Hop til indhold
  • 0

IHC3 via LAN


nygaard2005
 Share

Spørgsmål

Jeg har mistet forbindelsen til min IHC3 controller via LAN. Jeg kan få forbindelse til den via USB. Ved LAN tilslutningen på controlleren lyser en grøn og en gul diode. Der har ikke været rodet med LAN netværket eller på anden måde været arbejdet på IHC installationen. Jeg har genstartet controlleren, jeg har trykket på reset knappen, men intet hjælper. Hvem kan hjælpe mig videre?

Link til kommentar
Del på andre sites

16 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

svar på spørgsmålene

ved ikke hvornår forbindelsen er gået fløjten, men da jeg ville gå på via IHC control v 3.4 app som jeg plejer, var der ingen forbindelse!

har prøvet forskellige måder at tilgå den uden held. Jeg kan ikke pinge den. Den er tildelt en fast IP adresse, som jeg kan  se i USB tilslutningen.

 

hvordan får jeg adgang til opsætningen som ved installationen så jeg kunne prøve om jeg kan ændre IP adressen? Ifølge vejledningen skal man taste USB i en browser med USB kablet tilsluttet, men det starter bare en søgning på USB på internettet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
14 hours ago, nygaard2005 said:

. Den er tildelt en fast IP adresse, som jeg kan  se i USB tilslutningen.

Det er ikke nok at den har en fast IP adresse. IP adressen skal også ligge på samme "subnet" som din router og den PC/Telefon/Tablet du bruger når du tilgår controlleren.

Eksempel: Hvis din controller har fast IP adresse 192.168.1.3 og din PC har adresse 192.168.0.17 så kan du ikke tilgå controlleren. De kan ganske enkelt ikke se hinanden uanset at de er plugget ind i samme router. Det er en ofte overset ting når der bruges faste IP adresser og håbløst at LK ikke tillader dynamiske IP adresser.

Subnet er (i praksis) det samme som de første 3 tal i IP adressen. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
15 minutter siden, nygaard2005 skrev:

Det er jeg helt med på, og det er også hvad jeg anvender. I øvrigt er der jo ikke ændret på noget som helst i min netværksopsætning, så med mindre jeg stadig har en nisse boende, så ændrer sådanne opsætninger vel ikke af sig selv!

Det er før set at en eller anden enhed på netværket har snuppet den ip - med mindre den er uden for dhcp range etc.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

jeg har dannet mit eget netværk med IP adresser og reserveret 20 adresser til faste IP adresser, og controllerens IP adresse er indenfor området af de faste IP`r, her er intet ændret.

Når jeg anvender dit link //jemi.... sker der dette (vist på billedet) og  så er jeg lige vidt???

har også været på forsiden til adgang tilcontrolleren via usb i browseren men kommer så ikke længere endt til dialogboksen med hjælpefilen jnlp, se billedet, gem medfører intet, annullere ej heller

 

 

ihc3_3.JPG

IHC3_jnlp.JPG

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Lige nu, Martin Abildgaard skrev:

Hvad sker der, hvis du forsøger at lave en Ping fra din PC? Fra en kommandopromt: ping 172.31.255.13 ? Får du svar eller timeout?

Hvis du får timeout, skal du kontrollere kablet fra din controller til din switch, og lignende forbindelser.

 

Kan selvfølgelig også være din netværksopsætning der ikke passer. Men det har du kontrolleret. Har du noget VPN på din maskine? Kan du tilgå andre komponenter på dit netværk? Smid gerne et screenshot af din IP-adresse på din PC.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok