Hop til indhold
  • 0

Kodetastatur trykknapper døde


Chris Christiansen
 Share

Spørgsmål

Hej Forum

Ud af det blå er mit IHC kodetastaturs knapper stoppet med at virke efter at have virket i snart 7 år.

Jeg har genstartet controlleren, jeg har taget strømmen (inkl. backup) og jeg har også prøvet at loade et tomt program. Intet virker.

Da jeg havde det tomme program inde skiftede dioden fra grøn til rød, men ellers er dioden grøn og knapperne virker bare ikke.

Er der nogle der har oplevet lignende og er der noget jeg kan gøre, eller må jeg bide i det sure æble og hoste op til et nyt?

Mvh

Chris

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
På 18.5.2020 at 22:48 , Chris Christiansen skrev:

Hej Forum

Ud af det blå er mit IHC kodetastaturs knapper stoppet med at virke efter at have virket i snart 7 år.

Jeg har genstartet controlleren, jeg har taget strømmen (inkl. backup) og jeg har også prøvet at loade et tomt program. Intet virker.

Da jeg havde det tomme program inde skiftede dioden fra grøn til rød, men ellers er dioden grøn og knapperne virker bare ikke.

Er der nogle der har oplevet lignende og er der noget jeg kan gøre, eller må jeg bide i det sure æble og hoste op til et nyt?

Mvh

Chris

 

 

Er klar over at det er et ældre indlæg ,men jeg tror jeg står i samme situation nu. Kan du dele lidt om hvordan du løste det.

 

Er der andre der har indspark er jeg meget interesset.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 5.11.2023 at 21:07 , bozidar skrev:

Er klar over at det er et ældre indlæg ,men jeg tror jeg står i samme situation nu. Kan du dele lidt om hvordan du løste det.

Er der andre der har indspark er jeg meget interesset.

Hvis der er døde taster på dit kode tastatur er der desværre ikke meget at gøre. Du må have fat i et nyt. De er heldigvis endnu ikke udgået. Når du vil erstatte eller fjerne det gamle kodetastatur, skal du være opmærksom på at der sandsynligvis er en sabotage kreds, som vil sættet alarmen igang hvis den brydes. Hvordan man disabler sabotage kredsen i forbindelse med vedligehold bør fremgå at dokumentationen for din LK IHC installation.

 

LK IHC kodetastaturet er en selvstændig enhed, som kommuniker med LK IHC controlleren via ind og udgange på I/O modulerne. Kommunikationen funger på den måde, at når du taster en kode, så bliver kode plads nr'et sendt til LK IHC controlleren som et binært tal via 3 indgange. Hvis du f.eks. taster koden for bruger kode 5, så vil indgang 1 være ON, indgang 2 OFF og indgang 3 ON. For bruger kode 3 vil Indgang 1 være ON, indgang 2 ON og indgang 3 OFF, o.s.v.

Om kode tastaturet lyser rødt eller grønt afgøres alene af om udgangen hvor IHC status ledning er tilsluttet, er ON eller OFF.

Ændring af koderne i tastaturet kan ske uden at det er tilsluttet LK IHC controlleren. Det kræver bare at bare at kodetastaturet er tilsluttet 24V

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Du kan være heldig at det "bare" er en løs/knækket forbindelse. Enten i 24v eller signalerne fra tastaturet.

Hvis det skal skiftes, skal du være opmærksom på at kablet fra tastaturet IKKE kan skiftes. Det optimale er, hvis elektrikeren, da huset blev bygget, har lavet en samledåse i rummet bag tastaturet. Hvis ikke, skal du finde kablet på loftet, klippe og trække det "gamle" kabel ud sammen med en træksnor til at trække det nye kabel baglæs. Men der er mange ting der kan gå galt i sådan en operation.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok