Hop til indhold

30 stk. Nordtronic Led GU10 W5 2700K dæmpbar


Szafranski
 Share

Recommended Posts

Jeg faldt over Philips master dimtone som jeg var svært begejstret for. Som med så mange Led, så har Nordtronic den lidt kolde farve ved dæmp. Det har Philips pærerne ikke, de virkede fint til at starte med, MEN efter et døgn ville de ikke slukke :-( Så er er i gang med at søge nettet igennem efter led med tilsvarende funktion, for at afprøve dem

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...
På ‎14‎-‎11‎-‎2016 at 18:30 , Szafranski skrev:

Jeg faldt over Philips master dimtone som jeg var svært begejstret for. Som med så mange Led, så har Nordtronic den lidt kolde farve ved dæmp. Det har Philips pærerne ikke, de virkede fint til at starte med, MEN efter et døgn ville de ikke slukke :-( Så er er i gang med at søge nettet igennem efter led med tilsvarende funktion, for at afprøve dem

Hej,

Faldt over dette emne - hvilken løsning er du kommet videre med?

Hilsen Torben

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
På 12/1/2017 at 10:38 , TheDexterTeam skrev:

Hej,

Faldt over dette emne - hvilken løsning er du kommet videre med?

Hilsen Torben

Hej Torben. 

Jeg fik prøvet et par ukendte pærer fra Lite-house Haslev. Desværre var de heller ingen succes. Jeg har bestilt nogle Hilux R10 jeg skal have afprøvet. 

Philips har en hel del forskellige dimtone pærer, men de har alle kun en ra værdi på 80 og derfor vil jeg afprøve et par andre først. De er faktisk også en del dyrere end Philips. 

De her har jeg tænkt at afprøve:

Hilux R10 7w. 1800-2700k ra95

Tech-line 7w 1800-2700k ra96

Sunflux 6.5w 1900-2700k ra95 Den har dog en noget peberet pris.

Kristoffer

Link til kommentar
Del på andre sites

Har 1 stk. Hilux R10 til test og det er en fin lyskilde. Den bliver testet på en UNI400 dimmer med 5 tilsluttede lyskilder.

pt sammen med 2 stk 35 W halogen og 2 stk. ældre Inwave LED på hhv. 5 og 7w

Hilux'n dæmper utroligt lækkert af en LED at være. Næsten ingen forskel ift. halogen. Inwave giver typisk LED "gråligt" lys når de dæmpes.

Dog er der ikke så meget lysintensitet (lumen) i Hilux'n ved fuld blus, selvom det er en 7W.

Farvegengivelsen er OK, og bedre end de gamle LED.

Eneste problem med Hilux'n, er prisen. Har endnu ikke prøvet Phillips dimtone, som jo er til at betale - under 1/2 pris.

Hilux'n kan dæmpes helt til minimum på uni400 dimmeren, men vil da lige prøve den på en wireless ø80 ver. 2 og se hvordan den performer alene. 

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Lars Jacobsen skrev:

Har 1 stk. Hilux R10 til test og det er en fin lyskilde. Den bliver testet på en UNI400 dimmer med 5 tilsluttede lyskilder.

pt sammen med 2 stk 35 W halogen og 2 stk. ældre Inwave LED på hhv. 5 og 7w

Hilux'n dæmper utroligt lækkert af en LED at være. Næsten ingen forskel ift. halogen. Inwave giver typisk LED "gråligt" lys når de dæmpes.

Dog er der ikke så meget lysintensitet (lumen) i Hilux'n ved fuld blus, selvom det er en 7W.

Farvegengivelsen er OK, og bedre end de gamle LED.

Eneste problem med Hilux'n, er prisen. Har endnu ikke prøvet Phillips dimtone, som jo er til at betale - under 1/2 pris.

Hilux'n kan dæmpes helt til minimum på uni400 dimmeren, men vil da lige prøve den på en wireless ø80 ver. 2 og se hvordan den performer alene. 

Nu har jeg ikke undersøgt om Hilux´n kan fås i en 9w. Du må meget gerne give en tilbagemelding på Wireless v2.

Den afprøvede Philips var Master led dimtone 4w 2200-2700k 280lm. De stod med svag lys, når de var slukket. Ærgre mig over jeg ikke tænkte på at afprøve dem på unidimmeren, før end jeg sendte dem retur. De nye fra Philips er på 4.5w, mon ikke det er bevidst at de har øget fra 4 - 4.5w. Men ja, prisen er lidt mere attraktiv, end alternativerne. Vil dog hellere betale lidt mere og så få et lys jeg er tilfreds med.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

På 4/2/2017 at 13:23 , Szafranski skrev:

Nu har jeg ikke undersøgt om Hilux´n kan fås i en 9w. Du må meget gerne give en tilbagemelding på Wireless v2.

Den afprøvede Philips var Master led dimtone 4w 2200-2700k 280lm. De stod med svag lys, når de var slukket. Ærgre mig over jeg ikke tænkte på at afprøve dem på unidimmeren, før end jeg sendte dem retur. De nye fra Philips er på 4.5w, mon ikke det er bevidst at de har øget fra 4 - 4.5w. Men ja, prisen er lidt mere attraktiv, end alternativerne. Vil dog hellere betale lidt mere og så få et lys jeg er tilfreds med.

 

Har afprøvet 4 stk. Hilux R10 7 watts på en wireless dimmer version 2. Det er det bedste jeg har set til dato. Giver godt lys i fuld styrke og dæmper fint og giver varmt, blødt lys når den dæmper helt ned. I RL mode flimrer de en anelse når der dæmpes helt ned, og skifter man til RC mode holder flimmer op og der bliver lidt mere lys i led pærerne. Har ikke prøvet i auto.

Har tidligere kørt med nogle " no name" kinesere fra Inwave, som også er gode, men de kan nu ikke fås mere, men Hiluxled R10 er toppen hos mig. Enig med andre i forummet: Den eneste ulempe er prisen - GU 10 LED er faldet meget i pris, så måske sker det også her. Hiluxled R10 kan varmt anbefales som udskiftning af halogenpærer, hvor "hygge" er et must.

Bliver nødt til at verificere min opfattelse en anelse:

Hilux R10 7 watts GU10 ledpære kan også finde på at blinke i RC mode, når den er dæmpet så meget som muligt. Sorry.

Men man kan jo bare sætte minimum settings  i Visual, så minimum er lige før  den blinker - så er der ingen der opdager det.

 

 

Redigeret af Jørgen Møllegaard
Ny viden
Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, TBT85 skrev:

Hvordan ændre du mellem RL og RC mode og sætter minimum settings?

I Visual højreklikker du på din wireless dimmer, og vælger Egenskaber, og derefter klikker du på Avanceret. Så kan du vælge belastningskarakteristik, minimum/maximum værdier osv.

 

wireless dimmer avacerede egenskaber.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok