Hop til indhold
  • 0

Installation af IHC wireless controller


mido1812
 Share

Spørgsmål

Hej,

 

Jeg er meget ny i det her IHC og skal bygge nyt hus med HusCompagniet. Har været hos elektrikeren og valgt en almindelig standard installation med diverse lampeudtag, 1 modul afbrydere overalt mm. så man kan skifte nogle af afbryderne ud med IHC wireless. Tanken er at købe en controller for at undgå at gå død i scenarie link programmering.

Men hvordan kobler jeg IHC controlleren op fysisk i teknikrummet? Der skal bruges en strømforsyning går jeg ud fra, men er det det hele? Det jeg mest er interesseret i, er korrespondance, sluk alt funktion plus et par andre "simple" funktioner.

 

Beklager hvis spørgsmålet har været oppe og vende på et tidspunkt men kan ikke finde noget omkring emnet.

 

God søndag

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Mido - og velkommen til IHC-user.dk

Korrekt du kan godt nøjes med en controller - standalone uden kablede tryk eller moduler. Og den behøver ikke at være monteret i tavlen, men kunne ligge i en passende kasse (med den lille strømforsyning) under sofa’n i stuen.
(Det er der en anden bruger her på sitet der gør).

Du vil få mulighed for alle de “komplicerede” og avancerede features og funktioner, med en controller. Men dog fortsæt være begrænset af de wireless komponenter. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Lars,

 

Tak for dit svar. Det lyder fint man kan det. Så kan man jo også sætte den til centralt i huset så den kan fange de enheder der er længst væk. Hvad med netværksopkobling. Har den et stik til ethernet der skal sidde i routeren hvis man skal styre den med en app.

 

Hvad for nogen funktioner eller begrænsninger vil jeg støde ind i når det er wireless?

Tak for din tid.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Der er eth. stik, men køber du en helt ny controller er det nok en version 3 der også understøtter wifi via et kort/dongle.

mht til begrænsninger er det umiddelbart kun muligt at  tilslutte tryk som input mulighed ikke PIR, puls fra elmålere osv. og du kan ikke styre alt muligt hw/230v/24v men kun lampeudtag og de specielle styrede stikkontakter. 
Men med controlleren og en rpi med et 3. Parts system kan man jo næsten integrere alt muligt. Men så er vi næsten ovre i hvorfor så overhovedet inverstere i en IHC controller, hvis alt alligevel skal integreres og styres via en app. Så kan det nok gøres direkte fra 3. Parts programmet med simplere/billigere 230v i/o enheder.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok