Hop til indhold

Beta Firmware ;-)


Anders Bo
 Share

Recommended Posts

Hej Clemen

Jeg har lagt den på uden problemer. Vær opmærksom på at radiomodulet bliver opdateret i den sidste del af indlæsningen og at man som beskrevet blot skal afvente de 100%.

Jeg går ud fra, at fejlrettelsen går på dette:

http://www.lk.dk/Lauritz+Knudsen/professionel/nyheder/ihc-nyheder/controller-mister-forbindelse-til-traadlose-enheder.page?

Anders

Link til kommentar
Del på andre sites

Gad vide om man får ny controller hvis ikke man har det rigtige RF tal ? Der står jo man skal ringe til deres support.

Ja det er jeg også meget spændt på, for har opdateret min, og den kan ikke opdatere radiomodulet. :huh:  Min stod heller ikke stille på 99%, men hoppede lystigt videre til 100%. Min controller er fra 09/2007.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Roadmap fra LK, ville indfri selv mine hedeste drømme.. Kunne være rart at vide om man skulle blive på LK platformen, eller skifte til nogle af de mange andre, og mere åbne platforme

Denne tråd er om beta firmware, så jeg synes ikke vi skal begynde at afspore den med LK's produkt strategi (ved godt jeg selv lagde op). Men jeg har også drømt om en roadmap i mange år, ca. ligeså længe som rygterne om nye produkter etc. Men hvergang skuffer LK. De er mellem 5-10 om at lancere nye produkter fra man høre om de første pålidelige rygter. :-(

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu har jeg også opgraderet min controller. Den stoppede heller ikke ved 99%. Faktisk fortæller den i admin. at RF version er N/A???? Controlleren er fra 02.11.2007

 

Umiddelbart virker den nye firmware til at være lidt hurtigere, og mere stabil, men det er før set lige efter en firmware upgrade, så det er fortidligt at tolke noget på stabilitet etc. endnu.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ham jeg snakkede med, sagde at der snart kom en trådført temperatur / fugt sensor. De forskellige wireless dimmere blev ændret,så de kunne tåle lavere belastninger (led) og så snakkede han om en tavle monteret lysdæmper med samme funktionalitet som wireless, og planer om en ny controller, og noget opdateret software så man kunne integrere video overvågning via sin grundplan tegning på viewer på iPad. Men ja, et er snak, et andet er handling. Men han lagde meget vægt på at de langt fra var ved at ligge ihc i graven.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ham jeg snakkede med, sagde at der snart kom en trådført temperatur / fugt sensor. De forskellige wireless dimmere blev ændret,så de kunne tåle lavere belastninger (led) og så snakkede han om en tavle monteret lysdæmper med samme funktionalitet som wireless, og planer om en ny controller, og noget opdateret software så man kunne integrere video overvågning via sin grundplan tegning på viewer på iPad. Men ja, et er snak, et andet er handling. Men han lagde meget vægt på at de langt fra var ved at ligge ihc i graven.

Jeg tror på nyheder fra LK, når jeg ser dem på market. Ikke et sek. før. Herunder er et par eksempler på hvorfor.

 

Wireless enheder (dimmer og relæ) som kan klare lave belastninger hørte jeg om første gang i 2007, da jeg fik min nuværende controller og klagede over at en wireless stikkontakt blev ved med at tænde når jeg slukkede den. Jeg fik dengang at vide at det var et kendt problem når man tilsluttede enheder som havde et lavt strømforbrug, men at de "snart" kom med nye wireless enheder som ikke var følsomme overfor lavt strømforbrug. Var det sidste år (2013) at de kom på market?

 

Tavle monterede lysdæmper med samme funktionalitet som wireless hørte jeg om i forbindelse med lanceringen af integrationen med Nilan ventilations anlæg. De er her 5 år senere fortsat ikke kommet på market.

 

LK benægter altid at IHC er på vej i graven, men fakta er at alt udvikling de sidste 5-10 år har været rettet mod wireless standalone enheder. Ikke den controller baserede udgave. Standalone enheder er fine til små enkelt stående opgaver, som en ny lysdæmper, en sluk "alt" på op til 5 enheder. Men det kan aldrig give dig et inteligent hus.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tilbage til det som denne tråd handler om.

 

1. Er der nogen som har fået noget ud af at ringe til LK som de skriver man skal gøre hvis RF modulet ikke opdater som forventet?

2. Er der nogen som har set nogen reel forbedring efter 2-4 uger efter opgraderingen, og hvis er er det med eller uden en korrekt RF opgradering?

Link til kommentar
Del på andre sites

Min har virket upåklageligt i 18 dage nu - HW version 6.2 og med den nye beta FW.

RF version 1.03.q - efter opdatering.

Tids serveren er ikke gået ned under test med en NTP tids server - det gjorde den før.

Og tiden er korrekt.

 

Log on i admin. er hurtigere end før og min app på Ipad'en er hurtigere.

Alt i alt bedre end før - men det er svært at definere hvor meget bedre :) .

Link til kommentar
Del på andre sites

LK ringede tilbage her til morgen, efter jeg havde skrevet til dem i går. Min controler er for gammel til at RF modulet kan opgraderes, men de vil gerne bytte den "uden beregning" til en "ny". "ny" fordi den "nye" også kun bliver en HW 6.1. :angry: "uden beregning" fordi de kun vil sende den til en elektriker, som kan lave en sag på den fejlede opgradering og skifte controleren. :angry: :angry:

Sidst men ikke mindst. Alle wireless enheder skal linkes igen på den nye controller. Virkeligt fedt, når 4 ud af 10 enheder sidder bag et skab eller tilsvarende, og 4 lampe udtag sidder over 3M over gulv. :angry: :angry: :angry:

 

Selvom der skulle være en venlig installatør her, som vil lade mig lave arbejdet selv, og tage papir bøvlet med LK (de sender en faktura på den "nye" controller, og krediter den så når de får den gamle retur), ved jeg ikke om jeg gider bøvlet med at genlinke wireless enhederne, når den "nye" controller fortsat er en HW 6.1. Jeg risiker jo bare at få en controller, med andre særheder end dem jeg har lært at leve med.

 

Hvad siger i?

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok