Hop til indhold
  • 0

Placering af IHC komponenter i tavle


Lyng
 Share

Spørgsmål

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg læste i en anden tråd, at nogen foretræk controlleren i bunden. Jeg kan ikke helt huske hvorfor, og jeg kan ikke gennemskue årsagen selv. 
For mig at se, så er det egentlig ret lige gyldigt, da alle moduler har montering i top og bund. Måske lige bortset fra strømforsyningen. 
Så hvis det var mig, så ville jeg lade kablerne afgøre hvor jeg ville placere det. Dvs input modulerne tætteste på IHC link kabler, og output modulerne tættest på output modulerne (altså hvis det er 230volt). Og så ville jeg forsøge at holde 24volt og 230 volt så langt som muligt fra hinanden. Men det kan virkelig være svært, specielt på 230 volt moduler, dæmpere osv. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er korrekt at de mest varme afledende komponenter skal placeres øverst, i henhold til producentens anvisninger.. Dernæst er der noget med respektafstande imellem svag og stærkstrøm. for at undgå at skulle stripse alle ledere fast, ville jeg vælge at sætte svagstrømskomponenterne nederst og stærkstrøm øverst.

Så en bestykning der ville være:

Output - Output

PSU - input

Controller - input

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg er helt enig i de håndværksmæssige standarder med de komponenter øverst der afgiver mest varme.

Jeg vil Sætte PSU øverst,

Output 230 neden under (de afgiver også varme når udgange en on)

Input (giver næsten ingen varme) anden nederst.

Controlleren som er mest følsom nederst.

Så har du også de fleste svagstrømsledninger nederst i tavlen og stærkstrømsledninger øverst.

Har du mulighed for det vil jeg sætte outputmodulerne i en tavle ved siden af.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På ‎29‎-‎07‎-‎2017 at 09:53 , Lyng skrev:

Tak for svar.

Kan se på det hele at der vist skal bruges 3 Output  så tænker en placering sådan her.

Output - Output - Output

Controller - PSU

Input - Input - Tom plads

Det er ikke helt tosset. God arbejdslyst ^_^

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok