Hop til indhold

IHC-Bridge 2


cis2131
 Share

Recommended Posts

On 27/9/2017 at 6:59 PM, Eivinn said:

Hei,

Vet det har vært diskutert tidligere, men er det mulig å legge inn støtte for wireless dimmer, uten at den går på 100% når man bruker f. eks Scenarier ?

Så vidt jeg kan se er det mulig å hente ut lysnivå fra denne, og da bør vel IHC bridge kunne lese nivå fra dimmer ?

image.thumb.png.c93a7cf1923c395e8e1005f66da06d99.png

 

image.png.476445d97d500a5dce0d38b168352edf.png

Det er egentlig ikke problemet med at læse niveauet. Det er HomeKit som sender en tænd kommando, hvis den opdager at lyset er blevet tændt. 

Jeg skal have tjekket om ikke det er blevet fikset i ios11, så jeg kan løse problemet. 

Claus

Link til kommentar
Del på andre sites

På 5/6/2017 at 21:13 , BrianPedersen skrev:

Jeg kan ikke rigtigt få homekit til at virke, jeg kan tilføje ihc elementer, og kan tænde og slukke fra IHC-Bridge, jeg har opsat homekit, og tastet aktiveringskode, har ikke ændret ved mac user, port og pin, nogle gode ideer til hvad jeg så skal prøve ?

Hej Claus.

Jeg oplever præcis det samme som Brian.

Kan tilføje IHC kanaler samt tænde og slukke dem fra IHC-Bridge. Kan se enheden i Home på min iPhone og tilføje den, men der kommer kun dine test værelser frem.

Er der noget jeg selv kan gøre?

/Thomas

Link til kommentar
Del på andre sites

4 minutes ago, Thomas Pedersen said:

Hej Claus.

Jeg oplever præcis det samme som Brian.

Kan tilføje IHC kanaler samt tænde og slukke dem fra IHC-Bridge. Kan se enheden i Home på min iPhone og tilføje den, men der kommer kun dine test værelser frem.

Er der noget jeg selv kan gøre?

/Thomas

Der er en eller anden fejl i din opsætning, Tryk på remote support knappen, så kikker jeg på det.

Claus

Link til kommentar
Del på andre sites

3 hours ago, Thomas Pedersen said:

Det er slet ikke utænkeligt. Men synes ikke at det har gjort nogen forskel :-(

Hvis du har haft slettet dit hjem i appen, så kan det drille da den cacher det.

Du kan løse det ved at rette mac, og pin i homekit menuen (Ret kun de sidste cifre i mac adressen, og husk at det er i Hexadecimal).

Tryk derefter på gem knappen i toppen, så burde den kunne tilføjes som nyt hjem i appen.

Claus

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, cis2131 skrev:

Hvis du har haft slettet dit hjem i appen, så kan det drille da den cacher det.

Du kan løse det ved at rette mac, og pin i homekit menuen (Ret kun de sidste cifre i mac adressen, og husk at det er i Hexadecimal).

Tryk derefter på gem knappen i toppen, så burde den kunne tilføjes som nyt hjem i appen.

Claus

Det blev det desværre ikke meget bedre af. Nu kan jeg ikke tilføje den i HOME app'en.

Den dukker slet ikke op længere. Har forsøgt med andet navn, MAC og PIN. Gem og Genstart.

Nogen bud?

Link til kommentar
Del på andre sites

26 minutes ago, Thomas Pedersen said:

Det blev det desværre ikke meget bedre af. Nu kan jeg ikke tilføje den i HOME app'en.

Den dukker slet ikke op længere. Har forsøgt med andet navn, MAC og PIN. Gem og Genstart.

Nogen bud?

Du har lavet samme fejl som mange andre :-)..

Ved godt det er en fejl, men der er nogle af tabellerne som ikke må være tomme, da jeg ikke har fået lavet checks for det.

Jeg har oprettet noget data i tabellerne igen nu, så den burde køre igen.

Så hvis du vil eksperimentere med hvad der kan undværes, så tag en af gangen, og opret dem igen, hvis den fejler.

Claus

Link til kommentar
Del på andre sites

Oversat med google:

Hej alle!

Jeg er begejstret for det, jeg lige har læst. Jeg er ikke sikker på hvem der forstår hvem der udvikler dette projekt, men jeg vil gerne sige en stor tak!

At være handicappet af sprogbarrieren, er det nemt at afregne alt dette?

Appen på engelsk eller bare dansk?

en stor tak igen!

Link til kommentar
Del på andre sites

1 hour ago, pika28 said:

Oversat med google:

Hej alle!

Jeg er begejstret for det, jeg lige har læst. Jeg er ikke sikker på hvem der forstår hvem der udvikler dette projekt, men jeg vil gerne sige en stor tak!

At være handicappet af sprogbarrieren, er det nemt at afregne alt dette?

Appen på engelsk eller bare dansk?

en stor tak igen!

I will answer this in english, it should be easier to translate back to French.

I am the developer of this project, but everybody in this forum is helping me with testing and expanding the project.

The system uses apple homekit, so you can use it in any language that apple supports, but the web interface you use to configure the link between your IHC, and apple homekit is at the moment only in Danish, but you only need t to configure the system, the daily use will be done from the native apple Home app, and Siri.

Hope this answers your question.

Claus

Link til kommentar
Del på andre sites

11 timer siden, cis2131 skrev:

Du har lavet samme fejl som mange andre :-)..

Ved godt det er en fejl, men der er nogle af tabellerne som ikke må være tomme, da jeg ikke har fået lavet checks for det.

Jeg har oprettet noget data i tabellerne igen nu, så den burde køre igen.

Så hvis du vil eksperimentere med hvad der kan undværes, så tag en af gangen, og opret dem igen, hvis den fejler.

Claus

:-) Super, nu virker det. Tak for fantastisk support. TommelOp.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak cis2131,

Jeg har set på Amazon for at bestille et Raspberry kit, men jeg er tabt af mange tilbud, pi3, b +, b, pi2, zero W. Hvad man kan forvente, bundkort, strømforsyning, 8GB kort og tilfælde, intet mere?

Sammenligner denne pakke IHC Bridge?
https://www.amazon.fr/gp/product/B01CI5879A/ref=oh_aui_detailpage_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Link til kommentar
Del på andre sites

On 02/02/2017 at 11:45 PM, cis2131 said:

Til dem som har lyst til at prøve det, så kan imaget hentes her:

Udpak, og skriv imaget til et 8 GB+ microSD med Win32 Diskimager e.l.
Webinterfacet kan tilgås ved at tilslutte til http://<raspbery-pi-ip>/ fra en browser (Den trækker en ip via DHCP, tjek evt, din router for at finde den adresse den får tildelt).
Standard login er admin/admin
Før den virker, skal der indtastes en aktiverings nøgle under menupunktet homekit. skriv en privat besked til mig for at få en nøgle.

Når Projektfilen er indlæst, så tryk på IHC Udgange på forsiden, for at IHC Bridge kan lagre indholdet fra projektet.

Når du har lavet ændringer, så tryk på Gem knappen øverst til højre for at aktivere det, og ændringerne skulle kunne ses i Hjem appen efter ca. 30 sekunder.
Der er ikke nogen manual til det endnu, men der er en del hjælpetekster i webinterfacet.

For at udvikle dine forklaringer og sørg for at have forstået, tillader du mig at gå tilbage på din vejledning:
- Download billedet og installer det med Win32 Diskmanger. Jeg vil finde hjælp på RaspBerry fora jeg tænker på fransk.
- Placer SD-kortet i pi3
- Slut pi3'en med et RJ45-kabel til netværket
- Slut strømforsyningen og start strømforsyningen
- På dette tidspunkt må jeg se pi3 i netværksenhederne fra min router og genoprette sin IP.
- Jeg får adgang til webgrænsefladen med http: // <raspbery-pi-ip> / fra en browser
======== Det er det, det komplicerer =====================
- Jeg logger ind med admin / admin
- Jeg skal indtaste en aktiveringsnøgle i homekitmenuen på pi3 eller i hjemmeprogrammet fra min tel? Det er denne fase, jeg forestiller mig, at det tillader at forbinde pi3 til homekit?
- På dette stadium er det et spørgsmål om at indlæse en projektfil. Er der en * .vis-fil, der bruges i IHC Visual?
- Tryk på en output for at gemme projektet i IHC-Bridge: ok
- Du skal tilmelde dig igen, når du har foretaget ændringer. Ja, men hvilken ændring? Hjem på iPhone eller grænseflade på pi3?

Hvornår informerer jeg IHC-Bridge (pi3) af brugeren / passeparet på min IHC-konto? Skal det formidles? Det gætter jeg på.

Undskyld hvis disse spørgsmål synes "dumme" ..: s

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmm - På det sidste har forbindelsen til HomeKit været lidt on/off. Kunne de fleste gange få tændt/slukket lyset via Siri, men ikke via App'en - hvilket virker lidt mærkeligt? Og nu er der "intet svar" - kan ikke rigtig få forbindelse mellem IHC Bridge'en og Home app'en. Kan du hjælpe Claus? Har trykket på "Remote Support" og der skulle være åbnet for port 22 til min Raspberry PI i min router

Lidt info:

  • Kører Raspberry Pi 3
  • Har et entry I alle lister (skulle jeg mene)
  • Websiden hvor Raspberry Pi tilgås virker fint - der kan jeg fint tænde/slukke lyset. Så der skulle være forbindelse til controlleren
Link til kommentar
Del på andre sites

19 timer siden, pika28 skrev:

Tak cis2131,

Jeg har set på Amazon for at bestille et Raspberry kit, men jeg er tabt af mange tilbud, pi3, b +, b, pi2, zero W. Hvad man kan forvente, bundkort, strømforsyning, 8GB kort og tilfælde, intet mere?

Sammenligner denne pakke IHC Bridge?
https://www.amazon.fr/gp/product/B01CI5879A/ref=oh_aui_detailpage_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Jeg har nogle gange købt rasberrypi i England via https://thepihut.com/

Se billedet hvad jeg har købt  

kort har jeg købt en del af via dx.com.  Der skal man bare huske at hvis værdien overstiger ca 80 kr kan man risikere der kommer told på, samtidig kan leverings tiden været lang. Har oplevet det tog ca 2 måneder. 

 

 

hilsen Lars. 

8654524C-1DA8-4042-BFF2-1EAF51756C45.jpeg

Link til kommentar
Del på andre sites

13 timer siden, juulhareskov skrev:

Hmm - På det sidste har forbindelsen til HomeKit været lidt on/off. Kunne de fleste gange få tændt/slukket lyset via Siri, men ikke via App'en - hvilket virker lidt mærkeligt? Og nu er der "intet svar" - kan ikke rigtig få forbindelse mellem IHC Bridge'en og Home app'en. Kan du hjælpe Claus? Har trykket på "Remote Support" og der skulle være åbnet for port 22 til min Raspberry PI i min router

Lidt info:

  • Kører Raspberry Pi 3
  • Har et entry I alle lister (skulle jeg mene)
  • Websiden hvor Raspberry Pi tilgås virker fint - der kan jeg fint tænde/slukke lyset. Så der skulle være forbindelse til controlleren

Nå, nu virker det igen... Men oplever en gang i mellem udfald i systemet... (Og så må man jo op af sofa'en...)

Er der en måde hvorpå man overvåge forbindelsen mellem telefonen og Raspberry Pi? Jeg har et Apple TV (3. generation) som åbenbart automatisk virker som en slags hub. Men er ikke rigtig klar over hvad den gør...

Har observeret at selve Home-App'en oftest står med "Intet svar", mens hvis jeg tilgår systemet via siri eller via "Kontrol Center" (i iOS11 kan man jo selv styre indholdet i "Kontrol Center" - det der kommer, når man 'swiper op') så er der "hul igennem". Giver det mening?

Link til kommentar
Del på andre sites

14 timer siden, juulhareskov skrev:

Hmm - På det sidste har forbindelsen til HomeKit været lidt on/off. Kunne de fleste gange få tændt/slukket lyset via Siri, men ikke via App'en - hvilket virker lidt mærkeligt? Og nu er der "intet svar" - kan ikke rigtig få forbindelse mellem IHC Bridge'en og Home app'en. Kan du hjælpe Claus? Har trykket på "Remote Support" og der skulle være åbnet for port 22 til min Raspberry PI i min router

Lidt info:

  • Kører Raspberry Pi 3
  • Har et entry I alle lister (skulle jeg mene)
  • Websiden hvor Raspberry Pi tilgås virker fint - der kan jeg fint tænde/slukke lyset. Så der skulle være forbindelse til controlleren

Jeg oplever nøjagtig det samme.

Jeg kører dog kun på rpi 2, indtil videre. 

Nogen der har ide/løsning på dette??

jeg har controller hw6.1, men jubler over at kunne betjene uden om lk's app!!!

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok