Hop til indhold
  • 0

Ihc stikkontakt med dæmper


Peter286
 Share

Spørgsmål

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Nej - hvis den "gamle" stikkontakt er forsynet fra dit IHC anlæg, f.eks. med tænding fra døren, kan du opsætte en wireles dæmper ved tavlen og lade denne forsyne stikkontakten.

Hvis du "kun" har fast fase bag stikkontakten, så er en trådløs mobil stikkontakt med dæmp vejen frem. Det forekommer mig dog at der har været en trådløs stikkontakt til indbygning på markedet, med jeg kan huske forkert.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
23 minutter siden, Henning Pedersen skrev:

Nej - hvis den "gamle" stikkontakt er forsynet fra dit IHC anlæg, f.eks. med tænding fra døren, kan du opsætte en wireles dæmper ved tavlen og lade denne forsyne stikkontakten.

Hvis du "kun" har fast fase bag stikkontakten, så er en trådløs mobil stikkontakt med dæmp vejen frem. Det forekommer mig dog at der har været en trådløs stikkontakt til indbygning på markedet, med jeg kan huske forkert.

Stikkontakterne her i huset er desværre alle på nær enkelte(ikke denne) kun med fase og ikke sådan at man kan styre dem fra f.eks døren eller andet. 

 

Troede bare det var en indbygningsstikkontakt med dæmper men kan ikke umiddelbart finde den. 

Kan godt finde en indbygningsstikkontakt med tænd sluk men ved ikke om den kan kodes til at dæmpe også?!?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
27 minutter siden, Henning Pedersen skrev:

Den trådløse stikkontakt til indbygning kan IKKE bruges til dæmpning. Jeg har også kikket forgæves efter en dæmpbar indbygnings stikkontakt. Der er dermed kun én vej - et dæmpbart wireless mobil stikkontakt, og med de priser håber jeg ikke du skal bruge mange.

 

Så findes der heldigvis mange andre måder at dæmpe lyset på via en stikkontakt, f.eks philips

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Søg på 5703302143943. Findes også med jord. Så der er lavet en uni dimmer som stikkontakt.

Har du ikke erfaring med dem endnu. I LK katalog beskrivelse står der den virker med nogle LED osv. (men det er vel de typisk problemer herom)

Så det er vel at prøve :)

Har intet med yousave at gøre, men link: https://www.yousave.dk/shop/lk-ihc-wireless-3299p.html

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
22 minutter siden, mosi skrev:

Søg på 5703302143943. Findes også med jord. Så der er lavet en uni dimmer som stikkontakt.

Har du ikke erfaring med dem endnu. I LK katalog beskrivelse står der den virker med nogle LED osv. (men det er vel de typisk problemer herom)

Så det er vel at prøve :)

Har intet med yousave at gøre, men link: https://www.yousave.dk/shop/lk-ihc-wireless-3299p.html

Den er nævnt længere oppe og det er som indbygning jeg gerne ville have det. 

Jeg synes en mobil løsning ser fjollet ud og fylder for meget

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 15/2/2017 at 17:50 , Henning Pedersen skrev:

Nej - hvis den "gamle" stikkontakt er forsynet fra dit IHC anlæg, f.eks. med tænding fra døren, kan du opsætte en wireles dæmper ved tavlen og lade denne forsyne stikkontakten.

Hvis du "kun" har fast fase bag stikkontakten, så er en trådløs mobil stikkontakt med dæmp vejen frem. Det forekommer mig dog at der har været en trådløs stikkontakt til indbygning på markedet, med jeg kan huske forkert.

Det er jo bevist at man ikke har lavet stikkontakter med dæmp.
For hvis den bliver i vægen efter du flytter om og her efter eventuelt tilslutter dit tv,
er der mulighed for at ødelægge tv'et. da dæmper'en altid dæmper og ned under tænd/sluk.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 24/3/2017 at 23:20 , line-web skrev:

Det er jo bevist at man ikke har lavet stikkontakter med dæmp.
For hvis den bliver i vægen efter du flytter om og her efter eventuelt tilslutter dit tv,
er der mulighed for at ødelægge tv'et. da dæmper'en altid dæmper og ned under tænd/sluk.

Ligefrem ødelægger TVét, det ved jeg nu ikke. Men du har ret i, at det er ikke specielt velegnet som fast installation.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok