Hop til indhold
  • 0

IHC Net og Strong SRT ANT 15 ECO antenne


lh03
 Share

Spørgsmål

HejsaDet er nu første gang jeg skal tage tv/antenne-delen i brug på på IHC-anlæg - idet jeg tidligere har set tv med stueantenne.Til det formål har jeg købt en Strong SRT ANT 15 ECO antenne (5 V aktiv antenne), som jeg har sat op udenfor og tilsluttet IHC-net med 15 meter kabel (se herunder).111109.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Check først du har strøm på tv forstærker modulet.Derefter skal kablingen ud fra tv modulet kobles direkte til dit patch fordelings panel. Det skal ikke kobles over netværks modulet (switchen)Se evt. eksemplerne i håndbogen:http://www.lk.dk/download/Haandbog/ihc-net-minihaandbog-2011.pdfOm du skal have 5v til din antenne eller ej må du prøve dig frem:Antennen direkte i TV. Hvis det virker uden 5v så OK. Eller prøv om det virker med.Når så det virker skulle du uden problemer kunne "forlænge" og fordele signalet gennem IHC installationen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Har ikke erfaring med den pågældende antenne, men 1: Har du billede hvis du tilslutter den direkte til dit TV ? (med 5V forsyning tilsluttet)2: Hvis ikke så returner skramlet og køb en ganske alm. UHF gitter antenne og prøv med den. Det virker (har det selv og kan fint se Free to air + boxer kanaler)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Til det formål har jeg købt en Strong SRT ANT 15 ECO antenne (5 V aktiv antenne)' date=' som jeg har sat op udenfor og tilsluttet IHC-net med 15 meter kabel (se herunder).Herefter har jeg tilsluttet TV og internetdelen i "splitteren" mv. virker fint. Men antennedelen virker ikke - der er ingen billede overhovedet - kun hvis jeg benytter 5V forstærkeren som medfølger antennen helt alene (!). Jeg har prøvet med og uden 5V forstærker uden held. Og på mit TV (Sony KDL-37V4500) kan jeg tilsyneladende ikke bestemme om det er med eller uden 5V forstærkning.Hvad gør jeg forkert - jeg har ingen erfaring med IHC-net overhovedet.Pft.[/quote']Måske et dumt spørgsmål, men du husker vel at placere 5V antenne forsyningen mellem antenne forstærkeren og antenne, og ikke mellem antenne forstærkeren og TV'et? De 5V som antenne forsyningen levere kan ikke passere antenne forstærkeren.Hvis du fortsat har stue antennen kan du prøve at sætte den på i steddet for din strong antenne. Hvis det virker ved du at du har koblet det rigtigt sammen fra forstærkeren og til TV'et.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Til det formål har jeg købt en Strong SRT ANT 15 ECO antenne (5 V aktiv antenne)' date=' som jeg har sat op udenfor og tilsluttet IHC-net med 15 meter kabel (se herunder).Herefter har jeg tilsluttet TV og internetdelen i "splitteren" mv. virker fint. Men antennedelen virker ikke - der er ingen billede overhovedet - kun hvis jeg benytter 5V forstærkeren som medfølger antennen helt alene (!). Jeg har prøvet med og uden 5V forstærker uden held. Og på mit TV (Sony KDL-37V4500) kan jeg tilsyneladende ikke bestemme om det er med eller uden 5V forstærkning.Hvad gør jeg forkert - jeg har ingen erfaring med IHC-net overhovedet.Pft.[/quote']Måske et dumt spørgsmål' date=' men du husker vel at placere 5V antenne forsyningen mellem antenne forstærkeren og antenne, og ikke mellem antenne forstærkeren og TV'et? De 5V som antenne forsyningen levere kan ikke passere antenne forstærkeren.Hvis du fortsat har stue antennen kan du prøve at sætte den på i steddet for din strong antenne. Hvis det virker ved du at du har koblet det rigtigt sammen fra forstærkeren og til TV'et.[/quote']Hej InsInsJeps, det skulle jeg gerne gøre (se billede herunder). Men tak for indsatsen til alle - vender tilbage hvis jeg finder løsning.

post-5331-13549257642016_thumb.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok