Hop til indhold
  • 0

Hvordan sættes Unidimmer 400 til?


Freak
 Share

Spørgsmål

Hej.

Jeg er netop gået i gang med at sætte mit IHC op, Jeg har haft det liggede i flere år uden at komme igang med det. Jeg har trukket kabler til det meste af huset. Lige nu er det meste bare kabler der går ind i tavlen uden at være forbundet. 

Jeg har fået Controlleren m viewer op så den nu er på nettet. Jeg har også fået sat et 24V 6 slutter til et indput modul og noget lys på et 240v output modul. Jeg er kommet til at skulle sætte nogen spots på en IHC/SA Dimmer 400/UNI, 

Jeg har forbundet 24V output modulet til dimmeren på indgang 1 og 2. hvor skal 3 og 4 (memory) forbindes. Og hvordan skal det sættes op i Visual? Kan ikke se noget diagram i den medfølgende ark eller på google. 

 

dimmer.JPG

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0
3 timer siden, Kandersen skrev:

Næ, jeg vil ikke sige jeg forventede det. Men omvendt vil jeg jo heller ikke bare forslå F1 som et valg, men så en måske mulighed, hvis nogen spurgte om noget. Lk har jo ikke gjort det rigtigt, hvorfor F1 ikke altid et godt råd at give. 
Det er i bund og grund det som den her debat har udartet sig til. At rådene om at fx læse manualen, bruge F1, sætte sig ind i osv osv, bare ikke altid er nemt. Og derfor ty´r folk til forumet og stille spørgsmål, som på andre kan virke som absolut meningsløst/for nemt. 

Og det er egentlig bare det jeg prøver at sige. Fordi det er nemmere for dem, end at skulle gå den tunge vej.

Så fordi F1 ikke virker i dit tilfælde, så er der ingen grund til at prøve den eller tilsvarende muligheder før man stiller et spørgsmål her???? Lad os se om du ikke bliver træt af at svare på de samme spørgsmål igen og igen når du om et par år har fået samme erfaring med LH IHC, som nogle af os gamle gnavne bruger. I mellemtiden skal jeg gerne helt lade være med at svare på spørgsmål her.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Lars1 skrev:

Så fordi F1 ikke virker i dit tilfælde, så er der ingen grund til at prøve den eller tilsvarende muligheder før man stiller et spørgsmål her????

Nej overhovedet ikke. Det var et eksempel på, at det som anbefales og/eller skrives i manualen, ikke altid er løsningen. 

1 time siden, Lars1 skrev:

Lad os se om du ikke bliver træt af at svare på de samme spørgsmål igen og igen når du om et par år har fået samme erfaring med LH IHC, som nogle af os gamle gnavne bruger.

Ahh.. jeg har været i dette game i snart flere årtier med alskens mulige ting og sager (adskillige forums igennem tiderne, inkl dem jeg selv har drevet) hvor man oplever præcis det samme. Enten "RTFM" eller "søg på forumet inden du skriver" osv osv..  Jeg kan ikke rigtig hidse mig så meget op over det.
Jeg prøver bare at sige, at de der råd, de er ikke altid løsningen og/eller de kan være indbefattet med mere besvær for en bruger, end nødvendigt er. Jeg går ud fra, at vi alle selv har været "grønne" engang, medmindre der er nogen der ligefrem vil påstå, at de har et medfødt talent. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok