Hop til indhold
  • 0

IHC Visual Controller V3 - Ingen kommunikation


Baldissera
 Share

Spørgsmål

Hej, er helt ny i dette forum og meget grøn hvad angår IHC og alt der omkring!

Det startede med jeg gik ind og kiggede på den konfiguration som var sat op i min controller, og ville gemme en backup af den, men så fik jeg i stedet trykket send til controller.

Lod den kører færdig, og så ville jeg tro at den bare havde sendt den konfiguration afsted som jeg sad og kiggede på. 

Men nu kan jeg ikke få fat på den længere og den siger følgende: 

USB - LK IHC Controller ikke fundet 

IP - LK IHC Controller ikke fundet, men <IP> svare på ping.

og den grønne diode lyser konstant, som jo vil sige at den starter op??

Hvad kan jeg gøre, please hjælp!

Også fordi jeg ikke har back af det lige ved mig, så ved ikke hvad jeg skal gøre.

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0

Hvor fik du trykket send?

Hvis du har serviceview, adminview, IHC captain eller tilsvarende kørende, så prøv at stoppe dem.

Hvis det er IHC Visual du forsøger at connected, så prøv at genstarte din PC

Hvis intet af ovenstående virker, så prøv at tage strømmen til controlleren i 10 sek. incl. evt. batteri backup.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det var inde i IHC visual.

Men den havde samme version kørende på computeren som der var på min controller.

Har prøvet at genstarte computeren, controlleren, tage strømmen fra den, og prøvet at fjerne alle modeller der er sat til den med datakabler.

Den har desværre stadig sammen problem. Elektrikeren som var her havde heller ikke held med noget. Så han kommer med en ny enhed imorgen. 

Anden gang jeg har dette problem på 9 mdr ):

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg håber da du får byttet controllerene på garantien, ellers er det da en dyr fornøjelse.

Kommunikation internt i LK har aldrig været særlig god. Det er ikke første gang de har påstået at det er første gang de har set den fejl, for så kort tid senere at frigive en firmware eller FB som fikser netop det problem.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det kan du tro, og havde købt den igennem Greenline, som i øvrigt giver en rigtig god service. 

Men nej, har hørt det før og vil vove og påstå at det er problemet at de ikke har noget KB hvor sådanne ting bliver skrevet ind, ellers vil de bare ikke indrømme det. Men lige meget hvad, så synes jeg det er uacceptabelt.

Synes at sådanne er dyrt produkt kræver lidt mere opmærksomhed fra deres side af. Ligesom deres mobil app også kræver en kærlig hånd.. især når de tager 300-350,- for den (;

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er netop det groteske i dette. Der er et rigtig voldsomt potentiale i grundprincippet bag IHC. LK formår åbenbart bare ikke rigtig at fuldføre det i en mere moden stil. Og guderne måde vide hvorfor, (tror jeg så heller ikke de gør), da deres produkt ligger lige til højrebenet. 
Jeg tror desværre at den monopol-agtige tilstand i DK for LK er en stor del af årsagen. Når man har et produkt som nærmest er det eneste der sælges i landet, så kan man tilsyneladende tillade sig at hvile på laurbærene. Jeg gad godt at byggebranchen i DK tog fat og kiggede på europæiske muligheder i stedet. Før det sker, så tror jeg desværre ikke der kommer til at ske en pind. LK gør åbenlyst ikke meget af sig selv.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

LK IHC er i konkurence med Schneides andre intelligent house control produkter. LK IHC blev tidligere solgt under et par andre Schneider brands i flere lande, men Schneider stoppede dette for nogle år siden, så idag kan du kun købe LK IHC produkterne i Danmark.

Med andre ord. Jeg tror ikke i skal forvente at se nogen forbedring på support, produkter, app etc. Rygterne om en tavle dimmer med samme funktionalitet som wireless, er nu over 2 år gamle, og vi har stadigvæk ikke set skyggen af de dimmer.

Mit bedste bud er at når Schneider har fået vredet de sidste øre ud af den nuværende HW 7 controller, så bliver LK IHC erstattet af et af Schneider's andre IHC produkter.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Øv det er surt.. håber godt nok at det ikke er virkelighed, men man må jo vente og se og så tage beslutning om det skal udskiftes senere så.

Har nu fået sat den nye controller til, og lys og alt virker. Kan dog ikke få fat i den længere. Men det selvfølgelig fordi den ikke har fået slået det til at man må tilgå den via ip. Har prøvet at forbinde med usb, men uden held. Hverken med http://usb eller den ip som starter med 10.x.x.x

Kan simpelthsn ikke få fat i den? Nogen som har en ide? Skal man resette den på knappen?

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
6 timer siden, Lars1 skrev:

Med andre ord. Jeg tror ikke i skal forvente at se nogen forbedring på support, produkter, app etc. Rygterne om en tavle dimmer med samme funktionalitet som wireless, er nu over 2 år gamle, og vi har stadigvæk ikke set skyggen af de dimmer. 

Der er en der påstår at LK er på vej med disse og søger testere.. Blev søgt på Facebook gruppe i sidste uge.. Man har vel lov at drømme. :-) 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Baldissera skrev:

Øv det er surt.. håber godt nok at det ikke er virkelighed, men man må jo vente og se og så tage beslutning om det skal udskiftes senere så.

Har nu fået sat den nye controller til, og lys og alt virker. Kan dog ikke få fat i den længere. Men det selvfølgelig fordi den ikke har fået slået det til at man må tilgå den via ip. Har prøvet at forbinde med usb, men uden held. Hverken med http://usb eller den ip som starter med 10.x.x.x

Kan simpelthsn ikke få fat i den? Nogen som har en ide? Skal man resette den på knappen

Det lyder mere til at være et PC problem end et controller problem. Prøv at lave en "telnet <IP> 80". Det skal gerne give dig en tekst version at IHC controllerens forside.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
9 timer siden, Martin Abildgaard skrev:

Der er en der påstår at LK er på vej med disse og søger testere.. Blev søgt på Facebook gruppe i sidste uge.. Man har vel lov at drømme. :-) 

Da jeg snakkede med supporten sidste uge, angående min controller og så at jeg har problemer med mine dæmpere jeg har på min installation (fik ikke købt lampeudtag desværre, så de virker rigtig dårligt med den dæmpning jeg har) og det måske var en god ide med at vente og købe, da der måske var noget på vej, uden at han kunne sige hvad ! 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
9 timer siden, Lars1 skrev:

Det lyder mere til at være et PC problem end et controller problem. Prøv at lave en "telnet <IP> 80". Det skal gerne give dig en tekst version at IHC controllerens forside.

Ja troede jeg også.. Men ville så tro at http://usb ville virke.. Men kan da lige prøve med en telnet. Men Det vil vel kræve jeg sidder på samme net (laver en statis ip). Tænker ikke at det virker igennem USB?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
9 timer siden, Lars1 skrev:

Jeg melder mig gerne som tester, men jeg er ikke på fjæsbog. Men de kommer vel kun til HW7

Så vi to, kunne godt tænke mig at få mine 'Lysdæmper Dimmer LED Komfort 60W IHC/SA' udskiftet. Synes ikke det virker særlig godt sammen med resten af installationen :(

Så tester, det ville jeg gerne skrives op til!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
12 minutter siden, Baldissera skrev:

Ja troede jeg også.. Men ville så tro at http://usb ville virke.. Men kan da lige prøve med en telnet. Men Det vil vel kræve jeg sidder på samme net (laver en statis ip). Tænker ikke at det virker igennem USB?

Det slår mig lige at når man installere Visual programmet med tilhørende USB Driver, så står der supported versions (Win 2000/xp/7/8) men ikke windows 10?? Kan det virkelig være problemet? Mener bare at jeg har haft en Windows 10 maskine sat til med USB.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Der er flere som bruger windos 10, og såvidt jeg husker skriver LK også at windos 10 er supporteret.

USB driveren danner et nyt netværks interface med en 10.x.x.x IP samt linker hostnavnet usb til IP. Hvis du bruger det samme subnet på dit lokal net vil jeg ikke afvise at det kan give issues.

Ping USB og telnet USB 80 skulle virke ligeså godt som hvis du prøver ping 10.x.x.x eller telnet 10.x.x.x 80

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok