Hop til indhold
  • 0

Ihc i flere bygninger


Begynder
 Share

Spørgsmål

Hej Jeg er helt ny med IHC har i mit nuværende hus Zensehome nemt og lige til. Jeg er ved at ikke på en ejendom med 4 bygninger spørgsmålet er skal jeg have 4 controler enkelt system i hver bygning eller en controler i en bygning er det så muligt at lave decentrale tavler i de 3 andre bygninger. og hvis ja hvad skal jeg have mellem tavlerne.

 

Morten 

Link til kommentar
Del på andre sites

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det afhænger af bygningernes størrelse, afstand mellem dem etc. Man kan sagtens have 1 controller og I/O moduler decentralt, men med 4 bygninger løber du sikker hurtigt ind i LK IHC's begrænsning på 128 indgange (8 moduler) og 128 udgange (16 moduler), samt begrænset rækkevide på wireless.

Lægger man dertil LK's manglende nyudvikling i betragtning vil jeg nok kigge mig om efter noget andet, som f.eks. smarthouse

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Med mindre alle dine 4 bygninger indeholder mange rum, burde der ikke blive problemer med at samle lyset i én kontroller. Du har 128 kabel og op til 64 trådløse komponenter. Hver trådløs komponent kan indeholde op til 6 indgange. Om det er nok afhænger af dine bygninger og dine ønsker.

Trådløs kommunikation er som altid afhængig af de materialer signalet skal igennem, her er der en verden til forskel på alm. vinduesglas og f.eks. tonede ruder. Der kan monteres op til 3 antenner til én kontroller.

De 64 trådløse komponenter diskuteres, nogle oplever problemer fra ca. 32 stk. og op. Årsagen er mig bekendt ikke fundet og kan dermed være lokale problemer.

Med IHC får du et fleksibelt system som med stor sandsynlighed kan tilpasses, hvis du ønsker at tilkoble specielle produkter som f.eks. gaspejse eller garageporte.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Du kan udmærket lave det med controlleren og strømforsyningen i tavlen i hovedhuset og så sætte en undertavle i hver af de andre bygninger med et input- og et outputmodul. Så har du 16 indgange og 8 udgange pr bygning, ellers sætter du bare et par moduler mere i. Det vil også give ret god mening af have en sikringsgruppe og HPFI for den enkelte bygning placeret lokalt. Du skal bare trække et ihc link 10 kabel fra hovedtavlen  og ud til undertavlerne. 

Der skal bruges 24V, 0V, en dataledning og 0V ledning pr modul. 

Jeg har lavet samme setup i min Garage med en undertavle. Der har jeg også varmestyring på, der har jeg 230V telestater, de bruger ikke strøm fra strømforsyningen, men mere fordi jeg havde dem liggende. 

Billede af undertavlen. (PS, relæer er til porten og skal skiftes til nogle der kan være under afdækningen).

IMG_0918.JPG

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok