Hop til indhold
  • 0

Brugte udgange


Finn Myrhøj Nielsen
 Share

Spørgsmål

Hej.

Hvordan laver man en krydsreference, så man er fri for at lede hele programmet igennem, for at finde en udgang, der er sat to steder? Jeg har set andet sted på dette forum, at man skal gå ind i dokumentation-rapporter-installationsdokumentation, men der får jeg kun en liste med det jeg selv har skrevet ind, ingen liste med, hvor ind-og udgange er brugt.

På forhånd tak.

Finn

Link til kommentar
Del på andre sites

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej.

Tak for svarene. Da jeg ikke tidligere har spurgt i et forum kender jeg ikke fremgangsmåden med svar, så jeg svarer alle indlæggene samlet. Til Henning: Jeg kan ikke se nogen kolonner, så jeg vedhæfter screendumps. Jeg arbejder med ver. 2.7.97. Til Clemen: Jeg ved ikke hvad en "xml validator" er. Til Mikkel: Jeg er tidligere PLC programmør, så jeg forventede at man kunne lave en krydsreference, så jeg kunne se, hvor alle ind- og udgange er brugt. Grunden til at jeg vil vide hvor en bestemt udgang er brugt, er den, at jeg skulle bruge en udgang, der iflg. min dokumentation i Excel ikke skulle være brugt, men da jeg ville konfigurere den, stod der at den allerede var brugt.

Jeg håber det har kastet lidt lys over sagen.

Med venlig hilsen

Finn

Dok1.docx

Dok1.pdf

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Gå helt ned i bunden af rapporterne. Der vil du have en liste over alle dine ind og udgange. Bemærk dog at du kun får listed de ind/udgange, som er brugt. Du får ikke listed dem som ikke er brugt. Dokumentations standarden i LK's IHC er desværre årtier bagefter dokumentations standarden i selv middelmådige PLC'er

 

Hvis du vil programer IHC, skal du starte med at glemme ALT hvad du ved om PLC programering. IHC er event baseret, mens PLC er status baseret. Forskellen vil give problemer, hvis du f.eks. har 2 PIR og linker dem til samme indgang på en funktions blok. Hvis den ene PIR er ON og den anden går OFF, vil din indgang gå OFF i IHC, mens den i PLC ofte vil forblive ON.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej alle.

Jeg har fundet det, det var jo ikke så svært, med lidt hjælp. Tusind tak for hjælpen. Til Lars: Ja, du har helt ret. Det er en håbløs måde at programmere på, dog nemmere end den version jeg programmerede i 1997. Til Mikkel: Jeg har lige prøvet dit link, det ser fint ud.

Igen tak for hjælpen, det er nok ikke sidste gang, jeg bruger dette udmærkede forum.

Finn

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg vil ikke kalde IHC's måde at anskue verden på håbløs, men den er væsentlig anderledes end PLC. Når først man har lært at tænke i events er det faktisk ikke helt så tosset.

Jeg har rodet lidt med smart house. Det vil jeg kalde mere håbløst end IHC. Funktions blokkene som vi kender dem, er en del af de enkelte enheder. Man kan referer mellem enhederne, men det bliver hurtigt MEGET svært at overskue, og alt skal programers med de ca. 20 funktioner som smart house mener man har brug for. På nogle punkter er smart house bedre end IHC, da der sker væsentlig mere på udviklings siden, og der er en del flere forskellige enheder at vælge i mellem. Men programering bliver hurtigt MEGET langhåret hvis man vil lave noget som er bare lidt avanceret, som f.eks. PIR styret dimmer for udendørs lys. Dertil kommer at man kan ikke kopier programeringen fra enhed til enhed, så har du 6 enheder, som skal programers ens, skal du lave programeringen 6 gange.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok