Hop til indhold
  • 0

LED står og blinker?


KJA
 Share

Spørgsmål

Ny lampe til stuen indkøbt med:

Lyskilde 
Indbygget 22W LED 3000K (resulterer i omkring 2700K gennem lampeskærmen). Dæmpbar. 

Dæmpbar, den hænger bare og blinker og er ikke til at dæmpe eller "skrue op". 

Den tidligere lampe med halogenpære fungeret fint. Skal den retur eller er der nogen der har en forklaring/løsning. På forhånd tak og god søndag

Mvh.

PE

Link til kommentar
Del på andre sites

10 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det afhænger af hvordan den er dæmpbar. Jeg har set flere lamper hvor de reklamer med at de er dæmpbare, men når man får kigget nærmere på specifikationerne opdager man at de kun kan dæmpes via en app eller tilsvarende.

Udover det har LK's wireless dimmer problemer med LED's medmindre det er version 2 wireless dimmer du har.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

 

Citat

IMG_1974.thumb.JPG.3b3b37f2a6ce6704fb305c5f2f7f4296.JPG

Godmorgen EvinHarald.

Model dimmer, henna ikke sikker, troede den sad i tavlen, men jeg kan ikke se den. Har vedhæftede et billede, måske du kan se den.Problemet kom for et par måneder siden, ca, De ny opsatte halogenskinner i kld. stod også blot og blinkede og ja, pærene er dæmpbare, nu er de taget fra med det resultat at der ikke er lys i kld. gangen, det er fruen ikke imponeret over! Jeg har i sidste uge skiftede controlleren til en 3.0 og håbede at, vupti så var alt godt, men ......Er nok nød til at kontakte en elektriker, har haft 2 forskellige tidligere (flere år tilbage) og de "kunne det hele" men brugte blot alt for meget tid til at kigge på deres pc og det programmet/opsætningen uden entelige at løse noget, og den tid skulle jeg jo betale for! Håber at du måske kan se/komme med forslag til noget på billedet. (har set den røde lampe/lavt batteri)

God dag

Mvh

Poul-Erik

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Dine lysdæmper er ikke på billedet, gætter på du har wireless dæmpere, som evt. sidder ved siden af tavlen, eller helt ude i installationen. De ligner alm. lampeudtag, så du kan ikke se det før du piller dækpladen af. De skal helst være runde, 80 mm i diameter, og til LED pærer skal der stå HW version 2.x på dem.

Hvis dine enten ikke er runde, eller der ikke stå HW 2.x på dem, så har du med din nye V3 controller mulighed for at bruge de nye 2 kanals dæmpere, men de kræver så til gengæld at du har en ledning fra tavlen til lampe, hvilket måske kan være en udfordring. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Som Henning skriver, sidder der ikke nogle tavle dimmer i din tavle, men der sidder et dobbelt 1 modul fuga underlag i bunden ved siden af din strømforsyning. Deri kan godt sidde 2 1 modul wireless dimmer, som sandsynligvis er version 1, hvilket gør at de ikke er særligt gode til LED. Med en Visual 3 controller kan disse dog relativt nemt erstattes med 1 LED dimmer med 2 kanaler. Der kan dog også sidde wireless dimmer rundt om i huset, og disse kan alt efter din installation være svære at erstatte med LED tavle dimmer. Men hvis det er Ø80 wireless dimmer i lampeudtag kan de erstattes af version 2 Ø80 wireless dimmer. Men for at finde ud af hvilke dimmer du har, er det nemmest at kigge i dit program, da de alle er konfigureret her. Du kan dog ikke se om det er version 1 eller 2 wireless dimmer. Kun om det er Ø80, 1 modul eller tavle dimmer.

Jeg vil ikke kladre dine elektriker for at bruge meget tid ved computeren. Programeringen tager ofte længere tid en den fysiske ændring. En udskiftning af dine 2 1modul wireless dimmer med 1 LED dimmer tager ca. 1/2 time med tavle arbejde, men kan nemt koste 2 timer i programering.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja det har du ret i, ny ledning kommer ikke på tale. Det der undre mig er at jeg med de tidligere lamper ikke havde noget problem med at dæmpe, hvis jeg læser dig rigtigt kan jeg løse problemet med at skifte den gl. runde 80 mm (se billede) med en ny HW version 2.x Er det korrekt forstået?

Så har jeg blot udfordringer med de 2 andre stede, for der er det et "normalt" firkantet og igen, her virkede det også fint tidligere. SÅ måske er LED pærerene også ændret fra producentens side

IMG_1978.JPG

IMG_1979.JPG

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Du skal virkelig kigge i dit program for at finde ud af om det er Ø80, 1 modul eller tavle dimmer du har. De 2 billeder du har vedlagt her viser begge ganske alm. lampeudtag. Dimmeren sidder ikke her og den skal findes før du kan afgøre hvordan den skal erstattes.

Som jeg skrev i en anden tråd. Version 1 dimmer har problemer med LED's p.gr.af et krav om et minimums forbrug på 5-20W alt efter dimmer model. Glødepære og halogen pære har normalt ikke problemer med at overholde dette minumums krav, men moderne dæmpbare lamper har.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak Lars

De 2 små nederst ved tavlen er dimmer til køkkenet, halogen i loftet og lys over køkkenbordet, den har jeg haft fat i da jeg skulle linke dem op efter installation af controller 3. Jeg vil prøve at gå igennem programmeringen/dokumentation på 34 sider :-)

IMG_1981.JPG

IMG_1982.JPG

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvis du selv har linket de 2 dimmer, så bør du relativt nemt kunne finde de resterende dimmer i dit program, med mindre de er lavet som standalone wireless. Det vil dog være temmeligt tåbeligt når du har en IHC controller, men jeg har set mange sjove løsninger gennem tiderne, så jeg vil ikke blive overrasket hvis det er tilfældet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok