Hop til indhold
  • 0

IHC ingen reaktion fra tryk


Scharbach
 Share

Spørgsmål

Jeg har et IHC wireless lampeudtag på et værelse samt IHC tryk (fortrådet) som pludselig ikke virker mere dvs ingen reaktion fra trykket. Jeg har målt der er 24v ved trykket samt lyser den blå wireless diode i controlleren når der trykkes, men der kommer ingen lys i lampen. Kan kun tænde lyset via A/B knappen på selve lampeudtaget og efter 3-4 tryk kan jeg slukke lyset via trykket. Problemet er pludselig opstået, nogen der ved hvad der kan drille? Troede først, at trykket var wireless, men det er så ikke tilfældet. Det er det eneste sted i huset vi har det problem. 

Link til kommentar
Del på andre sites

13 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
21 minutter siden, Scharbach skrev:

Jeg har et IHC wireless lampeudtag på et værelse samt IHC tryk (fortrådet) som pludselig ikke virker mere dvs ingen reaktion fra trykket. Jeg har målt der er 24v ved trykket samt lyser den blå wireless diode i controlleren når der trykkes, men der kommer ingen lys i lampen. Kan kun tænde lyset via A/B knappen på selve lampeudtaget og efter 3-4 tryk kan jeg slukke lyset via trykket. Problemet er pludselig opstået, nogen der ved hvad der kan drille? Troede først, at trykket var wireless, men det er så ikke tilfældet. Det er det eneste sted i huset vi har det problem. 

Sandsynligvis samme problem som en hulens masse andre med wireless lampeudtag, der ind imellem ikke gider reagere. 
Prøv at tage spændingen fra din controller et øjeblik, og sæt den til igen. Vente nogle minutter og se om problemet ikke er forsvundet. 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 timer siden, Scharbach skrev:

Jeg har et IHC wireless lampeudtag på et værelse samt IHC tryk (fortrådet) som pludselig ikke virker mere dvs ingen reaktion fra trykket. Jeg har målt der er 24v ved trykket samt lyser den blå wireless diode i controlleren når der trykkes, men der kommer ingen lys i lampen. Kan kun tænde lyset via A/B knappen på selve lampeudtaget og efter 3-4 tryk kan jeg slukke lyset via trykket. Problemet er pludselig opstået, nogen der ved hvad der kan drille? Troede først, at trykket var wireless, men det er så ikke tilfældet. Det er det eneste sted i huset vi har det problem. 

Hvis den blå diode blinke når du trykker på trykket, så sker der kommunikation fra trykket til controlleren. Prøv at højre klikke på indgangen i produktet i serviceview, og vælg log log value changes. Gør det samme på indgangen og udgangen på funktions blokken. Når du påvirker trykket fysisk kan du se hvor langt i kæden signalerne når før kæden knækker.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
36 minutter siden, Lars1 skrev:

Hvis den blå diode blinke når du trykker på trykket, så sker der kommunikation fra trykket til controlleren. Prøv at højre klikke på indgangen i produktet i serviceview, og vælg log log value changes. Gør det samme på indgangen og udgangen på funktions blokken. Når du påvirker trykket fysisk kan du se hvor langt i kæden signalerne når før kæden knækker.

Det vil jeg lige prøve og så få sat pc'eren på. Genstart af controller gav ingen forbedring

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
5 minutter siden, Scharbach skrev:

Genstart af controller gav ingen forbedring

Genstartede du controlleren, eller fjernede du strømmen til den? 
(Med netop de wireless problemer der er, så er min erfaring, at man er nødt til at fjerne strømmen til controlleren. En genstart, via administrator, ændre ikke på noget). 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
25 minutter siden, Kandersen skrev:

Genstartede du controlleren, eller fjernede du strømmen til den? 
(Med netop de wireless problemer der er, så er min erfaring, at man er nødt til at fjerne strømmen til controlleren. En genstart, via administrator, ændre ikke på noget). 

Slukkede den helt og fjernede back-up batteri også 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Lars1 skrev:

Hvis den blå diode blinke når du trykker på trykket, så sker der kommunikation fra trykket til controlleren. Prøv at højre klikke på indgangen i produktet i serviceview, og vælg log log value changes. Gør det samme på indgangen og udgangen på funktions blokken. Når du påvirker trykket fysisk kan du se hvor langt i kæden signalerne når før kæden knækker.

Er ikke helt sikker på jeg gør det rigtigt, har programmet kørende i simulering og her reagere alt som det skal

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nu jeg prøvet at unlinke lampeudtaget og linke det igen - testet osv. Uden held. Trykket ser også udtil at fungere, men vil kun slukke lampeudtaget lidt som vinden den blæser. Det er bare mystisk at problemet pludseligt opstår. Programmeringen har jo heller ikke ændret sig. Så for mig ligner det noget hardware fejl 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
18 minutter siden, Scharbach skrev:

Nu jeg prøvet at unlinke lampeudtaget og linke det igen - testet osv. Uden held. Trykket ser også udtil at fungere, men vil kun slukke lampeudtaget lidt som vinden den blæser. Det er bare mystisk at problemet pludseligt opstår. Programmeringen har jo heller ikke ændret sig. Så for mig ligner det noget hardware fejl 

Det kan være et flag som står forkert i FB'en. Det er nemmer at fejlsøge, når du kan følge ændringerne på ind og udgangene. I serviceview kan du også ændre på ind og udgange, så du ikke behøver at løbe frem og tilbage når du har konstateret at trykket kommuniker fint med FB'en.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 8.2.2019 at 18:09 , Lars1 skrev:

Tast IP addressen på controlleren i URL'en på en browser, eller hvis du er forbundet med USB http://usb

Jeg kan sagtens få skærmen frem med mulighederne via USB, men når jeg trykker på admin, så ber den om JAVA update - dette er hermed gjort. Nu kommer der et kort splash med LK billed og derfor skriver den Unable to connect to this device. Tror det er et Java issue, men hvilket aner jeg ikke. Kæft det her teknik spænder ben hele tiden :-) 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Alt efter hvilken controller og firmware version der ligger i den skal man benytte en bestemt JAVA version. Se tråden java problemer igen igen igen..

Men ellers helt generelt når der er tale om ældre controllere. Så max en java 8 Bulls omkring 150-160, slå TLS højere end 1.0 fra. Og måske skal du også redigere en config fil for md5.

Så burde der kunne skabes hul igennem. 

Som alternativ kan du evt. prøve med LK’s JAVA starter som kan hentes på deres hjemmeside

Men ellers skal vi have lidt flere informationer, og gerne screenshot af selve fejlmeldingen på skærmen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok