Hop til indhold
  • 0

Visual 1


Kristian Sangill
 Share

Spørgsmål

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg er rimelig sikker på at temperatur sensorerne først blev udviklet til Visual 2, så jeg tvivler meget på at du kan. Men du kan jo prøve at hente Visual 1 softwaren fra LKs hjemmeside og se om der er temperatursensorer deri.

Om IHCRemote kan koble på, har jeg ingen anelse om, så der kan jeg ikke hjælpe.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nej til begge spørgsmål.

Bitprodukterne kom først til Visual 2.

IHC Remote og IHC Tablet kom også først til Visual 2.

Du kunne få et Viewer modul til Visual 1 som jeg husker, men ikke noget der kunne app styres. Nok nærmere en tidlig udgave af Scenedesign. Det kan du nok finde i manualen til Visual 1.

Så det er en dødsejler. Så skal du ud i noget med et 3. parts sms modem med I/O og koble dem op med IHC's I/O.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 28.9.2023 at 18:00 , Bjarne Sørensen skrev:

Du kunne få et Viewer modul til Visual 1 som jeg husker, men ikke noget der kunne app styres. Nok nærmere en tidlig udgave af Scenedesign. Det kan du nok finde i manualen til Visual 1.

Såvidt jeg husker er der ikke noget viewer modul til Visual 1. Visual 2 kom i 2 udgaver. En med indbygget viewer og en uden. Til den uden kunne må få et viewer modul så den kunne opgraderes uden at skulle skifte hele controlleren.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
8 timer siden, Lars1 skrev:

Såvidt jeg husker er der ikke noget viewer modul til Visual 1.

Jeg måtte lige undersøge sagen nærmere :)
Der var et Viewermodul til Visual 1 hvor man kunne udføre kommandoer via e-mails frem og tilbage.

"IHC Control Viewer modulet giver mulighed for via internet og intranet, at styre og overvåge en IHC Visual controller, fra en PC. Modulet kan opsættes til at sende e-mails ved hændelser på IHC systemet, fx røgudvikling eller indbrud. Ligeledes kan modulet udføre en kommando ved modtagelse af en E-mail. Denne viewer kan KUN anvendes sammen med controller Visual 1 (120 B 1202)"

Der er et til salg på DBA, men det er nok yderst begrænset hvad man kan finde på med det. Man skal finde softwaren til det, og så lave nogle scripts som sender og modtager e-mails.

IHC, IHC Control Viewer - dba.dk - Køb og Salg af Nyt og Brugt

Her er manualen til det. Det er sjovt med de gamle termer omkring netværk mv. det er så også 20 år siden.
Der kunne faktisk programmeres i Scenedesign i det.


LK IHC Control - til pdf

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok