Hop til indhold
  • 0

Dioder lyser hele tiden


miv9240
 Share

Spørgsmål

Hej..

 

Jeg er flytte ind i et dejligt hus med IHC styring.

Jeg har gået og undret mig over at dioderne i vores kontakter (Opus66) lyser hele tiden.

Jeg har siddet og kigget lidt visual, men syndes ikke rigtig jeg kan få dem til at lad være og kun lyse når lyset faktisk tændt?

Nogen der måske kunne være lidt behjælpelig

Unavngivet.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Der er ikke konfiguret udgange på dine dioder, så de er nok monteret som ledelys med konstant spænding på. Du må skille et tryk og se om der er EN ledning på på hver klemme. Hvis der kun er en ledning til alle dioder i et tryk bliver det ikke let at lave om. Har du nogle 24v ouput moduler i tavlen? Da disse styrer dioder...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg tror det er sådan en lidt "fordi man kan gøre det på den måde" løsning. 
Ideen med at tænde dioder og dermed vise at kontakten er tændt, den er måske meget smart. Men er det til lys som i ovenstående eksempel med badeværelset, så må man formode, at lyset i sig selv indikere, at lyset er tændt. 
Dioder synes jeg bør bruges, der hvor der ikke er en direkte indikering af tændt/slukket. Alternativ kan man bruge det som vågeblus. Dvs. når lyset ikke er tændt. så man kan finde kontakten i mørke. Men den funktion har det med at være unødig efter et stykke tid, når man er vænnet til kontakterne.  

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
17 minutter siden, Kandersen skrev:

Jeg tror det er sådan en lidt "fordi man kan gøre det på den måde" løsning. 
Ideen med at tænde dioder og dermed vise at kontakten er tændt, den er måske meget smart. Men er det til lys som i ovenstående eksempel med badeværelset, så må man formode, at lyset i sig selv indikere, at lyset er tændt. 
Dioder synes jeg bør bruges, der hvor der ikke er en direkte indikering af tændt/slukket. Alternativ kan man bruge det som vågeblus. Dvs. når lyset ikke er tændt. så man kan finde kontakten i mørke. Men den funktion har det med at være unødig efter et stykke tid, når man er vænnet til kontakterne.  

Spam. Nu var det ikke din mening om brug af dioder i tryk der blev spurgt om, men om hvorfor der ikke kan ændres på status af dioder...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Fornuftigt svar fra Thomas og Henning - så miv9240, du har svaret fra de to som har brugt forum til at hjælpe dig ud af dit problem.
Det er ledninger fra LED i tryk der er monteret direkte på forsyning, derfor lyser de konstant, de er ikke monteret til en 24v udgangs modul.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok