Hop til indhold
  • 0

IHCTerm svarer ikke


Dennis Gylden
 Share

Spørgsmål

Hej

Jeg har købt et hus som har en gammel IHC installation, IHCTerm viser det sig efter en del prøven med Visual, har dog været så heldig at få fingre i den nyeste controller så jeg ville skifte den gamle ud og kode den så nogle at de ting jeg ville ændre bliver lavet, men min elektrikker siger at vi først skal have fat i den gamle controller for at kunne kode den nye ellers bliver opgave kæmpe stor, men jeg har prøvet med IHCTerm og søgt adskellige steder og min controller svarer ikke. Når man søger står der på Scneiders hjemmeside at de ældre controllere kan gå i dvale og at man kan vække dem ved at genstarte dem 20 gange, men kan ikke få det til at virke, nogen der har andre ideer?

IHC'en har sin egen kreds som jeg kan slukke og tænde og det er den måde jeg har genstartet den... kan se den på min PC (kan fx se at uret er 4:30 timer foran) men den svarer ikke når fx udskriver...

 

IHC.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Dennis

Velkommen til IHC user

Årsagen til din elektrikeres udtalelser om adgang til den gamle controller, er at han skal bruge en oversigt over hvilke IHC adresser de forskellige tryk, bevægelsessensorer, lamper osv. er forbundet til. Uden denne viden ved han ikke hvilket tryk (input adresse) der tænder lampen (output adresse) i stuen, og dermed er det praktisk talt umuligt at programmere den nye.

Det er dog ikke umuligt, og kan f.eks. gøres sådan. https://drive.google.com/file/d/192tcypnBHOpL0HLy1aSetW9wDAmsATGe/view?usp=sharing

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hennings system er super smart!

Hvis du selv har mod på at gå i gang, det ser det ud til, kan du bare bede elektrikeren om at udskifte controlleren. Gerne op til en weekend hvor du sender familien på en forlænget weekend :D

Og så er det bare at gå i gang.
Start serviceview op på en bærbar PC og bevæg dig rundt i huset og tryk på de fysiske tryk og aktiv udgangene via din pc.

Men du virker til at have adgant til din controller når du kan se uret. Bruger du LK's terminalprogram? Så skulle det være muligt at gemme projektfilen.

Der findes en projektfil du kan lægge i din controller hvor alle I/O er kodet.

Du kan kode hele din projektfil på forhånd og simulere hvordan det kører (dog ikke wireless).

Test_program af ind og udgange.vis - IHC Program filer - IHC-User.dk (ihc-user.dk)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
5 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Hennings system er super smart!

Hvis du selv har mod på at gå i gang, det ser det ud til, kan du bare bede elektrikeren om at udskifte controlleren. Gerne op til en weekend hvor du sender familien på en forlænget weekend :D

Og så er det bare at gå i gang.
Start serviceview op på en bærbar PC og bevæg dig rundt i huset og tryk på de fysiske tryk og aktiv udgangene via din pc.

Men du virker til at have adgant til din controller når du kan se uret. Bruger du LK's terminalprogram? Så skulle det være muligt at gemme projektfilen.

Der findes en projektfil du kan lægge i din controller hvor alle I/O er kodet.

Du kan kode hele din projektfil på forhånd og simulere hvordan det kører (dog ikke wireless).

Test_program af ind og udgange.vis - IHC Program filer - IHC-User.dk (ihc-user.dk)

 

hej

tak svarede tidligere på min tlf ,men ser ikke ud til at være kommet med,

Problemet er at den ikke svarer, den kører men svarer ikke, Schneiders hjemmeside skriver at det kan ske de går i dvale og at man så kan vække dem ved at genstarte den 20 gange, det er prøvet men virkede ikke desværre..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
23 timer siden, Henning Pedersen skrev:

Hej Dennis

Velkommen til IHC user

Årsagen til din elektrikeres udtalelser om adgang til den gamle controller, er at han skal bruge en oversigt over hvilke IHC adresser de forskellige tryk, bevægelsessensorer, lamper osv. er forbundet til. Uden denne viden ved han ikke hvilket tryk (input adresse) der tænder lampen (output adresse) i stuen, og dermed er det praktisk talt umuligt at programmere den nye.

Det er dog ikke umuligt, og kan f.eks. gøres sådan. https://drive.google.com/file/d/192tcypnBHOpL0HLy1aSetW9wDAmsATGe/view?usp=sharing

tak, jeg havde også svaret dig på tlf men den besked kom heller ikke med, dit system ser meet smart ud og er klart at foretrække hvis jeg ikke har andre muligheder, hvilket det ser ud til, hvad koster sådan noget?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
11 timer siden, Dennis Gylden skrev:

dit system ser meet smart ud og er klart at foretrække hvis jeg ikke har andre muligheder, hvilket det ser ud til, hvad koster sådan noget?

Tak for det, det koster 1995.- + moms, men hvis du bor i nærheden af Odense, kommer jeg gerne ud til dig. Så får du samtidigt noget inspiration til hvordan det nye kan laves.

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 minut siden, Henning Pedersen skrev:

Tak for det, det koster 1995.- + moms, men hvis du bor i nærheden af Odense, kommer jeg gerne ud til dig. Så får du samtidigt noget inspiration til hvordan det nye kan laves.

 

 

hej tak,

bor på sjælland ved Ringsted så nok ikke lige :-) jeg afventer lige min elektrikkers feedback hvornår alt passer, tak

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok