Hop til indhold
  • 0

Ingen forbindelse til Visual 2 via USB


DucatiMatrix
 Share

Spørgsmål

Hejsa,

En fejl som jeg kan se mange har eller har haft, hvor jeg desværre ikke har kunne læse mig frem til en løsning. Jeg kan ikke få hverken Windows 7 eller Windows 10 til at virke med Visual.

Jeg er ved at være træt af at skule bruge min Windows XP emulator i Windows 7 på det gamle hakkebræt af en bærbar PC :P det hele virker ganske glimrende med Windows XP, Controlleren (HW v. 6.2) kører med firmware 2.8.3 og jeg bruger Visual 2.8.6. :D

Med samme setup på samme PC som Windows XP kører på, kan jeg med Windows 7 kun forbinde til Controlleren med Firmwareloaderen via USB'en. Jeg har samme problem med en anden PC og Windows 10. Firmwareloader virker fint, men ikke Visual 2.8.6

"http://usb" i en URL virker desværre heller ikke.

PC'en er forsøgt genstartet flere gange, Java er jo ikke et problem da Visual ikke benytter Java.

Hvor er det jeg skal søge for en løsning? Mange skriver det er en kendt fejl, ja men er der en løsning? :wacko:

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Er der installeret den korrekte usb driver ?

se f.eks. LK’s hjemmeside hvor de beskriver usb driver problemer.

Og derefter kan du tjekke tråden “java problemer, igen, igen igen” her på sitet. Den giver også nogle hint til hvad der er/kan være galt i de forskellige java versioner og Visual kombinationer.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 1.10.2019 at 21:00 , DucatiMatrix skrev:

Hejsa,

En fejl som jeg kan se mange har eller har haft, hvor jeg desværre ikke har kunne læse mig frem til en løsning. Jeg kan ikke få hverken Windows 7 eller Windows 10 til at virke med Visual.

Jeg er ved at være træt af at skule bruge min Windows XP emulator i Windows 7 på det gamle hakkebræt af en bærbar PC :P det hele virker ganske glimrende med Windows XP, Controlleren (HW v. 6.2) kører med firmware 2.8.3 og jeg bruger Visual 2.8.6. :D

Med samme setup på samme PC som Windows XP kører på, kan jeg med Windows 7 kun forbinde til Controlleren med Firmwareloaderen via USB'en. Jeg har samme problem med en anden PC og Windows 10. Firmwareloader virker fint, men ikke Visual 2.8.6

"http://usb" i en URL virker desværre heller ikke.

PC'en er forsøgt genstartet flere gange, Java er jo ikke et problem da Visual ikke benytter Java.

Hvor er det jeg skal søge for en løsning? Mange skriver det er en kendt fejl, ja men er der en løsning? :wacko:

Jeg har aldrig oplevet problemet selv, så jeg ved ikke hvad løsningen er, men nærliggende årsager kan være

  1. Sikkerheds indstillinger i browseren
  2. Manglende resolving af hostnavnet usb til IP addressen 10.18.93.210. - prøv at bruge IP addressen is steddet for usb i din browser og Visual.
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok