Hop til indhold
  • 0

"Rummets aktuelle setpunk"


Coralreef
 Share

Spørgsmål

Hejsa

Har en enkelt zigza sensor som viser 3 grader forkert, er det normalt ?

Og er det korrekt forstået at dette så skal rettes via serviceview, hvor parameter "Rummets aktuelle setpunkt" skal sættes til værdien 3 som så tillægges ? Gemmes denne værdi ved program upload ?

Bør man gå alle sensorer efter, og med hvad ideelt(måleudstyr) ?

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
23 timer siden, Coralreef skrev:

Hejsa

Har en enkelt zigza sensor som viser 3 grader forkert, er det normalt ?

Og er det korrekt forstået at dette så skal rettes via serviceview, hvor parameter "Rummets aktuelle setpunkt" skal sættes til værdien 3 som så tillægges ? Gemmes denne værdi ved program upload ?

Bør man gå alle sensorer efter, og med hvad ideelt(måleudstyr) ?

Kommer jo an på formål med sensoren. Hvis det er at holde konstant temperatur så er det ikke nødvendigt som hovedregel. Hvis du ønsker at kunne kende den aktuelle temperatur så er det som hovedregel nødvendigt. 

I de fleste husholdninger/privat hjem er man reelt oftest kun interesseret i at kunne holde en ønsket konfort - så der behøver du ikke.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er efter min mening forkert at kalibrere i ServiceView.
Årsagen er, at når man gør det, så vil kalibreringen blevet "reset" næste gang man uploader sit IHC program til Controlleren. 
Derfor bør man lave kalibrering i Visual (direkte i IHC programmet), så det derved altid er der, i programmet, hvor det høre til.

Blot min mening!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
19 minutter siden, Lars Jacobsen skrev:

Man kan sætte både initial og runtime værdier fra Service view. Men hvis det er en klyde der har programmeret FB´n og glemt at angive kalibreringsværdier skal huskes/gemmes ved genstart så hjælper det ikke meget.

Men bliver de gemt, når du overskriver programmet i Visual?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja hvis du først henter den kørende version, modificere det med nye FB/funktioner og oplader det igen. Så burde programmet fortsætte med samme værdier.

Ligger du et helt nyt / andet program i controlleren er der nok ikke sammen for så er der ingen sammenhæng mellem de interne ressource ID 'r og deres rutine/initial værdier.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er omvendt.
Jeg laver mit visual program med sensorer (ikke kalibreret). Det sender jeg til controlleren. 
Derefter går jeg i serviceview og kalibere sensore. Alle er glade. 
Bagefter ændre jeg 'noget' i mit program i Visual og uploader det igen til controlleren.

Spørgsmål - Vil værdierne for kalibrering ikke dermed være tabt og man skal starte forfra?

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok