Hop til indhold

Arduino Ihc Output


Jens Vestergaard
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...

Hej med jer 

jeg er meget interesseret i at kunne bruge ihc komponenter fortrådet såvel som trådløst til det her system HTTP://iHouse.solutions med en kontroller kaldet miniserver fra Loxone, da det er en lidt potent sag, der ka det meste i et hus.

men produktet vil ikke have megen fremtid uden at kunne bruge ihc wireless og in/output modulerne

jeg har mulighed for at trække i snore fra, nogen der kan afkode osv... Men vil være ked af at opfinde den dybe tallerken x2, så viden er kærkomne, og protokol mm vil jeg gerne dele når den er klar

Link til kommentar
Del på andre sites

34 minutter siden, The_Dexter skrev:

Jeg vil ikke handle på det website. For det første er der stort set ingen produkter. For det andet er der INGEN kontakt informationer eller et CVR nr. Med andre ord. Hvis man ikke får sine stumper, eller de ikke virker, så er der ingen man kan brokke sig til.

For at gøre det endnu være, så kan man under betaling vælge mellem bank overførsel eller paypal. Reelt kan man dog kun vælge paypal, da man aldrig får oplyst et konto nr. til bank overførslen. Om det er bank overførsel eller paypal, gør ikke den store forskel. Man er ikke beskyttet af kreditkort loven, med nogen af løsningerne, og ens penge er dermed 100% sikkert tabt, hvis ejeren har tænkt sig at snyde en.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jo det er jeg helt sikkert på ville fungere, men den der controller jeg har kig på, er lidt af en blæksprutte, og jo færre steder der skal programmeres og vedligeholdes jo bedre, miniserveren har rigtigt mange add-ons som passer til verdensmarkedet og dets protokoller, men da Danmark jo har sit eget lille system, som kun bruges i DK så er det svært at få andre fede systemer til at indstille deres produktion og udvikling efter et lille land på 5-6 millioner mennesker

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Lars

det er min hjemmeside som er under opbygning, jeg køre test på den lige pt.. Så du har fuldstændig ret, den er pt ikke meget værd :), det er fandens til arbejde at oversætte tekster mm... Men produkterne er ganske fine HTTP://loxone.com og ka snakke med stort set alt der lugter lidt af automation.

og dermed også svaret på ønske om at kunne udskifte en ihc controller ;) ellers har produktet ikke megen fremtid, så derfor stadigt aktuelt med masser af ihc fordi det er så velintegreret, og alle ved hvordan ihc komponenter monteres på deres rygrad.

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Lars1 skrev:

Jeg vil ikke handle på det website. For det første er der stort set ingen produkter. For det andet er der INGEN kontakt informationer eller et CVR nr. Med andre ord. Hvis man ikke får sine stumper, eller de ikke virker, så er der ingen man kan brokke sig til.

For at gøre det endnu være, så kan man under betaling vælge mellem bank overførsel eller paypal. Reelt kan man dog kun vælge paypal, da man aldrig får oplyst et konto nr. til bank overførslen. Om det er bank overførsel eller paypal, gør ikke den store forskel. Man er ikke beskyttet af kreditkort loven, med nogen af løsningerne, og ens penge er dermed 100% sikkert tabt, hvis ejeren har tænkt sig at snyde en.

Jeg modtager gerne kritik af siden, og hvad jeg skal være opmærksom på under færdiggørelsen, det er mit hobbyprojekt, så jeg vil meget gerne have siden gjort så reel som muligt, men det er lidt off topic i dette fora ;)

skriv eller ring gerne

40960612

jacob@frederiksen.co

Link til kommentar
Del på andre sites

Nå men uagtet min hjemmeside, som ikke vedrøre det overordnede topic, så vil jeg stadig være meget interesseret i viden omkring, ihc protokoller, wireless og In/out moduler, så de kan bruges af tredje part, uden brug af ihc kontroller, om det være sig arduino, pi eller loxone er ikke relevant, alt viden kan bruges, ved at der var noget gatekeeper der kunne overtage in/out moduler, for nogle år tilbage.

Link til kommentar
Del på andre sites

10 timer siden, The_Dexter skrev:

Jeg modtager gerne kritik af siden, og hvad jeg skal være opmærksom på under færdiggørelsen, det er mit hobbyprojekt, så jeg vil meget gerne have siden gjort så reel som muligt, men det er lidt off topic i dette fora ;)

skriv eller ring gerne

40960612

jacob@frederiksen.co

Først og fremmest skal du se at få lagt nogle kontakt informationer incl. dit CVR nr. på siden, samt gjort det klart at den er under udvikling. Også skal du få dine links til dine partner til at virke.

Link til kommentar
Del på andre sites

10 timer siden, The_Dexter skrev:

Nå men uagtet min hjemmeside, som ikke vedrøre det overordnede topic, så vil jeg stadig være meget interesseret i viden omkring, ihc protokoller, wireless og In/out moduler, så de kan bruges af tredje part, uden brug af ihc kontroller, om det være sig arduino, pi eller loxone er ikke relevant, alt viden kan bruges, ved at der var noget gatekeeper der kunne overtage in/out moduler, for nogle år tilbage.

LK's IHC er et proprietært produkt, som bygger på en +20 år gammel arkitektur. Dens protokoller er også proprietære og ligeså gamle, bortset fra wireless, som kun er +10 år gamle, men stadigvæk en proprietær protokol.

LK's IHC har et RS485 interface, samt et API, som kan tilgåes via et standard data netværk. RS485 interfacet bruger også en proprietære protokol, som er stærkt begrænset i funktionalitet og kapasitet.

Hvis man vil integrer med LK's IHC bør man bruge netværks API'et. Det er godt nok også proprietært, men der er de senere år blevet åbnet op for det fra LK's side, og der er flere som har lavet integrationer via API'et. Mikkel's IHC captain er et rigtig godt eksempel på hvordan, en som intet har med LK at gøre, formåer at udnytte LK's IHC netværks API.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ved ikke om dette er relevant, men mht. fortrådet IHC virker det som om det ikke er raketvidenskab at overtage IHC in/output moduler.

Ved ikke om jeg må henvise til denne side, eller om den allerede findes et sted herinde på IHC User?

http://www.tooms.dk/?page=http%3A//www.tooms.dk/forum/topic.asp%3FTOPIC_ID%3D295 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, The_Dexter skrev:

Ved ikke om dette er relevant, men mht. fortrådet IHC virker det som om det ikke er raketvidenskab at overtage IHC in/output moduler.

Ved ikke om jeg må henvise til denne side, eller om den allerede findes et sted herinde på IHC User?

http://www.tooms.dk/?page=http%3A//www.tooms.dk/forum/topic.asp%3FTOPIC_ID%3D295 

 

Det er ganske rigtigt ikke raket videnskab at lave reverse engineering på LK IHC's fortråede moduler. Det er der flere som allerede har gjort, og Zigza.dk har f.eks. gået skridtet videre og reverse engineered kommunikationen mellem input modulet og temp. sensorne, og har derefter bygget nogle selv, som han sælger til ca. halv pris af LK's.

Men det giver dig ikke wireless modulerne, og uden dem har du en kun en halv IHC installation. Netværks API'et giver dig adgang til det hele.

Fremtiden for integration mellem forskellige house control systemer hedder netværks API'er IMHO. Der er ikke noget house control system som er 100% perfekt. De har alle deres stærke og svage sider. Ved at intregrer dem via netværks API'er får man mulighed for at udnytte de stærke sider i de enkelte systemer, og omgå de svage.

Link til kommentar
Del på andre sites

Efter godt råd fra Lars1

Update mht. Http://ihouse.solutions 

Min hjemmeside er hermed gjort mindre suspekt ;)

der er lavet handels bettingelser, kontakt info, samt tydeliggjort at siden er under stadig tilretning ;) 

hvis i er nysgerrige mht. Loxone, står jeg gerne på mål for spørgsmål, andetsteds.

mvh

Jacob Frederiksen

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 months later...
  • 10 months later...
På ‎31‎-‎01‎-‎2017 at 15:40 , simon6400 skrev:

Jeg har noget kørende lige nu, hvor jeg kan tilgå et IHC output modul fra en app på min telefon.

MQTT Dashboard app ---(wifi)--> MQTT Broker på RasperryPi ------> MQTT client på RasberyPi(python script) -----> Arduino(c-kode)-----> IHC Output modul

Jeg deler gerne kode og erfaringer :-)

 

Så du kører uden IHC-controller? Og så laver dit program i MQTT hvis noget skal reagere ud fra andet?

Fortæl fortæl, det kunne være andre kunne blive inspireret til noget.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...
På 9/3/2017 at 19:18 , simon6400 skrev:

Jeg har lavet en simpel ihc controller på en arduino nano. Den er forbundet til et ihc input modul og et output modul. Det sidder fint i tavlen. Arduino nano har en simpel standard konfiguration som så kan overstyres fra raspberry pi med f.eks mqtt.

Billeder og beskrivelse modtages gerne :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok