Hop til indhold

Min Hager/IHC tavle


ThomasJ
 Share

Recommended Posts

Uha, det ser rigtig godt ud. Jeg kan specielt godt lide at du har ført ledningerne på bagsiden af din-skinnerne så de er skjulte.

Og lækkert med tilhørsforhold på beskyttelseslederne. Og klemmerækker er jo et must :)

Hvad bruger du ringetrafo'erne til? Har du også et billede af dine dimmere i BR kanalerne?

Link til kommentar
Del på andre sites

På 26. september 2016 at 22:28 , Bjarne Sørensen skrev:

Uha, det ser rigtig godt ud. Jeg kan specielt godt lide at du har ført ledningerne på bagsiden af din-skinnerne så de er skjulte.

Og lækkert med tilhørsforhold på beskyttelseslederne. Og klemmerækker er jo et must :)

Hvad bruger du ringetrafo'erne til? Har du også et billede af dine dimmere i BR kanalerne?

Tak for de pæne ord er også ret godt tilfreds med resultatet. De 2 ringetrafoer er til henholdsvis fjernvarmemåler og ringeklokken. Den er kørt over ihc og ud over sonos. Men ringetrykket, som jeg har lagt et billede ind af, kører 8-16v, så kunne ikke stjæle strømmen fra ihc til lyset i trykket

Har også lagt et billede op af dæmperne i kanalen.

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Bjarne Sørensen skrev:

Fedt ringetryk. Hvad er det for et?

Husk trafoen til fjernvarmemåleren skal plumberes og forsynes før din hovedafb. det kan være at du har gjort det, men det er svært at se.

Skal der ikke side en sikring foran strømforsyningen til fjernvarmemåleren? Den skal man vel kunne skifte uden at bryde plumben, og dermed kan man jo også bare fjerne den?

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, Lars1 skrev:

Skal der ikke side en sikring foran strømforsyningen til fjernvarmemåleren? Den skal man vel kunne skifte uden at bryde plumben, og dermed kan man jo også bare fjerne den?

Nej, den skal sidde direkte på tilgangen fra måleren. 

http://esbjerg.dinforsyning.dk/fileadmin/user_upload/Varme/Elinstallation_til_vand-_og_varmemålere.pdf

Link til kommentar
Del på andre sites

Fjernvarmetrafo er forsynet fra afgangssiden af indgangsafbryderen. Det er godtkendt af både el og varmeværket, som begge har set det. De bruger som regl ikke plubmer på trafoer i vores område. Måske fordi der sidder batteri i måleren, som skulle kunne holde strøm i mindst 5 år, de har ihvertfald haft muligheden for at gøre det.

Ringetrykket er sådan en her http://www.expressions-ltd.com/spOre_True_LED_Doorbell_p/spore-true.htm

Synes den var lidt sjov.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 months later...
14 minutter siden, Lasse Fugmann Kristensen skrev:

Hej. Det ser dælme godt ud. 

 

Er det en Hager FWB tavle du bruger? Og er erfaringerne gode?

 

vh lasse

Hej Lasse. Tak for det.

Ja det er en fwb53 mener jeg den hedder.

hvis man ser bort fra større tavler med plads til en lille kabelkanal på bagsiden af dinskinnerne, så synes jeg den var rigtig fin. Alle ledninger er fastgjort med stripsepuder bag på dinskinnerne, så tager lidt tid at lave, men synes at resultatet er blevet godt.

Når man senere gerne vil bygge mere i og holde standarden, så skal man afsætte god tid, for lidt svært at få stripset de nye ledninger fast. Men ikke umuligt og jeg synes at det er umagen værd, for et pænt resultat.

Der findes også udgaver af tavlen med lidt mere luft mellem dinskinnerne og dedikeret plads til klemme i toppen at tavlen. Jeg havde ikke brug for det, så det blev sparet.

Der kan være en del at spare, ved at købe tavlen i Tyskland.

Link til kommentar
Del på andre sites

37 minutter siden, Bamse82 skrev:

Tak for hurtigt svar.

 

Kan du ca. Huske prisen på denne?

Jeg gav omkring 3300 for tavlen og ca 500 for afdækningen over tavlen.

ved ikke hvad reglerne siger omkring reklamer for firmaer her inde, så skriv en mail til mig, så kan jeg finde et link til der hvor jeg har handlet i Tyskland. Thj@pc.dk

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
14 timer siden, Bjqrn skrev:

Det ser godt ud.. 

 

hvordan får du din ringklokke over sonos?

 

Tak.

Den er ikke koblet over pt. Men når jeg engang gør det, så kører jeg den bare på en indgang og lader ihc hente en lydfil fra min nas server. Så kan jeg frit vælge mellem hvad for en melodi den skal spille. Opretter bare en playliste med de filer jeg gerne vil have mulighed for at afspille.

har lavet det samme med min alarm, hvis den går, så kan jeg få den til at afspille eksempelvis ac/dc eller noget andet musik, over de forskellige sonos enheder jeg har

Link til kommentar
Del på andre sites

20 timer siden, ThomasJ skrev:

Tak.

Den er ikke koblet over pt. Men når jeg engang gør det, så kører jeg den bare på en indgang og lader ihc hente en lydfil fra min nas server. Så kan jeg frit vælge mellem hvad for en melodi den skal spille. Opretter bare en playliste med de filer jeg gerne vil have mulighed for at afspille.

har lavet det samme med min alarm, hvis den går, så kan jeg få den til at afspille eksempelvis ac/dc eller noget andet musik, over de forskellige sonos enheder jeg har

Ok er med på at trykket kører over IHC men hvordan sender du signal til sonos, når indgang fra tryk bliver aktiveret ?

Link til kommentar
Del på andre sites

37 minutter siden, Bjqrn skrev:

Ok er med på at trykket kører over IHC men hvordan sender du signal til sonos, når indgang fra tryk bliver aktiveret ?

Ups. Der skulle have stået ihc captain et sted. Det er den som opfanger signalet og styrer forbindelsen mellem ihc og sonos. Har du stiftet bekendtskab med det?

Link til kommentar
Del på andre sites

På 28/1/2017 at 15:31 , Bjqrn skrev:

Okay nej har jeg ikke lige, men har set det nævnt flere gange, hvad gør det ? 

Skal selv montere min ihc tavle inden for den næste måneds tid, og har også Sonos.

Det skaber en forbindelse mellem ihc og sonos. Sonos fungere med et open source system og det har Mikkel Skovgaard formået at lave et rigtigt fint lille styresystem med brugerflade, som man kan sætte forskellige regler op, således at når der sker noget i controlleren, så kan de data påvirke sonos til forskellige ting. Det hele fungere via netværks installationen, så hvis ikke at du skal have nogle fysiske fortrådet tryk til at starte eller stoppe musikken, så kan det hele sagtens laves bag efter. 

Da vi byggede nyt hus, der trak jeg kabel ind til tryk, som er placeret ved siden af spejlet på badeværelserne, så man kan styre musikken.

Link til kommentar
Del på andre sites

På 3/2/2017 at 20:59 , ThomasJ skrev:

Det skaber en forbindelse mellem ihc og sonos. Sonos fungere med et open source system og det har Mikkel Skovgaard formået at lave et rigtigt fint lille styresystem med brugerflade, som man kan sætte forskellige regler op, således at når der sker noget i controlleren, så kan de data påvirke sonos til forskellige ting. Det hele fungere via netværks installationen, så hvis ikke at du skal have nogle fysiske fortrådet tryk til at starte eller stoppe musikken, så kan det hele sagtens laves bag efter. 

Da vi byggede nyt hus, der trak jeg kabel ind til tryk, som er placeret ved siden af spejlet på badeværelserne, så man kan styre musikken.

det lyder smart, det må jeg kigge lidt nærmere på :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok