Hop til indhold
  • 0

Frekvens 868Mhz


Szafranski
 Share

Spørgsmål

Jeg har netop fået ny styring til min gulvarme, Roth Touchline. Men har nu problemer med at rumfølerne taber forbindelse. Snakkede så med roth-nordic, De spurgte om jeg havde noget som kunne forstyrre på 868mhz. Efter opkaldet fandt jeg frem til at Ihc controlleren åbenbart benytter samme frekvens. Er der noget som har forstand på dette? Og kan det ændres? Kristoffer

Link til kommentar
Del på andre sites

13 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg har netop fået ny styring til min gulvarme, Roth Touchline. Men har nu problemer med at rumfølerne taber forbindelse. Snakkede så med roth-nordic, De spurgte om jeg havde noget som kunne forstyrre på 868mhz. Efter opkaldet fandt jeg frem til at Ihc controlleren åbenbart benytter samme frekvens. Er der noget som har forstand på dette? Og kan det ændres? Kristoffer

Jeg har Danfoss gulv varmestyring, som kører på 868,42 MHz. Og det virker sammen med IHC wireles med antennen få meter fra en trådløs termostat. Men mit trådløse signal er meget varierende forskellige steder i huset.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Prøv lige at slukke din kontroller og se om det bare kører i din gulvvarmestyring, så er det til at se.

Du kan også flytte din IHC-antenne væk fra gulvvarmestyringen og se om det kan løse det.

Det kan svinge lidt, hvor længe der går mellem mine termostater mister forbindelse. Så at slukke controlleren er ikke en løsning, da jeg så skal være uden strøm over en længere periode. Det skal sige at jeg hele tiden har haft trådløs gulvvarmestyring, blot udskiftet termostater og styreenhed. Det gamle var der ingen problemer med. De nye sidder samme steder som de gamle og jeg har mellem 7-15 meter i fugleflugtslinie, til styreenhed. Det er alle der på forskellige tidspunkter taber forbindelsen. Flyt af antenne tvivler jeg på virker, da gulvvarme og Ihc er i to forskellige rum og antenne fra Ihc står ikke i linje med gulvarmen. Men er ud i at reklamere over det. Ville bare gøre et forsøg på fejlsøgning først.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nu det ikke for at highjacke denne tråd.

 

Men kører PowerMax Pro ikke også på samme frekvens som LKs wireless?

Giver dette problemer?

 

Det skal så siges jeg overvejer at smide PowerMax Proen på mit IHC wireless samt

Og siddeløbende køre eQ-3 Max til radiatorerne, men udenom IHCen. De ligger også på denne frekvens.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for info Bjarne.

 

Tror jeg skal uddybe det lidt.

Jeg regner med at smide PowerMax Proen på et Input 24/3 + det "løse" til at forbinde den til IHC wireless controlleren.

Så kun bruge IHC tryk til at tænde og slukke alarmen

Og lade PowerMax kun styre alarm delen med sit wireless. (Magnet kontakter og wireless PIR som passer til)

 

Så min bekymring gik på om de ville forstyrre hinanden - for har ikke lyst til at trække kable rundt i huset.

 

God info du også giver her: http://www.ihc-user.dk/forum/topic/3200-ihc-powermax-alarm-hvad-skal-man-bruge/?hl=powermax

Dog lidt ærgerligt formateringen gør det lidt svært at læse/forstå.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for info Bjarne.

 

Tror jeg skal uddybe det lidt.

Jeg regner med at smide PowerMax Proen på et Input 24/3 + det "løse" til at forbinde den til IHC wireless controlleren.

Så kun bruge IHC tryk til at tænde og slukke alarmen

Og lade PowerMax kun styre alarm delen med sit wireless. (Magnet kontakter og wireless PIR som passer til)

 

Så min bekymring gik på om de ville forstyrre hinanden - for har ikke lyst til at trække kable rundt i huset.

 

God info du også giver her: http://www.ihc-user.dk/forum/topic/3200-ihc-powermax-alarm-hvad-skal-man-bruge/?hl=powermax

Dog lidt ærgerligt formateringen gør det lidt svært at læse/forstå.

Det var så lidt  :)

 

Du skal ikke være nervøs for om PowerMax Pro og IHC kan køre sammen mht forstyrrelser.

 

Du kan nemt koble det sammen, super at du har fundet de gamle indlæg, men ja lidt svært lige at gennemlæse fordi det er skrevet i det gamle forumsoftware  :(

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok