Hop til indhold
  • 0

Sløv Kontroller, Sommertidsskifte?


Bjarne Sørensen
 Share

Spørgsmål

Hej forum.

 

Nu kan jeg ikke slukke mit lys i huset. Og heller ikke tænde nogle steder.

 

Jeg havde held med at tænde en lampe, men jeg kan ikke slukke noget igen.

 

IHC remote app'en kan ikke komme i kontakt med kontrolleren og i serviceview kan jeg se at udgangene er tændt, men de reagerer ikke på en sluk.

IHC tablet app kan heller ikke komme på...

 

Hmm er det mon fordi vi er næsten ved at gå over til sommertid? Jeg har prøvet at genstarte kontrolleren uden held.

 

Alt er fortrådet.

 

Nå jeg smutter i seng nu med lyset tændt i det halve af huset  :angry:

Link til kommentar
Del på andre sites

14 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Nej det problem har jeg også med det virtuelle skumringsrelæ. De sidste 3-4 dage har det "været forud". Jeg kunne rigtig godt tænke mig at en havde lyst til at opdatere det med en bedre opløsning, så det var dobbelt så præcist. Jeg har kørt med det i ca 6 år men har overvejet at montere det fysiske skumringsrelæ som jeg har haft liggende lige så længe pga det ikke altid er lige præcist.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nej det problem har jeg også med det virtuelle skumringsrelæ. De sidste 3-4 dage har det "været forud". Jeg kunne rigtig godt tænke mig at en havde lyst til at opdatere det med en bedre opløsning, så det var dobbelt så præcist. Jeg har kørt med det i ca 6 år men har overvejet at montere det fysiske skumringsrelæ som jeg har haft liggende lige så længe pga det ikke altid er lige præcist.

Okay lagde bare lige mærke til det idag. Ellers synes jeg det har virket fint nok for mig.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Til orientering kan det oplyses at det virtuelle skumringsrelæ opdatere tiderne 2 gange pr. måned. Dvs. d. 1. og d. 15.

Så når der er 1-2 dage til næste opdatering vil "fejlen" være mest udbredt. Måske kan man rede lidt på offset parameteren, men den flytter jo så også på tiden de første par dage efter opdateringen.

Det bedste ville selvfølgelig være at skrive FB'n om med flere opdateringer

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Min alarm gik præcis kl 01.59 og controller genstartede :-( 

Træls måde at blive vækket på. :blink:

Er faktisk ikke klar over om min controller var i koma ved skift til sommertid, da hele huset sov på det tidspunkt. Vores alarm gik da heldigvis ikke, selvom skalsikringen var slået til, og det hele virkede da vi stod op og controllertiden var opdateret. Controlleren er dog ikke genstartet, da jeg kan se at det er 34 dage siden sidst.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nej det problem har jeg også med det virtuelle skumringsrelæ. De sidste 3-4 dage har det "været forud". Jeg kunne rigtig godt tænke mig at en havde lyst til at opdatere det med en bedre opløsning, så det var dobbelt så præcist. Jeg har kørt med det i ca 6 år men har overvejet at montere det fysiske skumringsrelæ som jeg har haft liggende lige så længe pga det ikke altid er lige præcist.

 

Udfordringen i disse dage med det virtuelle skumringsrelæ er ikke så meget at der kun opdateres 2 gange om måneden men nærmere at der ved skift til sommertid / vintertid tændes en time for tidligt / sent indtil de næste tider læses ind (d. 1. / 15).

 

Jeg har tilladt mig at tilføje ekstra tider i Kenth's "virtuelle skumringsrelæ", så de nu bliver opdateret 4 gange om måneden.

Jeg har desuden lavet automatisk opdatering af tiden ved skift til sommer-/vintertid, så tiden opdateres med +/- 1 time hhv. sidste søndag i marts og oktober.

 

Har smidt fb. i downloadsektionen. Den hedder Sol op og nedgang v6.

 

Håber det er ok med Kenth. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok