Hop til indhold
  • 0

2.2.5 Uni400 Touch - Indikatorlys?


Michael Duelund
 Share

Spørgsmål

Hej derude

 

Jeg har en 1.sal hvor der er 3 funktionsblokke 2.2.5 UNI400 touch. Det er lys på børneværelse, gæsteværelse og repos.

 

Jeg vil gerne have en LED i et 4-tryk nede i stuen der tænder, hvis en af de tre funktionsblokke er aktive. Altså hvis lyset er tændt et sted på 1.sal.

 

Jeg kan ikke selv regne den ud, da der ikke er selvhold på udgangen til UNI400 dimmeren. 24V Outputtet bliver jo kun pulset via trykket. Så jeg kan ikke sætte min LED i trykket til at følge udgangen til dimmeren. Det havde jeg ellers regnet med.

 

 

Mvh

Michael

Link til kommentar
Del på andre sites

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Okay øv da! 

 

Jeg har i forvejen lidt problemer med nogle af mine UNI400 dimmerer. Hvis jeg skal have dem udskiftet, hvad bruger man så nu om dage? Stadig UNI400?

 

De styrer nogle G4 12V spots, som jeg på sigt godt kunne tænke mig at udskifte med LED.

Du bruger wireless dimmere, f.eks. monteret i et underlag ved tavlen, så det er nemt at komme til når du skal programmere dem.

http://www.elvvs.dk/p/ihc-wireless-fuga-lysdaemper-250w-hvid-505d6103-l-21539/

 

Vær opmærksom på at ikke alle LED egner sig lige godt til alle typer dimmer:

http://www.lk.dk/Lauritz+Knudsen/professionel/teknisk-support/Lysdaemper-LED-guide.page?

Her kan du få en guide til det.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Du bruger wireless dimmere, f.eks. monteret i et underlag ved tavlen, så det er nemt at komme til når du skal programmere dem.

http://www.elvvs.dk/p/ihc-wireless-fuga-lysdaemper-250w-hvid-505d6103-l-21539/

 

Vær opmærksom på at ikke alle LED egner sig lige godt til alle typer dimmer:

http://www.lk.dk/Lauritz+Knudsen/professionel/teknisk-support/Lysdaemper-LED-guide.page?

Her kan du få en guide til det.

Virker de på en gammel controller med rs232 stik?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har tænkt på at sætte et 230v relæ ind, som trigges af afgangen på dimmerne. Altså når der er spænding ud på afgangen af dimmeren, trækker relæet. Relæets pot.fri klemmer vil jeg så kable ind på et input. Det input skal så være med i funktionsblokken til LEDen.

Men mon et normalt 230v relæ vil trække ved f.eks. 60v? Hvis dæmperen er skruet langt nok ned, er der jo ikke meget spænding på afgangen.


Har i andre bud?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 minutter siden, Michael Duelund skrev:

Jeg har tænkt på at sætte et 230v relæ ind, som trigges af afgangen på dimmerne. Altså når der er spænding ud på afgangen af dimmeren, trækker relæet. Relæets pot.fri klemmer vil jeg så kable ind på et input. Det input skal så være med i funktionsblokken til LEDen.

Men mon et normalt 230v relæ vil trække ved f.eks. 60v? Hvis dæmperen er skruet langt nok ned, er der jo ikke meget spænding på afgangen.


Har i andre bud?

Så var det måske en bedre løsning at anvende et input 230? Jeg har dog ikke set om det duer, men løsningen med et relæ er ikke godt, det vil stå og klapre når du når grænsen på spole spændingen hvor den ikke vil trække. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Du vil have samme problem med input230, samt det problem at det ikke er potential frit.

Men hvis vi snakker om LK wireless og en controller, som ikke understøtter wireless, så er der jo tale om standalone installation, og så vil jeg mene man kan linke afbryderen til både et wireless relæ og en wireless dimmer, og dermed bruge relæet til at sende signalet tilbage til IHC controlleren. Jeg har dog INGEN erfaring med standalone wireless, så jeg ved ikke om det vil virke.

Det næste er at en ny controller koster 5.000 hos billig IHC. Jeg vil nok overveje hvor meget krudt jeg vil bruge på at strikke en løsning sammen, som aldrig vil blive andet end Storm P, og aldrig vil give samme funktionalitet som hvis man anskaffer en ny controller. Alle I/O moduler, strømforsyning etc. kan jo genbruges.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok