Hop til indhold

Ihc Monitor System Til Php


Recommended Posts

Jeg har lige rodet lidt mere med det her til morgen. Der kan godt være nogle problemer med det jeg har lagt op. Ser om jeg kan få kodet lidt mere nu her som gør det bedre.

For at få lidt nemmere versions historik og gøre det nemmere for jer at finde laver jeg nok en lille hjemmeside samtidig.

Har i nat fået tilføjet notifikationer så man får en push notifikation. Jeg har det pt på når garagen har stået åbent i 10 minutter, en simpel timer ved port åbner som sætter en bool til true.

Link til kommentar
Del på andre sites

Lige for at dele mine erfaringer, jeg skulle sætte filrettigheder (satte dem bare til 775) på /data/* ellers fik jeg en rettighedfejl i apache loggen.

 

Ud over dette får jeg en exception når den vil skanne for sonos enher (hvilket jeg ikke har noget af) - JEg kan dog klikke ok, og den går videre og logger ind :)

 

Der opstod en alvorlig fejl:
Failed completing UPNP scan<pre>object(Exception)#2 (7) {
  ["message":protected]=>
  string(27) "Failed completing UPNP scan"
  ["string":"Exception":private]=>
  string(0) ""
  ["code":protected]=>
  int(0)
  ["file":protected]=>
  string(35) "/var/www/html/includes/phpsonos.php"
  ["line":protected]=>
  int(70)
  ["trace":"Exception":private]=>
  array(2) {
    [0]=>
    array(6) {
      ["file"]=>
      string(35) "/var/www/html/includes/phpsonos.php"
      ["line"]=>
      int(25)
      ["function"]=>
      string(9) "discovery"
      ["class"]=>
      string(8) "PHPSonos"
      ["type"]=>
      string(2) "->"
      ["args"]=>
      array(0) {
      }
    }
    [1]=>
    array(6) {
      ["file"]=>
      string(28) "/var/www/html/ajax/sonos.php"
      ["line"]=>
      int(13)
      ["function"]=>
      string(11) "__construct"
      ["class"]=>
      string(8) "PHPSonos"
      ["type"]=>
      string(2) "->"
      ["args"]=>
      array(0) {
      }
    }
  }
  ["previous":"Exception":private]=>
  NULL
}
</pre>
Link til kommentar
Del på andre sites

 

Lige for at dele mine erfaringer, jeg skulle sætte filrettigheder (satte dem bare til 775) på /data/* ellers fik jeg en rettighedfejl i apache loggen.

 

Ud over dette får jeg en exception når den vil skanne for sonos enher (hvilket jeg ikke har noget af) - JEg kan dog klikke ok, og den går videre og logger ind :)

 

Der opstod en alvorlig fejl:
Failed completing UPNP scan<pre>object(Exception)#2 (7) {
  ["message":protected]=>
  string(27) "Failed completing UPNP scan"
  ["string":"Exception":private]=>
  string(0) ""
  ["code":protected]=>
  int(0)
  ["file":protected]=>
  string(35) "/var/www/html/includes/phpsonos.php"
  ["line":protected]=>
  int(70)
  ["trace":"Exception":private]=>
  array(2) {
    [0]=>
    array(6) {
      ["file"]=>
      string(35) "/var/www/html/includes/phpsonos.php"
      ["line"]=>
      int(25)
      ["function"]=>
      string(9) "discovery"
      ["class"]=>
      string(8) "PHPSonos"
      ["type"]=>
      string(2) "->"
      ["args"]=>
      array(0) {
      }
    }
    [1]=>
    array(6) {
      ["file"]=>
      string(28) "/var/www/html/ajax/sonos.php"
      ["line"]=>
      int(13)
      ["function"]=>
      string(11) "__construct"
      ["class"]=>
      string(8) "PHPSonos"
      ["type"]=>
      string(2) "->"
      ["args"]=>
      array(0) {
      }
    }
  }
  ["previous":"Exception":private]=>
  NULL
}
</pre>

 

 

Ahh ja det går nok galt når den ikke kan finde Sonos enhederne - det skal jeg nok lige se på.

 

Virker resten?

Link til kommentar
Del på andre sites

Tjek jeres fil rettigheder på de mapper jeg skriver længere oppe, samt hvem der er ejer både grupper og bruger, evt. tjek apaches error log

 

Nu kan jeg ikke helt finde ud af det med brugerrettigheder, loggede ind med winscp med pi/raspberry, men der kunne jeg ikke få lov at skrive, så oprettede en root kode, loggende ind som root, og sat data til 775 som du skriver (og har ligeledes gjort som mikkel skriver i punkt 3, og i loggen (var/log/apache2/error.log) får jeg:

 

[Wed Apr 23 19:18:25 2014] [error] [client 192.168.0.24] PHP Fatal error: Call to undefined function curl_init() in /var/www/ihc/includes/IHC_class.php on line 29, referer: http://192.168.0.21/ihc/monitor.php

den er så listet flere gange...

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej

Jeg har problemer med at logge ind fra min raspberry via scripet - skal man have opdateret sin controller firmware med det nye certifikat? :unsure: kører pt 2.7.132 på hardware 6.1 og har kun min macbook ved hånden...

Nej koden skulle være pænt ligeglad med certifikat med mere. Har du noget sonos på netværket? Kommer der er en fejl besked og kan du ping din ihc fra raspberry pi via shell?

Link til kommentar
Del på andre sites

Så fik jeg det lagt på synologyen... Stort set uden problemer...

 

Kopierede filerne over

åbnede siten

loggede på IHC

fik Sonos fejlen som Clemen ;-)

fin visning af alle mine lokationer og devices. ( lille udfordring med ÆØÅ)

oprettede en regel

og trykkede på Start, men her går det så galt.. Den stopper igen efter få sekunder.. 

Kan se i filerne i Data at regler bliver skrevet dertil men log filen er tom.

 

Nogen ideer?

 

PS: Curl er installeret tidligere på Synologyen.( til andre brugere )

Link til kommentar
Del på andre sites

Manglede curl, men det løste ikke login

 

 

Nej koden skulle være pænt ligeglad med certifikat med mere. Har du noget sonos på netværket? Kommer der er en fejl besked og kan du ping din ihc fra raspberry pi via shell?

Har Sonos og kan ping controlleren

 

 

error.log siger: Fatal: error: IHC/SOAP Fault on 'GetProjectInfo' : Logon Failed,0 in/var/www/ihcmonitor/includes/IHC_class.php on line 331

Link til kommentar
Del på andre sites

fandt disse linier i loggen, så det er vist et synology settings problem:

 

PHP Warning:  exec(): PHP exec disable. in /volume1/web/ihc2/ajax/control_monitor.php on line 50, referer: http://192.168.1
PHP Warning:  passthru(): No '..' components allowed in path in /volume1/web/ihc2/ajax/control_monitor.php on line 9
 
Nogen der har inputs er de velkommen ellers arbejder jeg videre på problemet i morgen..
Link til kommentar
Del på andre sites

Fandt dette på sonologys forum: If you have telnet enabled, edit the php.ini file, look for the line safe_mode_execdir = /usr/syno/bin and remove the /usr/syno/bin part of the line.
Then you will have to restart the nas for the change to take effects or just type /usr/syno/apache/bin/httpd -k restart

Link til kommentar
Del på andre sites

Så fik jeg det lagt på synologyen... Stort set uden problemer...

 

Kopierede filerne over

åbnede siten

loggede på IHC

fik Sonos fejlen som Clemen ;-)

fin visning af alle mine lokationer og devices. ( lille udfordring med ÆØÅ)

oprettede en regel

og trykkede på Start, men her går det så galt.. Den stopper igen efter få sekunder.. 

Kan se i filerne i Data at regler bliver skrevet dertil men log filen er tom.

 

Nogen ideer?

 

PS: Curl er installeret tidligere på Synologyen.( til andre brugere )

 

Hej

 

Jeg har også installeret det på min Synology med held og har samme problem med at jeg ikke kan starte monitoren, så status går tilbage til Offline :(

 

Får følgende fejl når jeg prøver at starte: Fatal error: Call to undefined function pcntl_signal()

 

Jeg tror dog problemet er at jeg ikke har php5-cli og/eller php5-pcntl installeret og jeg ved desværre ikke hvordan jeg skal så denne pakke ind da jeg ikke kan finde den i ipkg pakkerne...

 

Lars

Link til kommentar
Del på andre sites

sudo apt-get install php5-curl

 

det var lige precist det jeg manglede, og tak for det, nu kan jeg logge ind, og den henter fint projektet, uden fejl, og kan se sonos enhederne, men jeg har sikkert lavet en fejl mere, for hvis jeg klikker på opret en regel, så kommer der fint en boks op hvor jeg kan vælge en masse, men kan ikke få lov at gemme, hellerikke få lov at starte overvågningen.

 

får et par fejl:

[Thu Apr 24 04:44:41 2014] [error] [client 192.168.0.24] PHP Notice: Undefined index: dataline_output in /var/www/ihc/ajax/buildmonitorlist.php on line 124, referer: http://192.168.0.21/ihc/monitor.php

sh: 1: /var/www/ihc/ajax/../monitor/stop.sh: Permission denied

sh: 1: /var/www/ihc/ajax/../monitor/start.sh: Permission denied

 

hvad kan der nu være galt?

Link til kommentar
Del på andre sites

3 husk at lave din webbruger være ejer (sudo chown www-data:www-data mappenavn -R) af følgende folders: data, download og monitor - altså "sudo chown www-data:www-data data -R" og det samme for download og monitor mappen

 

 

Skal brugernavn på IHC controller og raspberry pi skal være det samme for at rettighederne passer? Tror lige jeg skal have læst op på det med rettigheder i linux

Link til kommentar
Del på andre sites

Skal brugernavn på IHC controller og raspberry pi skal være det samme for at rettighederne passer? Tror lige jeg skal have læst op på det med rettigheder i linux

 

Nej, den bruger du skal give ejerskabet over filerne er den bruger din web service kører med, (ofte www-data) - du kan tjekke det ved at smide en php fil et sted på din webserver med følgende linje:

 

<?php echo exec('whoami'); ?>

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok