Hop til indhold
  • 0

El måler blok med time forbrug?


Søren E
 Share

Spørgsmål

Hej

Jeg har søgt og søgt på forummet, om der ikke er nogen der har lavet en blok der viser den sidste times forbrug af watt, og kan lave en optælling pr. time til 24 timer, så jeg kan se hvor meget strøm jeg bruger i hver time af døgnet. Håber der en en der kan hjælpe mig?

Jeg har installeret og bruger elmåler blokken og den watt blok som Lars har lavet, men jeg syndes ikke helt de kan bruges til ovenstående. Håber det giver mening hvad jeg skriver. 

Min elmålers pulsudgang giver en puls pr. watt

 

med venlig hilsen

Søren

Link til kommentar
Del på andre sites

15 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Har lavet en ny version med 24 timeværdier. Den kan findes i downloadsektionen:

 

Bemærk at dags forbrug ikke er lig med summen af de 24 værdier pga denne gamle controller version ikke kan regne med decimaler, og der går jo 1.000 pulser på 1 kwh. Så når hver time er gået så kan de være en del pulser der bliver "smidt væk" pga afrunding.

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
42 minutter siden, Lars Jacobsen skrev:

Har lavet en ny version med 24 timeværdier. Den kan findes i downloadsektionen:

 

Bemærk at dags forbrug ikke er lig med summen af de 24 værdier pga denne gamle controller version ikke kan regne med decimaler, og der går jo 1.000 pulser på 1 kwh. Så når hver time er gået så kan de være en del pulser der bliver "smidt væk" pga afrunding.

 

 

Super godt,er på vej på ferie men skal nok prøve når jeg kommer hjem. tak for det :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På ‎14‎-‎10‎-‎2017 at 21:01 , Lars Jacobsen skrev:

Har lavet en ny version med 24 timeværdier. Den kan findes i downloadsektionen:

 

Bemærk at dags forbrug ikke er lig med summen af de 24 værdier pga denne gamle controller version ikke kan regne med decimaler, og der går jo 1.000 pulser på 1 kwh. Så når hver time er gået så kan de være en del pulser der bliver "smidt væk" pga afrunding.

 

 

Hej Lars

Nu har jeg installeret blokken, og det kører bare rigtigt fint indtil videre :-) Det er jo helt vildt så mange visninger du har fået med, mange tak for det.

Du skriver selv at nogle af pulsere forsvinder ved time skift, og hvis du en dag igen for rigtig godt tid kunne du så evt. lave at timevisningen vises i watt i stedet for kwh, så ville den give et nøjagtigt billede af forbrug i timen, ved ikke om dette kan lade sig gøre?

Kan se at jeg bruger 9 kwh i døgnet i standby strøm når vi ikke er hjemme, hurtig udregning 365x9=3285 kwh om året, så skal da vist have set lidt på mit standby forbrug, hvad pokker der bruger så meget?  

Men som sagt mange tak for hjælpen

Med venlig hilsen

Søren

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Lars

jeg har rodet lidt med din fine blok. Har har fået målinger fra alle dage over på ipaden, så langt så godt. Med hensyn til det jeg skrev angående watt forbrug kontra kWh pr. Time, har du jo også lavet det i din blok. Jeg har bare en ekstra blok hvor jeg sætter puls antallet ned fra 1000 til 1 og jeg har forbruget i watt i stedet :-)

Nu kommer mit problem alle timer visninger i din blok kommer ikke som visning til ipaden men kommer fint i serviceview? Har gennemgået din blok og kan ikke se nogen forskel fra dage til time visning?

mvh Søren

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hejsa.

Skal lige være sikker på at du er med på det er de INPUT som hedder noget med xx-visning du trækker over og anvender på ipad ?

Det er nemlig ulogisk, for normalt er det output man benytter til at vise resultater. Det virker også fint i Servicevies, men ikke på ipad.

Har i øvrigt lavet en ny version da jeg opdagede der var en fejl på opgørelsen i November måned. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
25 minutter siden, Lars Jacobsen skrev:

Hejsa.

Skal lige være sikker på at du er med på det er de INPUT som hedder noget med xx-visning du trækker over og anvender på ipad ?

Det er nemlig ulogisk, for normalt er det output man benytter til at vise resultater. Det virker også fint i Servicevies, men ikke på ipad.

Har i øvrigt lavet en ny version da jeg opdagede der var en fejl på opgørelsen i November måned. 

Hej Lars 

nu skriver du trækker over? Jeg trækker ikke noget over. på Ipaden vises der kun indgange tror jeg nok, men du skal ikke gøre noget aktivt for at få disse vist. Alle dine andre visninger i blokken vises fint mandag-søndag og alle andre visninger, så jeg forstår ikke hvorfor timerne ikke vises?

det er ikke noget du skal bruge alt for meget tid på, jeg bruger den anden visningsblok som ligger på siden, der kan omsætte 5 tal ad gangen til visning,så 5 ekstra blokke og jeg kan se mit watt forbrug i alle 24 timer

Mvh Søren

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 19. oktober 2017 at 14:03 , Søren E skrev:

Hej Lars

Nu har jeg installeret blokken, og det kører bare rigtigt fint indtil videre :-) Det er jo helt vildt så mange visninger du har fået med, mange tak for det.

Du skriver selv at nogle af pulsere forsvinder ved time skift, og hvis du en dag igen for rigtig godt tid kunne du så evt. lave at timevisningen vises i watt i stedet for kwh, så ville den give et nøjagtigt billede af forbrug i timen, ved ikke om dette kan lade sig gøre?

Kan se at jeg bruger 9 kwh i døgnet i standby strøm når vi ikke er hjemme, hurtig udregning 365x9=3285 kwh om året, så skal da vist have set lidt på mit standby forbrug, hvad pokker der bruger så meget?  

Men som sagt mange tak for hjælpen

Med venlig hilsen

Søren

Kommer jo lidt an på hvad du mener med stand-by strøm. Hvis du har køleskab, fryser, overvågning, Ihc, ventilation, fyr mv. Deres for forbrug er i væsentlig grad ikke stand-by forbrug, så dem skal du prøve at koble fra. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 9/11/2017 at 18:19 , Lars Jacobsen skrev:

Hejsa.

Skal lige være sikker på at du er med på det er de INPUT som hedder noget med xx-visning du trækker over og anvender på ipad ?

Det er nemlig ulogisk, for normalt er det output man benytter til at vise resultater. Det virker også fint i Servicevies, men ikke på ipad.

Har i øvrigt lavet en ny version da jeg opdagede der var en fejl på opgørelsen i November måned. 

Hej Lars.

Jeg kan også netop se at der er fejl i november sammentællingen da du lægger november til og trækker den fra igen.

Jeg ville lige rette det selv i mine nuværende blokke så jeg ikke skal trække alle værdier ind på iPad'en  på ny :)

Jeg kan se at det er under "Øg tællere">November,>"Kommandoer ved betingelser sande" at fejlen var.

Er det november under "input" eller "output" du trækker over?

"November mangler i menu'en der kommer frem, hvor tilføjer jeg den?

Jeg er ved at gøre mig lidt klogere ud i FB programmering.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
11 minutter siden, Lars Jacobsen skrev:

Skal kikke på det i weekenden når jeg kommer til en pc med VIsual. Hvis ikke jeg ligger brak efter julefrokosten i morgen :lol:

Super, november er også snart slut, så du har et helt år og 1 dag, så det haster ikke :D

God julefrokost, jeg skal også afsted :rolleyes:

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok