Hop til indhold

Opsætning af Yousee Router


Recommended Posts

Ny router - nye problemer. Jeg er skiftet over til Yousee bredbånd og kan nu ikke kommer i kontakt med IHC via IHC remote og IHC viewer. Nok noget med port forwarding. Har forsøgt at lave port forwarding med 192.168.1.3 port 80 og 443 med det hjælper ikke. Der skulle tilfældigvis ikke være nogen som har lidt erfaringer med opsætning af en Sagemfast 3686 router fra Yousee? Det vil nok spare mig for en del tid og opkald til Yousee supporten.

Link til kommentar
Del på andre sites

Kan hverken forbinde til IHC controlleren udefra eller internt. Som Ejvind nævner så er det nok fordi jeg bruger 192.168.1.3 og routeren bruger 192.168.0.x. Det checker jeg når jeg kommer hjem. Nogen som ved hvordan man finder ud af hvilken IP adresse controlleren er linket til? På min gamle router var det 192.168.1.3, bliver det så til 192.168.0.3 på den nye router?

Link til kommentar
Del på andre sites

Din controller hedder 192.168.1.3 indtil du fortæller den at den hedder noget andet.

Du skal tage din PC og lave dens IP-adresse om til 192.168.1.X. Så kan du tilgå din controller og lave IP-adressen om til 192.168.0.3.

En anden mulighed er at du ændrer Yousee routeren til at bruge 192.168.1.X nettet i stedet. Hvis man har flere komponenter som kører med statisk adresse, er det nemmere at ændre routeren.

Link til kommentar
Del på andre sites

19 timer siden, Michael Nielsen skrev:

Kan hverken forbinde til IHC controlleren udefra eller internt. Som Ejvind nævner så er det nok fordi jeg bruger 192.168.1.3 og routeren bruger 192.168.0.x. Det checker jeg når jeg kommer hjem. Nogen som ved hvordan man finder ud af hvilken IP adresse controlleren er linket til? På min gamle router var det 192.168.1.3, bliver det så til 192.168.0.3 på den nye router?

Og din offentlige IP-adresse, den du skal indsætte i app'en og tilgå udefra finder du her: www.myip.dk

Link til kommentar
Del på andre sites

32 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev:

Og din offentlige IP-adresse, den du skal indsætte i app'en og tilgå udefra finder du her: www.myip.dk

Det kræver stadig at din udbyder har offentlige IP-adresse på ydersiden af din router. ellers får du aldrig hul igennem ;-) Dette kan normalt ses på en status side på routerens webside. er routerens WAN-adresse noget med 10.X.X.X, 172.16.X.X, 100.64.X.X eller 192.168.X.X, så har du ikke en offentlig adresse direkte og skal købe ydelsen ved udbyderen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har fået hul igennem internt via 192.168.1.3 ved at ændre IP adressen fra 192.168.0.1 til 192.168.1.1 i routeren. Nu mangler jeg så at få hul igennem udefra. YOUSEE har oplyst at jeg har en dynamisk IP adresse men at den "kun" skifter ca. en gang om måneden. Den kan man måske leve med, så meget bruger jeg heller ikke IHC remote - typisk kun i forbindelse med ferie. Min ip adresse skulle være 93.160.1x.xxx men jeg kommer ikke ind. Nogen der har et godt bud på hvorfor? Er der nogen som skal åbnes for fra YOUSEE's side?

Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, Michael Nielsen skrev:

Jeg har fået hul igennem internt via 192.168.1.3 ved at ændre IP adressen fra 192.168.0.1 til 192.168.1.1 i routeren. Nu mangler jeg så at få hul igennem udefra. YOUSEE har oplyst at jeg har en dynamisk IP adresse men at den "kun" skifter ca. en gang om måneden. Den kan man måske leve med, så meget bruger jeg heller ikke IHC remote - typisk kun i forbindelse med ferie. Min ip adresse skulle være 93.160.1x.xxx men jeg kommer ikke ind. Nogen der har et godt bud på hvorfor? Er der nogen som skal åbnes for fra YOUSEE's side?

Har du ændet portforward i din router efter du skiftede IP adressen?

Lav en portscan  (udefra) og se om port 443 overhovedet er åben. Hvis ikke, så har du ihvertfald en fejl der. Det kræver godt nok at der er noget på den anden side, der svarer på port 443. Men det er et godt sted at starte. Der findes offentlige portscannere ude på nettet. Brug google. Gå ind på een af dem, intast dit offentlige IP nummer, og start scanning. Du kan evt forkorte scanning ved at angive porten du vil scanne på. Ellers scanner de som udgangspunkt alle porte (næsten).
 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 8 months later...

Hej Michael,

Jeg har samme problem. Jeg har en yousee router og IHC net. Jeg har opsat IHC med lokal IP og har adgang lokalt til controlleren, også via app'en.

Jeg har disable "WAN blocking" i yousee routeren, men stadig ingen adgang.

Jeg har forsøgt at sætte port forwarding på, men routeren skriver at der er fejl. Hvordan skal det stå i routeren?

Hvilke andre settings har du ændret i routeren?

 

På forhånd tak.

Mvh, Rasmus

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok