Hop til indhold
  • 0

Wireless LU HW2, opfører sig mærkeligt


Szafranski
 Share

Spørgsmål

Pludselig kunne jeg ikke slukke mit det ene LU. Forsøgt både på tryk, app og i serviceview. 

I visual var den på fuld signal styrke. I serviceview reagerede trykket fint, men ingen respons på LU. Så genstartede jeg controller og så kunne jeg godt tænde/slukke i serviceview, men ikke på tryk. 30sek efter kunne jeg ingenting igen. 

Nogen som har et forslag til en løsning eller selv har oplevet det samme?

Link til kommentar
Del på andre sites

24 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Spændende..

 

Jeg har netop prøvet dette med 4 forskellige nyinstallerede Ø80 dimmere i dag. 

Bruger du fb 1.2.04?

Jeg vil prøve flg. ting i morgen:

1. Kontrollere for udfald på det trådløse signal (signaltjek)

2. Unlinke, genstarte og genlinke osv. (software hik)

3. Tjekke at alt er programmet korrekt. (Fejl 40)

Jeg opdagene nemlig lige i hjælpfilen til fb1.2.04 at man -(måske) skal konnekte begge Scenarier til sin dæmper (se billede).

4. Prøve med fb.1.2.03. (ny fb som fejler)

Sig lige til hvis du finder løsningen :-)

 

2017-12-02_23-19-42.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Mistænker hverken fb (1.2.04) eller firmware (Har anden sidste version) at være problemet. 

Harrodet lidt med dokumentation, men ellers har jeg ikke haft rørt visual i et godt stykke tid. 

Dethar virket upåklageligt i over et år. Ind imellem kan jeg så godt bruge tryk og tester jeg i visual, så melder den heller ikke fejl

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Forleden prøvede jeg også med et ø80mm lampeudtag, at jeg kunne tænde på tryk, men det var forkert niveau den tændte LED lyset på. Jeg kunne ikke dæmpe op/ned. Men jeg kunne slukke igen. Efter flere forsøg, så gjorde den pludselig som den skulle, og det har virket lige siden. Lampeudtaget havde kørt uden problemer i et par måneder, indtil problemet forleden.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 minutter siden, Kandersen skrev:

Forleden prøvede jeg også med et ø80mm lampeudtag, at jeg kunne tænde på tryk, men det var forkert niveau den tændte LED lyset på. Jeg kunne ikke dæmpe op/ned. Men jeg kunne slukke igen. Efter flere forsøg, så gjorde den pludselig som den skulle, og det har virket lige siden. Lampeudtaget havde kørt uden problemer i et par måneder, indtil problemet forleden.

Der er både godt og dårlige ting ved de Wireless enheder. Jeg synes de er møg svære at fejlsøge på

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Mja. Altså jeg vil sige, jeg har jo ikke gjort tingene nemmere for mig selv/controlleren og IHC komponenter, med alt det jeg efterhånden har koblet til af 3 part. Så en evt fejlsøgning her, det bliver endnu mere udfordret. Jeg tror min oplevelse måske har været en kombination af flere ting. Men jeg har ikke boret så meget mere i det, da det er den eneste "oplevelse" jeg endnu har haft. Sker det igen eller oftere, så er det må jeg i gang med en større udredning. Jeg undrede blot over, det udtag pludselig begyndte at te sig på den måde, når de 3 andre (som fysisk er placeret ved siden af), ingen problemer havde. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Så fik jeg løst problemet. 

Først prøvede jeg at smide tom projekt op og unlinke og der efter linke Lu igen. Uden helt.

Så prøvede jeg at sætte en fb ind, kun Trådløs uden nat. Her efter virkede det, og har nu prøvet at sætte ny fb ind, (Den med nat) og så virker det stadig.

Det mærkelige er at jeg ikke havde ændret noget i den anden og har bare trukket de forskellige ting, fra den ene til den anden. Men det løste mit problem.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Lasse Fugmann Kristensen skrev:

Hej.

 

Har du mulighed for at prøve at bytte 2 lu om i huset? Blot for at udelukke støj eller alt.mulig magi, der hvor de muligvis defekte lu er placeret?

Havde overvejet det, men du ved, ahh, gider ikke rigtigt :-) 

Trorogså det bliver det næste og har et andet som med garanti er færdigt, og når jeg får købt et nyt der til, så afprøver jeg det først på den i mit køkken. 

Bare stadig underligt at det nogen gange virker helt fint.

En anden ting er at nu er to stk. færdige og lige overskredet 2 år. Har altså 12stk og forsætter det, så er det pæn dyr udskrivning, hvert 3. år

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nu er jeg ved at være lidt tabt omkring dette.

Jeg satte det nye op og det virkede, men åbenbart kun kortvarigt.

Det nye er begyndt på præcis det samme som det gamle.

For er sætte det hele op.

Jeg kan ikke tænde/slukke på tryk (Tryk går on i serviceview)

Nogen gange kan jeg tænde/slukke i serviceview, men ikke på tryk.

Nogen gange kan jeg tænde/slukke på tryk.

Det gamle prøvede jeg at sætte op andet sted, det vil gerne linke, men virker ikke.

Jeg har mål på ledningerne og der er korrekt spænding.

Mistænker ikke programmeringen. Har mange wireless lu som bruger samme fb, uden problemer. Har også forsøgt at programmere med to forskelligere fb´er.

Det gamle lu var version 2, det nye hedder 2.05. Så det er en endnu nyere version.

Har forsøgt med glødepære, ingen forskel.

 

Er det nogen som kan komme med et forslag til hvad jeg kan prøve at gøre, for at afhjælpe problemet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
24 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev:

Kan det være støj på det trådløse bånd? Måske fra en trådløs gulvvarmestyring? Eller andet?

Godt nok har jeg haft flyttet antennen 30cm, men har aldrig haft problemer før og det er jo kun det ene, ud af 12 stk.

Det er kommet lige pludseligt og fra antenne til lu er der under 5meter. :wacko::( 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
19 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev:

Prøv at slukke gulvvarmestyringen og fjern batterier og prøv at slette link og opret det igen. 

Slukkede gulvvarme, fjernede batterier fra rumtermostat.

Så lavede jeg først test på linket. Den kunne ikke teste.

Så unlinkede jeg produkt og prøvede at linke igen, dette mislykkedes.

Så slukkede jeg for gruppen, ændrede lidt på antenne og så kunne den godt linke.

Men fra jeg nu trykker på tryk, til at lyset tænder, går der tæt på 5sek.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

For et par minutter siden, kunne jeg ikke styre lyset. Nu virker det hele uden problemer. 

Når det fejler. Så kan jeg i serviceview ikke styre lyst på tryk, jeg kan ikke styre lys fra fb, men kan godt direkte på produkt. 

Deter ikke altid at den giver korrekt tilbagemelding. Så det kan godt være tændt, men serviceview stå som off. 

Nogen gange når jeg logger ind i serviceview så står lokationer 2 gange, både under installation og funktioner. Logger jeg ud og ind igen, så står lokationer der kun en gang.

Har også oplevet at når jeg bruger Scenarier i køkkenet, sådan som spisning WLu 56%, Spot mem 1, så kan WLu finde på ikke at gøre noget, samtidig med at spot slukker helt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok