Hop til indhold

K - Hvor køber man billigst en VIsual 3 controller


 Share

Recommended Posts

https://www.yousave.dk/shop/lk-ihc-controller-110c1.html

https://www.wattoo.dk/lk-ihc-control-controller-visual-med-viewer-vers-3-1088100031

https://billigihc.dk/lk/lk-ihc-control/controller/ihc-controlr-controller-visual-3 (forstår ikke navnet på deres firma. Billig er de ikke). 

https://www.lavprisvvs.dk/El-artikler-LK-IHC-IHC-Control--LK-IHC-Control-controller-3-0-visual-med-viewer-304087.html

https://www.elvvs.dk/p/lk-ihc-controller-visual-med-viewer-wireless-version-3-inkl-antenne-1558060/ (de annoncere med Danmarks billigste IHC. Pt er de dyrest mht controller. Til gengæld har de andet hvor de er klart billigst. fx et wireless 4 tast tryk til 399,- og billigere end wireless 2 tast tryk).

Så lige nu ser det ud til yousave.dk er billigst. Men de her priser svinger som sindsyge. Det kan være anderledes i morgen. 

PS. Linksene er pt dem jeg kender der sælger controllerne til private. Der er muligvis andre sider, men så kender jeg dem ikke. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Nogle der sælger det billigere til professionelle?

51 minutter siden, Kandersen skrev:

https://www.yousave.dk/shop/lk-ihc-controller-110c1.html

https://www.wattoo.dk/lk-ihc-control-controller-visual-med-viewer-vers-3-1088100031

https://billigihc.dk/lk/lk-ihc-control/controller/ihc-controlr-controller-visual-3 (forstår ikke navnet på deres firma. Billig er de ikke). 

https://www.lavprisvvs.dk/El-artikler-LK-IHC-IHC-Control--LK-IHC-Control-controller-3-0-visual-med-viewer-304087.html

https://www.elvvs.dk/p/lk-ihc-controller-visual-med-viewer-wireless-version-3-inkl-antenne-1558060/ (de annoncere med Danmarks billigste IHC. Pt er de dyrest mht controller. Til gengæld har de andet hvor de er klart billigst. fx et wireless 4 tast tryk til 399,- og billigere end wireless 2 tast tryk).

Så lige nu ser det ud til yousave.dk er billigst. Men de her priser svinger som sindsyge. Det kan være anderledes i morgen. 

PS. Linksene er pt dem jeg kender der sælger controllerne til private. Der er muligvis andre sider, men så kender jeg dem ikke. 

Nogle der sælger den billigere til profesionelle.

Link til kommentar
Del på andre sites

1 minut siden, Peter Holm Larsen skrev:

Skal man ikke tage højde for fragten - når man sammenligner priserne eller?

Jo men som regel ligger den inde for 29 - 60 kroner. Og ud af en samlet pris der ligger over 5100,- så er det ikke forsendelsen jeg gider gå op i. Og slet ikke når flere så også annoncere med frifragt over et vis minimumsbeløb. Så er det et regnestykke jeg slet ikke gider tage mig af, hvis jeg skal købe noget til 5000 eller mere.

Link til kommentar
Del på andre sites

13 timer siden, Kandersen skrev:

Jo men som regel ligger den inde for 29 - 60 kroner. Og ud af en samlet pris der ligger over 5100,- så er det ikke forsendelsen jeg gider gå op i. Og slet ikke når flere så også annoncere med frifragt over et vis minimumsbeløb. Så er det et regnestykke jeg slet ikke gider tage mig af, hvis jeg skal købe noget til 5000 eller mere.

god pointe :-) - har nu købt en til 5.160 kr. - hvilket var en merpris på 100 kr. i forhold til Visual 2 HW 6.2 controlleren - det er jo næsten ingen merpris. Fandt nogle indlæg i starten hvor flere skrev, de ikke ville give 1000-1500 kr. mere for en Visual 3 controller i forhold til Visual 2 controlleren - men 100 kr. mere tænker jeg er så lidt at man ligeså godt kan købe 3-eren og der absolut ikke er nogen grund til at købe 2-eren - i fald påstandene om at der reelt ikke er nogen nyheder i Visual 3 i forhold Visual 2 HW 6.2 ikke er sande.

Så nu håber jeg at jeg er fremtidssikret i de næste 5 år nu er det bare at komme videre med programmeringen af Visual 3. Skal så bare lige høre alle de erfarne her. Jeg var startet med at programmere i Visual 2 softwaren - da Visual 3 ikke var bagudkompertibelt. Ville I med jeres bedste viden (jeg har IHC Term) - vælge at gå helt over på Visual 3 og konvertere det over til Visual 3, vel og mærke så jeg ikke kan konvertere tilbage til Visual 2. Tænker selv jeg nok bør springe direkte på Version 3 og dermed helt springe de mellemliggende versioner over.

Link til kommentar
Del på andre sites

Fortsæt du bare med at programmere i Visual 2 hvis det er det du pt har installeret på PC'n. Visual 2 projekteter kan fint loades og benyttes i den nye hw7 controller. 

Men du skal nok hente og installere Visual 3 for at opgradere firmwaren i controlleren, og henter/downloader/retter du efterfølgende i dit projektet inde fra Visual 3 vil du ikke kunne åbne og benytte det i Visual 2. Men det burde der helller ikke være noget behov for - slet ikke i din situation hvor du ikke har en Visual 2 controller.

Fremtidig vedligehold foregår derefter i Visual 3 og du kan afinstallere og slette den gamle Visual 2.

Link til kommentar
Del på andre sites

17 timer siden, Peter Holm Larsen skrev:

har nu købt en til 5.160 kr. - hvilket var en merpris på 100 kr. i forhold til Visual 2 HW 6.2 controlleren - det er jo næsten ingen merpris. Fandt nogle indlæg i starten hvor flere skrev, de ikke ville give 1000-1500 kr. mere for en Visual 3 controller i forhold til Visual 2 controlleren - men 100 kr. mere tænker jeg er så lidt at man ligeså godt kan købe 3-eren og der absolut ikke er nogen grund til at købe 2-eren - i fald påstandene om at der reelt ikke er nogen nyheder i Visual 3 i forhold Visual 2 HW 6.2 ikke er sande.

Når du alligevel havde besluttet dig for en ny controller, ja så ville det være direkte dumt ikke at købe den nye. Jeg bemærkede godt at den nye er kommet godt ned i pris, så den faktisk er billigere end HW 6.2éren er/var lige inden den nye kom.. Det er rart at se. Og den måtte gerne komme længere ned, hvis det stod til mig. Det begrunder jeg med, hvad den rent funktionelt er i stand til. Men LK/schneider er generelt vanvittigt dyrt, så den ligger nok godt fast forankret på prisen lige omkring 5K kroner.

Link til kommentar
Del på andre sites

4 timer siden, Kandersen skrev:

Når du alligevel havde besluttet dig for en ny controller, ja så ville det være direkte dumt ikke at købe den nye. Jeg bemærkede godt at den nye er kommet godt ned i pris, så den faktisk er billigere end HW 6.2éren er/var lige inden den nye kom.. Det er rart at se. Og den måtte gerne komme længere ned, hvis det stod til mig. Det begrunder jeg med, hvad den rent funktionelt er i stand til. Men LK/schneider er generelt vanvittigt dyrt, så den ligger nok godt fast forankret på prisen lige omkring 5K kroner.

Håber også jeg har købt den rette - der var bare mange her i dette forum som ville købe Visual 2 fremfor 3-eren pga der næsten ingen nyheder var i den. Men talte med Schneider og de oplyser der er en masse nye produkter på vej til Visual 3 controlleren som ikke kan køre på Visual 2. Så tog chancen og troede på dem - frem for de dabatører her - der er af den anden opfattelse . Så må tiden vise hvem der talte sandt.

Link til kommentar
Del på andre sites

4 minutter siden, Peter Holm Larsen skrev:

der var bare mange her i dette forum som ville købe Visual 2 fremfor 3-eren pga der næsten ingen nyheder var i den.

Nej, den del må du have misforstået. Dem der ikke ville købe 3ére, det er dem der havde en Visual controller i forvejen (HW 6.1/HW 6.2), fordi det ville være nærmest spild af penge at købe 3éren. Og det er skam helt forståeligt.. 
Men hvis man alligevel skal ud og have en controller, så er det klart, at så tager man den nyeste model. Alt andet vil være komplet idiotisk. 
Så den "chance" du har taget, den er skam helt fornuftig og korrekt :)

 

5 minutter siden, Peter Holm Larsen skrev:

Men talte med Schneider og de oplyser der er en masse nye produkter på vej til Visual 3 controlleren som ikke kan køre på Visual 2. Så tog chancen og troede på dem - frem for de dabatører her - der er af den anden opfattelse . Så må tiden vise hvem der talte sandt.

Jeg erkender blankt, jeg er en af dem som ikke giver en skid for hvad Schneider siger. Og jeg mener helt seriøst, at dem der har den holdning, de har efterhånden en hel del at have det i. En masse mennesker har været i det her IHC game i mange flere år end jeg. Men jeg kan sagtens læse både indenad og mellem linjerne, samt at jeg kan se på historikken. LK/Schneider har bogstaveligt talt holdt IHC markedet for nar længe nok nu, med et produkt der bare er haltet længere og længere bagude i forbindelse til tiden. Oven i det har folk måtte slås med mere eller mindre tåbelige manglende opdateringer, der mest af alt har givet dem/giver dem grå hår i forbindelse med Java problemerne. Der har været meget lidt sammenhæng med nyt fra LK/Schneider og det som begrebet "Intelligent House Control" i virkeligheden betyder. Og på nogle punkter er det så gabende idiotisk, så man nægter nærmest at tro på, at det overhovedet kan være sandt. Hvor er fx deres temperatur/rum styring til deres ellers fortrinlige varmestyring? Det nærmest det er kommet, det er et LK/Schneider produkt, som blev solgt under et andet navn, vistnok i Sverige eller Norge. Der eksisterede det. Det er ikke specielt intelligent, i min verden. 

Og ja, så er jeg rimelig rystet over, at de kom med den nye controller, der reelt set ikke tilbyder noget særligt nyt. Jeg havde svoret, at hvis man lavede sådan noget i dag, så lavede man noget der på een eller anden måde kunne snakke sammen med andre ting, hvad enten det er z-wave eller andre protokoller, (cloud løsning frygtede jeg). Men heller ikke det formåede de at lave i år 2017!  

Som udgangspunkt, så synes jeg IHC er genialt rent grundlæggende. Men det kunne have været så meget bedre, hvis de bare havde fulgt med tiden, og samtidig fokuseret på, at netop udvikle produktet til det som det var tiltænkt - Intelligent House control. Men intelligent house controle er ikke noget een producent kan sidde og styre i dag. Der er mange forskellige produkter/producenter indblandet i vores hjem. Skal kontrollen være intelligent, så kræver det som minimum, at "hjernen/controlleren" er i stand til at kunne forstå de andre produkter. Og her falder LK/Schneider i med et massivt brag!

Link til kommentar
Del på andre sites

På 25. oktober 2017 at 22:03 , Peter Holm Larsen skrev:

Håber også jeg har købt den rette - der var bare mange her i dette forum som ville købe Visual 2 fremfor 3-eren pga der næsten ingen nyheder var i den. Men talte med Schneider og de oplyser der er en masse nye produkter på vej til Visual 3 controlleren som ikke kan køre på Visual 2. Så tog chancen og troede på dem - frem for de dabatører her - der er af den anden opfattelse . Så må tiden vise hvem der talte sandt.

Som Kandersen ganske rigtig har kommenteret så må du have misforstået rådene omkring den ny controller. Det er opgradering fra en eksisterende Visual 2 til 3 der ikke kan betale sig (uanset om det er fra hw6.1 eller 6.2). Fra den gamle dos kan man da også overveje om ikke man blot skulle nøjes med en brugt 6.2'r til 1/3 af prisen,. For det den nye 3'rn kan, er der ikke mange som har et reelt "must have" behove for. Specielt nu hvor selv den gamle 6.1'r kan lade sig gøre at opgradere og anvende med ios11 selvom Schneider siger man ikke kan :rolleyes:

Det er sikkert også rigtigt at Schneider planlægger en masse nye produkter. Med lad os nu lige se nyhederne først, og om det er "must have" eller bare en ny indpakning af noget vi nærmest har i forvejen. Hvis du kikker på deres "IHC nyheder" så er der langt imellem snapsene. Vi er bare skeptiske og kritiske baseret på vores erfaring, med LK, men vi har da forsat lov at håbe.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

8 timer siden, Lars Jacobsen skrev:

Som Kandersen ganske rigtig har kommenteret så må du have misforstået rådene omkring den ny controller. Det er opgradering fra en eksisterende Visual 2 til 3 der ikke kan betale sig (uanset om det er fra hw6.1 eller 6.2). Fra den gamle dos kan man da også overveje om ikke man blot skulle nøjes med en brugt 6.2'r til 1/3 af prisen,. For det den nye 3'rn kan, er der ikke mange som har et reelt "must have" behove for. Specielt nu hvor selv den gamle 6.1'r kan lade sig gøre at opgradere og anvende med ios11 selvom Schneider siger man ikke kan :rolleyes:

Det er sikkert også rigtigt at Schneider planlægger en masse nye produkter. Med lad os nu lige se nyhederne først, og om det er "must have" eller bare en ny indpakning af noget vi nærmest har i forvejen. Hvis du kikker på deres "IHC nyheder" så er der langt imellem snapsene. Vi er bare skeptiske og kritiske baseret på vores erfaring, med LK, men vi har da forsat lov at håbe.

 

Jeg er bare nervøs for min Ihc term, da den pc'er jeg har med porten kører meget ustabilt. Jeg har godt erfaret at term Ihc på mange punkter er visual controlleren overlegen. Men hvis man ikke kan programmere term controlleren, er det jo lige fedt.

Jeg er bare alm forbruger af Ihc - men har spurgt flere af dem der har en Ihc visual 2 og term controller til salg og de har alle skiftet til visual 3, selv dem med HW 6.2. De må åbenbart have kunne se en mening i det, som måske ikke findes - eller også er deres controller defekt - uden de vil oplyse det! ... er min pointe.

Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, Peter Holm Larsen skrev:

Jeg er bare nervøs for min Ihc term, da den pc'er jeg har med porten kører meget ustabilt. Jeg har godt erfaret at term Ihc på mange punkter er visual controlleren overlegen. Men hvis man ikke kan programmere term controlleren, er det jo lige fedt.

Der er et ordsprog der siger, "if it aint broken, dont try fix it". På den led kan man godt beholde den gamle man allerede har. I hvert fald så længe man stadigvæk kan "servicere" den. Og det er så her du ryger ind i problemer med ThermIHC. Det er en udfordring i dag at bare finde en maskine/interface, så du kan få forbindelse til den. Personligt ville jeg ikke døje med den udfordring, hvis det var mig.

 

3 timer siden, Peter Holm Larsen skrev:

men har spurgt flere af dem der har en Ihc visual 2 og term controller til salg og de har alle skiftet til visual 3, selv dem med HW 6.2. De må åbenbart have kunne se en mening i det, som måske ikke findes - eller også er deres controller defekt - uden de vil oplyse det! ... er min pointe.

Stop en halv!

Der er flere årsager til, at folk har skiftet.
1. Nogle skifter, bare fordi - Vel nok lidt ala samme årsag, som folk skifter smartphone. Dvs nye funktioner betyder ikke så meget. Det skal bare være den nyeste.
2. Nogle skifter fordi de måske, ligesom dig, er nået til et tidspunkt, hvor de ikke længere kan servicere den model de har, fordi det kræver noget besværligt værktøj (maskine/interface), som er udgået for flere årtier siden. 
3. Og lige præcis med den nye (HW 7) controller, der har du et ganske særligt scenarie: IOS11 og ny firmware (2.8.4) set i kontrast til intet-nyt i den nye controller problematikken. 
Jeg har indikeret det enddog ganske tydeligt tidligere. Jeg mener seriøst man snildt kan få den tanke, at LK/Schneider har en skjult dagsorden i det hele her cirkus med den nye controller, som faktisk ikke rigtig rummer noget særligt nyt, og så opdatering af Apple´s IOS. Og endnu værre er det at se, at Lk/Schneider direkte skriver, at HW 6.1 ikke understøtter IOS 11, når det nu viser sig, at det ikke er korrekt, fordi man faktisk godt kan lægge firmware 2.8.4 på en HW 6.1 controller. 
Jeg er ret overbevist om, at der er flere Visual 2 brugere (dvs både HW 6.1 og HW 6.2) som mere eller mindre har følt sig presset til at købe den nye controller, fordi LK siger HW 6.1 ikke virker med IOS 11, og HW 6.2 controllerne skal opdateres. Folk som har brugt LK´s IOS apps har mærket det direkte, hvis de har kørt med ældre firmware. Og hele opdateringsprocessen for HW 6.2 er besværligt gjort (som altid) med tonsvis af Java problemer. Hvis du ser tilbage på de sidste 2-3 måneders indlæg, så vil du se en eksplodering i antallet af indlæg, fra folk som er røget ind i problemer (Java) i forbindelse med opdatering af firmwaren og/eller tilgang til controlleren generelt. Og det er ikke kun her på forumet, men nærmest over alt det er væltet ind med problemer. Jeg vil også tro er er mange firmaer/elektrikere som har samme problemer, og så måske kontaktet LK for at høre hvad de skal gøre. Hvis der har været tale om en HW 6.1, så har LK sandsynligvis svaret, at de skal købe en ny controller, (pga deres udmelding om IOS 11 og HW 6.1). Med 6.2 controller har LK muligvis guidet folk igennem processen med at opdatere. Og den process gider man bare ikke gentage hvergang, hvis man er elektriker og arbejder for kunder med controlleren. Så har man måske tendens til at anbefale, at man ganske enkelt skifter controlleren, så man slipper for det fremtidige bøvl (hvilket i øvrigt ikke er en sikkerhed med den nye).   

Dette er de tre årsager jeg umiddelbart kan komme på, hvorfor folk skifter en i forvejen fungerende installation/controller. 

Link til kommentar
Del på andre sites

7 timer siden, Peter Holm Larsen skrev:

Jeg er bare nervøs for min Ihc term, da den pc'er jeg har med porten kører meget ustabilt.

Hvis det er din eneste grund til at skifte til en ny IHC controller, så smider du godt nok mange penge ud af vinduet. For at programer TermIHC behøver du bare et terminal program som f.eks. Putty, HyperTerm eller tilsvarende. En USB til RS232 adapter kan fåes for et par hundre kr. Hvis du vil være rigtig avanceret, køber du en netboks med en RS232 port, så kan du nå din TermIHC controller over nettet.

7 timer siden, Peter Holm Larsen skrev:

Jeg er bare alm forbruger af Ihc - men har spurgt flere af dem der har en Ihc visual 2 og term controller til salg og de har alle skiftet til visual 3, selv dem med HW 6.2. De må åbenbart have kunne se en mening i det, som måske ikke findes - eller også er deres controller defekt - uden de vil oplyse det! ... er min pointe.

Jeg håber da ikke at de forsøger at sælge deres controller hvis den er defekt. Mon ikke bare de har det ligesom når der kommer ny iPhone på marked. Ligegyldigt om det giver mening eller ej, så er det nyt legetøj og det må man bare have. Hvis jeg havde råd, skiftede jeg også bil hvergang der kom en ny model på marked. Ikke fordi det giver mening, men der er sikkert nogle nye ting som kan være sjove at lege med.

Link til kommentar
Del på andre sites

10 timer siden, Peter Holm Larsen skrev:

Jeg har godt erfaret at term Ihc på mange punkter er visual controlleren overlegen. Men hvis man ikke kan programmere term controlleren, er det jo lige fedt. 

Jeg kan ikke komme i tanke om et eneste punkt, hvor Term IHC er en Visual controller overlegen... Hverken Visual 1, og da slet ikke Visual 2 eller 3.

Hvis man skal købe en ny controller, er det selvfølgelig en Visual 3 man skal købe, så det skal du ikke være nervøs ved. 

Visual 2 controlleren udgår, og hvis den stadig kan bestilles, er det vel bare de sørgelige rester, der er tilbage hos grossisterne.

Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, Lars1 skrev:

Hvis det er din eneste grund til at skifte til en ny IHC controller, så smider du godt nok mange penge ud af vinduet. For at programer TermIHC behøver du bare et terminal program som f.eks. Putty, HyperTerm eller tilsvarende. En USB til RS232 adapter kan fåes for et par hundre kr. Hvis du vil være rigtig avanceret, køber du en netboks med en RS232 port, så kan du nå din TermIHC controller over nettet.

Jeg håber da ikke at de forsøger at sælge deres controller hvis den er defekt. Mon ikke bare de har det ligesom når der kommer ny iPhone på marked. Ligegyldigt om det giver mening eller ej, så er det nyt legetøj og det må man bare have. Hvis jeg havde råd, skiftede jeg også bil hvergang der kom en ny model på marked. Ikke fordi det giver mening, men der er sikkert nogle nye ting som kan være sjove at lege med.

Min udfordring er ikke kun Rs232 porten men også den kører i Dos som jeg har svært ved at finde ud af at afvikle på Windows. Prøvede nu også med en USB adapter men kom ikke til at virke.  Tænker du hvis man skiftede bil hver gang der kom en ny model - skulle man i hvertfald også have tid som det vigtigste til at sætte sig ind i det nye.

Tror prisen i tid ved at gå fra fra term til visual 3 er meget højere end prisen for enheden for det fleste.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, TorbenSørensen skrev:

Jeg kan ikke komme i tanke om et eneste punkt, hvor Term IHC er en Visual controller overlegen... Hverken Visual 1, og da slet ikke Visual 2 eller 3.

Hvis man skal købe en ny controller, er det selvfølgelig en Visual 3 man skal købe, så det skal du ikke være nervøs ved. 

Visual 2 controlleren udgår, og hvis den stadig kan bestilles, er det vel bare de sørgelige rester, der er tilbage hos grossisterne.

Nu er jeg ikke kommet på Visual 3 endnu men kun igang med at programmere den -men har den fint liggende foran mig.

Men kan da nemt finde punkter hvor term Ihc allerede er visual 3 overlegen med længder - kræver ikke meget at se de fordele. Fx kan man installere Ihc term og direkte programmere ind og udgange. Man skal ikke først til at definere tryksteder og udgange, så lægge FB ind og så knytte ind og udgange sammen. Helt fra scratch kan jeg programmere 10 kip tryk på Ihc term på mellem 2-3 minutter uden problemer. Der er du knap nok igang med Visual 1, 2, eller 3 controlleren. Bare for at give et enkelt eksempel. 

 

Så der vil jeg bestemt give kritikerne af Ihc ret - ca 20 års udvikling har ikke gjort alt bedre.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

7 timer siden, Kandersen skrev:

Der er et ordsprog der siger, "if it aint broken, dont try fix it". På den led kan man godt beholde den gamle man allerede har. I hvert fald så længe man stadigvæk kan "servicere" den. Og det er så her du ryger ind i problemer med ThermIHC. Det er en udfordring i dag at bare finde en maskine/interface, så du kan få forbindelse til den. Personligt ville jeg ikke døje med den udfordring, hvis det var mig.

 

Stop en halv!

Der er flere årsager til, at folk har skiftet.
1. Nogle skifter, bare fordi - Vel nok lidt ala samme årsag, som folk skifter smartphone. Dvs nye funktioner betyder ikke så meget. Det skal bare være den nyeste.
2. Nogle skifter fordi de måske, ligesom dig, er nået til et tidspunkt, hvor de ikke længere kan servicere den model de har, fordi det kræver noget besværligt værktøj (maskine/interface), som er udgået for flere årtier siden. 
3. Og lige præcis med den nye (HW 7) controller, der har du et ganske særligt scenarie: IOS11 og ny firmware (2.8.4) set i kontrast til intet-nyt i den nye controller problematikken. 
Jeg har indikeret det enddog ganske tydeligt tidligere. Jeg mener seriøst man snildt kan få den tanke, at LK/Schneider har en skjult dagsorden i det hele her cirkus med den nye controller, som faktisk ikke rigtig rummer noget særligt nyt, og så opdatering af Apple´s IOS. Og endnu værre er det at se, at Lk/Schneider direkte skriver, at HW 6.1 ikke understøtter IOS 11, når det nu viser sig, at det ikke er korrekt, fordi man faktisk godt kan lægge firmware 2.8.4 på en HW 6.1 controller. 
Jeg er ret overbevist om, at der er flere Visual 2 brugere (dvs både HW 6.1 og HW 6.2) som mere eller mindre har følt sig presset til at købe den nye controller, fordi LK siger HW 6.1 ikke virker med IOS 11, og HW 6.2 controllerne skal opdateres. Folk som har brugt LK´s IOS apps har mærket det direkte, hvis de har kørt med ældre firmware. Og hele opdateringsprocessen for HW 6.2 er besværligt gjort (som altid) med tonsvis af Java problemer. Hvis du ser tilbage på de sidste 2-3 måneders indlæg, så vil du se en eksplodering i antallet af indlæg, fra folk som er røget ind i problemer (Java) i forbindelse med opdatering af firmwaren og/eller tilgang til controlleren generelt. Og det er ikke kun her på forumet, men nærmest over alt det er væltet ind med problemer. Jeg vil også tro er er mange firmaer/elektrikere som har samme problemer, og så måske kontaktet LK for at høre hvad de skal gøre. Hvis der har været tale om en HW 6.1, så har LK sandsynligvis svaret, at de skal købe en ny controller, (pga deres udmelding om IOS 11 og HW 6.1). Med 6.2 controller har LK muligvis guidet folk igennem processen med at opdatere. Og den process gider man bare ikke gentage hvergang, hvis man er elektriker og arbejder for kunder med controlleren. Så har man måske tendens til at anbefale, at man ganske enkelt skifter controlleren, så man slipper for det fremtidige bøvl (hvilket i øvrigt ikke er en sikkerhed med den nye).   

Dette er de tre årsager jeg umiddelbart kan komme på, hvorfor folk skifter en i forvejen fungerende installation/controller. 

Men er der ikke problemer med java mv på visual 3 da?

Link til kommentar
Del på andre sites

9 minutter siden, Peter Holm Larsen skrev:

Min udfordring er ikke kun Rs232 porten men også den kører i Dos som jeg har svært ved at finde ud af at afvikle på Windows.

Hvis du nu tager og læser hvad jeg skriver, så vil du se at du kan programer din TermIHC med et alm. terminal program. Du behøver ikke LK's terminal program for at programer din TermIHC.

At alm. terminal program kan køre på stortset alle gængse PC'er, incl,. windos 10

Link til kommentar
Del på andre sites

4 minutter siden, Lars1 skrev:

Hvis du nu tager og læser hvad jeg skriver, så vil du se at du kan programer din TermIHC med et alm. terminal program. Du behøver ikke LK's terminal program for at programer din TermIHC.

At alm. terminal program kan køre på stortset alle gængse PC'er, incl,. windos 10

Okey er så fordi jeg ikke ved hvad er terminal program er - fungerer det lige Ihc term softwaren eller skal men side og syntaks linjerne manuelt fx kip, langt tryk eller kort tryk. 

Husk jeg er totalt simpel bruger - der lige kan finde rundt i Ihc term softwaren - er ikke programmør eller noget :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

3 minutter siden, Peter Holm Larsen skrev:

Men er der ikke problemer med java mv på visual 3 da?

Nu bruger Visual ikke Java, så hverken Visual 1, 2 eller 3 har Java problemer. Men da det er ene og alene LK's langsommelighed som er skyld i Java problemerne, så der er præcis de samme problemer med Java m.v. på HW 7, som der er på HW6.2. De bruger de samme algorithmer etc. og certifikaterne skal recertificeres hvert andet år i dem begge.

Link til kommentar
Del på andre sites

1 minut siden, Peter Holm Larsen skrev:

Okey er så fordi jeg ikke ved hvad er terminal program er - fungerer det lige Ihc term softwaren eller skal men side og syntaks linjerne manuelt fx kip, langt tryk eller kort tryk. 

Husk jeg er totalt simpel bruger - der lige kan finde rundt i Ihc term softwaren - er ikke programmør eller noget :-)

Jeg har ikke haft en TermIHC controller i hænderne i snart 20 år, så jeg kan ikke huske præcis hvad forskellen er, men såvidt jeg husker er IHC term softwaren ikke meget andet end et alm. terminal program.

Link til kommentar
Del på andre sites

5 minutter siden, Lars1 skrev:

Nu bruger Visual ikke Java, så hverken Visual 1, 2 eller 3 har Java problemer. Men da det er ene og alene LK's langsommelighed som er skyld i Java problemerne, så der er præcis de samme problemer med Java m.v. på HW 7, som der er på HW6.2. De bruger de samme algorithmer etc. og certifikaterne skal recertificeres hvert andet år i dem begge.

Okey spørger så nok dumt - men mest af uvidenhed. Hvis de ikke bruger java - hvorfor er der så java problemer og hvordan opgaver jeg dem.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok