Hop til indhold

Recommended Posts

Funderar på funktionen Kör Kommando.

Lokalt på Raspberryn kan jag köra tex ett Python script (python filnamn.py)

Kan jag köra det kommandot från captain? I så fall, hur skriver jag in det? Har provat lite olika men inte fått det att fungera.

Någon som skulle kunna hjälpa mig med detta tro?

/Mikael Melander

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Har du overvejet om det er muligt at lave en version der kører på Android da man jo efterhånden kan få en del tablets med en ordentlig CPU og skærm for næsten ingen penge.

 

Det er ikke muligt og en enhed der som standard har strømstyring med shutdown etc. er ikke så optimalt med en hosting løsning - men jeg kan snart vise det nye frem :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Beklager.. Hele mit indlæg kom ikke med.

Det sker første gang jeg forsøger at opsætte det.

Det skal siges at jeg har opsat IHCCaptain på en Linux Web server. Så jeg mistænker at der måske er nogle rettigheder der mangler.

 

Webbrugeren skal have fulde rettigheder til skrive og slette i sin www-mappen - derudover skal install scriptet køres med sudo / som root.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Halløj

Så fik jeg igen tid til at kigge lidt på IHC Captain.

Den er installeret på min pi, og har fint fat i controlleren, opsætning overføres til ihc captain, men den står hele tiden og skifter mellem online og offline. Jeg kan umiddelbart heller ikke trigge den test regel jeg har forsøgt mig med.

Nogle ideer ?

Mvh Torben

Link til kommentar
Del på andre sites

Halløj

Så fik jeg igen tid til at kigge lidt på IHC Captain.

Den er installeret på min pi, og har fint fat i controlleren, opsætning overføres til ihc captain, men den står hele tiden og skifter mellem online og offline. Jeg kan umiddelbart heller ikke trigge den test regel jeg har forsøgt mig med.

Nogle ideer ?

Mvh Torben

 

Det er lyder mystisk - kan du evt. sende mig en privat besked så kan jeg på det direkte

Link til kommentar
Del på andre sites

Lad mig sige at pt. virker følgende:

1. Realtime overvågning

2. "påvirkning" af IHC er nede på "gode" svartider.

 

Fedt. Dvs. at jeg ville kunne bruge ihc coptain på min mobil, og f.eks. tænde lyset i stuen ? 

Jeg har ikke LK`s dyre app, og har haft brugt Morten Stribolts "Iremote" Men det virker ikke efter opdatering til nyere Android, og det virker til at han har forladt skuden ! ?

Jeg gav et bidrag dengang du kom med en af de første versioner af ihc captain. Men hvis overstående bliver muligt, er der mere på vej :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

BTW når det er klar til test bliver det en hosted løsning hos mig for at kunne se hvad der sker og få mest muligt feedback data.

Jeg er ikke helt klar om hvordan det endelige setup bliver men jeg er i snak med flere om at sælge det som en tavle klar enhed til montering.

Alternativt bliver det gratis med mulighed for at købe færdige løsninger og evt support.

Jeg bruger i snit 2-3 timer om ugen på det plus de dage hvor jeg marathon koder

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Mikkel.

Ville lige prøve at teste de seneste ændringer og opdatere en IHC Captain installation.

Før var der login billede uden version nr. så den var nok en lidt ældre version.

Efter manuel opdatering så skriver den versions nummeret, men der er også 2 blanke "popup bokse".

Jeg kan ikke lave nogle regler da der tilsynladene ikke er loaded de nødvendige moduler.

 

Anny ideas ?

 

post-2334-0-60665300-1444576499_thumb.pn

post-2334-0-42147000-1444576501_thumb.pn

post-2334-0-04237500-1444576723_thumb.pn

post-2334-0-08444100-1444576725_thumb.pn

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Mikkel.

 

jeg har lige skaffet mig en Rpi, og har henter og installeret SD-kortet, ingen problemer i det. Jeg fandt min Rpi på mit netværk, ingen problemer,

Jeg trykker "åben" ud for min Rpi, og den logger ind i controlleren og begynder at hente projektfilen. Den når ca halvt igennem, men så kommer en popup hvor jeg kan donere til projektet, jeg kan trykke "OK" eller "luk på krydset", men den vil have mig til at logge ind igen, og starter forfra med at downloade, så den bliver aldrig færdig.

Jeg kan ikke komme videre, hvad gør jeg?

post-2761-0-76034600-1445122202_thumb.pn

post-2761-0-48387000-1445122235_thumb.pn

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok