Hop til indhold

Ihc Wireless Problemer (Crash)


 Share

Recommended Posts

Hej,

 

Har her til morgen oplevet at mit IHC anlæg er gået ned.

 

Vi har været oppe i ca 2 timer, og tændt lys flere gange.

Pludselig virker ingen afbrydere i huset.

 

Lys der er tændt kan ikke slukkes, og dem der er slukket kan ikke tændes.

 

Der hvor historien bliver rigtig mærkelig er at min nabo har samme problem !!!! På nærmest samme tidspunkt, og at alt derfor peger på en "bug" i prorammet, eller hva'?

 

Vi bor i hus, ligesom naboen, og er altså ikke "forbundet".

Anlægget er 5 år gammelt.

 

Lampen på controlleren blinker grønt som vanligt.

 

Der må være andre der har oplevet samme problemer her til morgen, eller tidligere....

 

Afventer i spænding

 

Jesper

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er mange der har oplevet et lignende symptom, men det var for lidt over 3 år siden, da vi overgik til vintertid. Det var en bug i firmwaren.

Det der lyder mærkeligt, er at også naboen har samme problem. Ellers ville jeg have gættet på, at controllertiden var indstillet helt forkert, men det kan næsten ikke passe når I er 2 med samme problem. Ved du hvilken firmware I kører på?

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er mange der har oplevet et lignende symptom, men det var for lidt over 3 år siden, da vi overgik til vintertid. Det var en bug i firmwaren.

Det der lyder mærkeligt, er at også naboen har samme problem. Ellers ville jeg have gættet på, at controllertiden var indstillet helt forkert, men det kan næsten ikke passe når I er 2 med samme problem. Ved du hvilken firmware I kører på?

 

Nej. Er på job lige nu, så kan ikke checke firmwaren.

MEN jeg firmware opdateret i løbet af 2012 (starten af året)

 

Vi må kontakte LK på mandag, hvis der ikke dukker guldkorn op i løbet af weekenden

 

Mvh,

Jesper

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej,

 

Har her til morgen oplevet at mit IHC anlæg er gået ned.

 

Vi har været oppe i ca 2 timer, og tændt lys flere gange.

Pludselig virker ingen afbrydere i huset.

 

Lys der er tændt kan ikke slukkes, og dem der er slukket kan ikke tændes.

 

Der hvor historien bliver rigtig mærkelig er at min nabo har samme problem !!!! På nærmest samme tidspunkt, og at alt derfor peger på en "bug" i prorammet, eller hva'?

 

Vi bor i hus, ligesom naboen, og er altså ikke "forbundet".

Anlægget er 5 år gammelt.

 

Lampen på controlleren blinker grønt som vanligt.

 

Der må være andre der har oplevet samme problemer her til morgen, eller tidligere....

 

Afventer i spænding

 

Jesper

Hvis det kun er kortvarigt (op til 10 min.) at du oplever ovenstående er det fordi din contoler er ved at genstarte. Det oplever flere af os desværre jævnligt, og det er helt normalt jvf. LK. :angry:

 

Hvis problemet ikke forsvinder uden at du tager strømmen (incl. evt. backup forsyning) til controleren, er det meget tænkeligt samme problem som jeg har oplevet 3 gange inden for de sidst 2 år. Jeg har fejlmeldt det til LK, men jeg har endnu ikke nået at sende de yderlige informationer som de bad om i torsdags.

 

Jeg ved ikke hvor langt der er mellem dig og din nabo, men hvis i begge har en wireless controler, så kan de teoretisk set kommuniker den vej, hvis der er under 100M mellem dem. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis det kun er kortvarigt (op til 10 min.) at du oplever ovenstående er det fordi din contoler er ved at genstarte. Det oplever flere af os desværre jævnligt, og det er helt normalt jvf. LK. :angry:

 

Hvis problemet ikke forsvinder uden at du tager strømmen (incl. evt. backup forsyning) til controleren, er det meget tænkeligt samme problem som jeg har oplevet 3 gange inden for de sidst 2 år. Jeg har fejlmeldt det til LK, men jeg har endnu ikke nået at sende de yderlige informationer som de bad om i torsdags.

 

Jeg ved ikke hvor langt der er mellem dig og din nabo, men hvis i begge har en wireless controler, så kan de teoretisk set kommuniker den vej, hvis der er under 100M mellem dem. :)

ja, der er under 100 meter til vores nabo.

Der har dog aldrig været et problem i de 5 år vi har boet der.

 

Der er stadig ikke "hul i gennem", men har først mulighed for at genstarte i aften.

Skriver videre der.

 

Bliver dit problem løst når du genstarter ?

Hvor sidder back-up batteriet?

 

Kan det tænkes der har været en spændings-peak på elnettet i vores område, der har ødelagt controllerne ?

Der er ingen fejlmeldinger på Dong's hjemmeside....

 

Mvh,

Jesper 

Link til kommentar
Del på andre sites

ja, der er under 100 meter til vores nabo.

Der har dog aldrig været et problem i de 5 år vi har boet der.

 

Der er stadig ikke "hul i gennem", men har først mulighed for at genstarte i aften.

Skriver videre der.

 

Bliver dit problem løst når du genstarter ?

Hvor sidder back-up batteriet?

 

Kan det tænkes der har været en spændings-peak på elnettet i vores område, der har ødelagt controllerne ?

Der er ingen fejlmeldinger på Dong's hjemmeside....

 

Mvh,

Jesper 

Det er ikke sikkert du har noget backup batteri. Det har man normalt kun hvis man har røg eller indbruds alarm via IHC. I såfald vil der sidde et lille backup modul på størrelse med en 2 polet gruppe afbryder, og under tavle låget sidde backup batteriet. Backup modulet kan kendes på at den har 2 grønne dioder. 1 til 12V ok og en til 24V ok. Hvis du har batteri backup på din controler, så tag batteriet fra før du tager strømmen til controleren. Controleren behøver kun være strøm løs i 10 sek.

 

Min controler har indtil nu virket hvergang når jeg har taget strømmen til den.

 

Som jeg skrev er det teoretisk at de 2 controler kan "tale" sammen via wireless. Jeg tror mest på at det er en bug i firmwaren, men det er lidt interessant at i er 2 som oplever den sammen fejl på samme tid, og at i begge bor så tæt på hinanden. Jeg tvivler på at det er en spændings spike som er problemet. De sker ganske ofte, og Dong vil aldrig oplyse om dem med mindre du presser dem hårdt og selv kan dokumenter dem.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tror på der har/eller er noget galt med forsygningen, når i begge har opblevet problemer. Du ved ikke, om din nabo og dig tilfældigvis køre på samme stikledning? Det er set før. Jeg har næsten lige været ude og fejlfinde et sted, hvor flere huse pludselig havde opblevet mærkelige ting, f.eks lysdæmpere der ikke virkede, emhætter mm. Det viste sig at være en dårlig nul, i den første bolig, som sløjfede videre ril de andre, så de har haft forhøjet spænding et kort øjeblik, og det kan følsom elektronik som ihc ikke tåle.

Link til kommentar
Del på andre sites

ja, så har historien taget en ny drejning.

 

Efter ca 10 timer, her kl ca 19 virker alt pludselig normalt igen, UDEN genstart !!

 

Vi ringer til naboen og deres virker også igen. 

De havde prøvet at genstarte i løbet af dagen, uden effekt.

Jeg har selv havde været på arbejde hele dagen, og nåede derfor ikke at genstarte.

 

Jeg vil alligevel kontakte LK og høre hvad det kan skyldes, men forventer ikke de store indrømmelser.

 

Det er bare ikke holdbart hvis det er noget der kommer til at ske jævnligt/hyppigt.

 

Håber andre vil tilføje til tråden hvis de oplever noget tilsvarende.

 

Jeg opdaterer hvis LK kommer med nogle "guldkorn".

 

Mvh,

Jesper, som er noget forvirret....

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja og så kan man lave en event i Sceneview der sender en mail. Så bliver man orienteret om hændelsen,istedet for man først opdager den næste gang man logger ind. Men oftest sker det jævnligt, uden de store problemer. Min controller genstarter ca. 1 gang hver 4. uger. Det kan ske midt om natten , eller i fbm opstart af Visual når jeg skal uploade et projekt.

Link til kommentar
Del på andre sites

ja, så har historien taget en ny drejning.

 

Efter ca 10 timer, her kl ca 19 virker alt pludselig normalt igen, UDEN genstart !!

 

Vi ringer til naboen og deres virker også igen. 

De havde prøvet at genstarte i løbet af dagen, uden effekt.

Jeg har selv havde været på arbejde hele dagen, og nåede derfor ikke at genstarte.

 

Jeg vil alligevel kontakte LK og høre hvad det kan skyldes, men forventer ikke de store indrømmelser.

 

Det er bare ikke holdbart hvis det er noget der kommer til at ske jævnligt/hyppigt.

 

Håber andre vil tilføje til tråden hvis de oplever noget tilsvarende.

 

Jeg opdaterer hvis LK kommer med nogle "guldkorn".

 

Mvh,

Jesper, som er noget forvirret....

Første gang min. gik ned, så den ikke umiddelbart selv kom op igen, virkede den langsomt i nogle timer for så at gå helt i stå, og efter 10-12 timer virkede den så igen. Det holdt dog mindre end 1 uge, hvorefter den gik helt ned, og denne gang var jeg nød til at tage strømmen til den for at få liv i den igen.

 

Jeg tror ikke du skal frygte at det sker jævnligt. Som sagt har min controler kun gjort det 3 gange på 2 år. Det er dog 3 gange for meget. :angry:

 

De alm. genstart, hvor det kun er 5 min. at tryk m.m. ikke virker sker dog ca. 1 gang pr. mdr. :angry:

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja og så kan man lave en event i Sceneview der sender en mail. Så bliver man orienteret om hændelsen,istedet for man først opdager den næste gang man logger ind. Men oftest sker det jævnligt, uden de store problemer. Min controller genstarter ca. 1 gang hver 4. uger. Det kan ske midt om natten , eller i fbm opstart af Visual når jeg skal uploade et projekt.

Men det nytter jo ikke meget når controleren går ned, som den gjorde her, og som min har gjort 3 gange på 2 år.

 

De alm. genstart er LK jo ligeglade med som man kan se med e-mail funktionen er LK jo ligeglade med.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja det er desværre ikke en debug log man har mulighed for. Men 1 utilsigtet crash , eller 3 på 2 år tjaa. så skal man nok leve med det.

Ikke engang MS eller @ ville begynde at lede efter fejl i deres programmer på den baggrund. For det er tilsyneladene ikke mange kr/timer LK (Schneider) anvender på denne platform. Det er noget andet hvis det er noget man kan genskabe kontinuerligt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Er software i controlleren hardware version 6.1  så kan det være det der er problemet.

 

6.2 har dobbelt så stor processor og ram det er derfor den ofte skal genstarte jeg fik også problemer da programmet blev for stort så genstartede den ofte nå man gik online med den

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Er software i controlleren hardware version 6.1

 

Det er noget vrøvl, men vi forstår godt hvad du mener ;)

 

Til orientering er min Controller HW vers. 6.1, kører firmware vers. 2.7.144 og mit .vis program/projekt er på 4,5 Mb, og mit .icz Sceneview er 0,8Mb.

Generelt fungere det uden problemer og der er 22 lokationer med LK´s standardhus FB i hver. Timetællere på hver lys/lampeudgang + div. andre, steder. Dvs. ialt mere end 30 tællere der logger, foruden alle de indbyggede timere der tæller ned ved f.eks. PIR aktivering.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 years later...

Har lige oplevet akkurat det samme

 

pludselig vil controlleren intet og alle wireless kontakter kan hverken slukke eller tænde lyset. 

 

Controlleren kan ikke findes, dog kan den tilgås via firmware loaderen. 

 

Det lys det er tændt kan ikke slukkes og det der er slukket kan ikke tændes. 

Strøm fra og til virker heller ikke. 

 

Anlægget er også 5 år gammelt

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok