Hop til indhold
  • 1

SD kort til Visual 3 controller format?


Markus Bruun Rasmussen
 Share

Spørgsmål

Hej.

Mit SD-kort er gået istykker. Kan et almindeligt consumer kort bruges istedet? I så fald hvis ja, hvordan skal kortet formateres inden det stoppes i controlleren? Skal der lægges noget over på kortet inden det sættes i, eller skal det bare være blankt? 

Nogen der evt. kan anbefale et SD-kort der kan tåle mange skrive og læse cyklusser? 

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Og så spørger man bare dumt, hvorfor mener du at man skal have et kort der kan tåle mange læse/skrive cyklusser ?

IHC controlleren bruger jo nærmest ikke kortet, med mindre man sætter noget (midlertidig) logning op.

Det er som udgangspunkt jo bare en “backup” af det kørende projekt, og benyttes ikke i den normale drift.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 7.5.2020 at 08:51 , Allan Nissen skrev:

Hvordan er det gået i stykker?

Det kan jo som udgangs punkt ikke læses på en Windows installation, da filformatet er EXT3

 

Der er et par tråde herinde omkring gendannelse af SD kortet. Bla Ejvind Hald har gjort en del i det. Så prøv at søg på hans indlæg.

 

Det virkede! Formaterede det til ext3 /extfs3 og lagde filerne over på.GUID'et brugte jeg også bare, men jeg kunne se, at da jeg formaterede kortet, så gav min computer automatisk et lignende formateret GUID. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok