, USB driver mm på PC´n og prøve forfra igen.Det burde jo ikke have noget med USB kablet at gøre når du kan anvende Firmware update, men who knows...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har samme problem. Efter at have lavet en genstart af controlleren, kan jeg ikke tilgå den via http://USB. Men godt via firmwareloader. Ved en port scanning kan jeg konstaterer at kun Port 443 står åben, men kan ikke få adgang den vej da der kommer en 403 Forbidden side op med linket "http://tjws.sourceforge.net/" Rogatkin's JWS based on Acme.Serve $Revision: 1.39 $.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok