Hop til indhold
  • 0

IHC Wireless nøglering til 820ba400 controller


Due
 Share

Spørgsmål

Jeg ønsker en nøglering til min IHC installation. 

Kører med en Visual Controller version 2.7.10 (820ba400)

De nøgleringe (fjernbetjening)  jeg får frem er som jeg læser det ikke til den type af controller men kun til  IHC controller Visual 820B1202 og 820B1400.

Nogle der ved om en Nøglering 4 funktioner, IHC® Wireless Farve: grå er kombatibel ved min controller?

IHC_Fjernbetjening.pdf

Link til kommentar
Del på andre sites

15 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
4 timer siden, Lars1 skrev:

Ja. De 2 controller du nævner er ældre versioner af din controller, og LK har en politik om at alt HW købt til en ældre controller skal virke på en nyer controller.

...arh, det er nu ikke helt korrekt. Eksempler på hardware, som ikke virker på en version 3-controller:

  • IHC Buslink (120B12010 & 120B1215) (virker heller ikke på en version 2-controller)
  • IHC time control (120B1030) (virker heller ikke på en version 2-controller)
  • IHC modem (120B1220)
  • IHC analog controller/input (temmelig sjælden)

-- 
Jakob

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Jakob Barfod skrev:

...arh, det er nu ikke helt korrekt. Eksempler på hardware, som ikke virker på en version 3-controller:

  • IHC Buslink (120B12010 & 120B1215) (virker heller ikke på en version 2-controller)
  • IHC time control (120B1030) (virker heller ikke på en version 2-controller)
  • IHC modem (120B1220)
  • IHC analog controller/input (temmelig sjælden)

-- 
Jakob

  • IHC buslink kan jeg ikke mindes at have brugt, så jeg er ikke sikker på hvad det er.
  • Time control er indbygget i Visual 2 og 3. Du har ikke længere brug for et eksternt time control modul.
  • Jeg mener faktisk at IHC Modem understøttes af Visual 2. Om det er fjernet i Visual 3 skal jeg ikke kunne sige, men Modem'et blev erstattet af SMS modem'et for mere end 10 år siden såvidt jeg husker og SMS modem'et er vist også udgået nu.
  • LK IHC og analog har aldrig rigtigt kunnet siges i samme sætning. Desværre. Jeg har godt nok set en gammel specifikation af et analog I/O modul, men jeg har aldrig set det markedsført.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
6 timer siden, Lars1 skrev:
  • IHC buslink kan jeg ikke mindes at have brugt, så jeg er ikke sikker på hvad det er.

IHC Buslink var fra dengang, der var store planer med IHC... eller rettere; fra dengang LK også tænkte, at IHC kunne bruges i store  installationer: Det er en måde at sammenkoble flere controllere (op til 40!) via RS485-bussen.

Se her.

Det gik desværre i døden sammen med IHCterm, så fra og med IHC Visual understøttes IHC buslink ikke. Rygtet vil vide, at det blev brugt i Det nye Kongelige Bibliotek (Den Sorte Diamant) i København - men at responstiderne blev så store, at det var et problem.

Jeg kunne vildt godt tænke mig noget tilsvarende i dag. Øv, hvor er det træls, når man rammer grænsen på 128 input eller output.

-- 
Jakob

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Jakob Barfod skrev:

Jeg kunne vildt godt tænke mig noget tilsvarende i dag. Øv, hvor er det træls, når man rammer grænsen på 128 input eller output.

Der er da ikke noget problem i at få flere IHC controllere til at tale sammen, også uden at skulle bruge 16 in- og output på det. Så 128 input bør ikke være et problem.

P.S. Der sidder mig bekendt 18 controllere i den sorte diamant.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
9 timer siden, Henning Pedersen skrev:

Der er da ikke noget problem i at få flere IHC controllere til at tale sammen, også uden at skulle bruge 16 in- og output på det. Så 128 input bør ikke være et problem.

Så for den! Jeg er lutter øre! Jeg har (sporadisk) fulgt med, når emnet er dukket op her på ihc-user.dk, men har ikke fundet den bedste løsning endnu. Jeg har overvejet...
 

  • Den "almindelige" sammenkobling af to controllere ved brug af output- og inputforbindelser
    Største ulemper: 1. Optager 16 pladser. 2. Kan kun overføre binære værdier. 3. Kræver separat programmering af 2 separate controllere.
     
  • Brug af @sbv1307's minimoduler til ekstra input.
    Største ulemper: 1. Endnu en proprietær løsning. 2. Kan ikke håndtere samtidige tryk på de ekstra indgange 3. Programmering og dokumentation bliver mere besværlig. 4. GIver kun ekstra indgange - ikke ekstra udgange
     
  • Visility (evt. uden skærm - bare sammenkobling af controllere)
    Største ulemper: 1. Selv om det på et tidspunkt blev markedsført af LK selv, er det endnu et proprietært produkt. 2. Temmelig dyrt.
     
  • OpenHAB (i en opsætning hvor der er en "master"-controller med al logik - og OpenHAB bare flytter signaler til input og output til "slave"-controllere)
    Største ulemper: 1. Selv om løsningen er baseret på OpenHAB, som ikke er proprietær, tilføjes stadig et lag af kompleksitet. 2. Jeg er nervøs for driftsikkerheden; WAF bliver lav, hvis det kun virker 99 gange ud af 100.

...så nu er jeg rigtig, rigtig nysgerrig: Hvordan gør du, @Henning Pedersen?

-- 
Jakob

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg bruger den "almindelige" sammenkobling og deler installationen op med lys på den ene og teknik, alarm og SMS-modul på den anden.

Da jeg bruger signalet fra lux & temp sensor i begge controllere skulle man normalt tænke at der var behov for at overføre f.eks. temperaturen fra den ene til den anden. Det er der ikke - du tilslutter bare sensoren til en indgang på begge controllere. Sensoren er "bare" en dum sender, om der er 1, 2 eller 10 der lytter er den fløjtende ligeglad med.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
9 minutter siden, Henning Pedersen skrev:

Jeg bruger den "almindelige" sammenkobling og deler installationen op med lys på den ene og teknik, alarm og SMS-modul på den anden.

Da jeg bruger signalet fra lux & temp sensor i begge controllere skulle man normalt tænke at der var behov for at overføre f.eks. temperaturen fra den ene til den anden. Det er der ikke - du tilslutter bare sensoren til en indgang på begge controllere. Sensoren er "bare" en dum sender, om der er 1, 2 eller 10 der lytter er den fløjtende ligeglad med.

Ah, sådan. Det er desværre ikke avanceret nok for mig; jeg har brug for at få overført globale variable også (temperatursetpunkter, ENUM-værdier osv.)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
6 minutter siden, Henning Pedersen skrev:

Ps. hvis du ikke vil bruge 16 adresser på det, kan du med et 230v output lave binærer overførsler af f.eks. 15 signaler på kun 4 udgange.

Ja - men vel ikke samtidig? Hvis hvert signal fx repræsenterer et flag, kan man ikke overføre 15 on/off-flag til en anden controller...

Det er samme udfordring, @sbv1307's minimoduler har.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
4 minutter siden, Jakob Barfod skrev:

Ah, sådan. Det er desværre ikke avanceret nok for mig; jeg har brug for at få overført globale variable også (temperatursetpunkter, ENUM-værdier osv.)

Hvis du ikke har mulighed for en anden opdeling af dine controllere, så du undgår at skulle flytte temperatur setpunkter, så tænker jeg en Visility uden skærm vil være det rigtige. Har dog aldrig selv brugt den, så kender ikke alle dens muligheder og mangler.

Det er ikke noget problem at flytte enum værdierne binært.

 

5 minutter siden, Jakob Barfod skrev:

Ja - men vel ikke samtidig? Hvis hvert signal fx repræsenterer et flag, kan man ikke overføre 15 on/off-flag til en anden controller...

Du kan ikke gøre noget som helst samtidigt i IHC eller andet software. Uanset produkt så sker det i rækkefølge, den eneste forskel er tiden imellem signalerne. Uden at kende dit behov, så er en forsinkelse på måske 1 sek. vel ligegyldigt når gulvvarme alligevel er timer om at flytte rumtempereaturen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvis man er lidt kodehaj, så kan man jo lave en central styring til lige så mange controllere man har lyst til. Forestil jer en slags IHC Captain med mulighed for at forbinde til flere controllere samtidig. Så vil man kunne overføre værdier og events mellem controllerne lige så tosset man vil.

Visility kan vist forbinde til 3 controllere samtidigt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok