Hop til indhold
  • 0

Ingen forbindelse til LAN Controller m. viewer


SilverLine
 Share

Spørgsmål

Hej forumJeg kan ikke få nogen forbindelse til LAN porten, på min controller. Dioden som skal indikere at der er forbindelse (den på selve controlleren) tænder ikke, den reagere heller ikke når jeg pinger den.Har forbindelse på USBèn.Kan det kun være et ren og skær hardware problem ? Eller er der noget jeg kan prøve ?

Link til kommentar
Del på andre sites

17 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg skrev forkert i starten, det er lan porten på min controller det virker som om der ikke er nogen gang i, og dioden lyser/blinker heller ikkeJeg har en ganske almindelig router, som den er koblet til.I brugsanvisningen står der at controlleren er lige glad med om det er krydset eller ej ?Jeg har også en controller uden viewer, der er ingen problemer.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Afhængig af hvad det er for en router du har kan du skulle bruge et krydset kabel. Normalt vil en router have samme ben position som en computer eller IHC controler, da den er beregnet til at blive forbundet til en switch. Men nogle router har indbygget switche, og her er ben forbindelserne lagt ud så de passer med at blive forbundet til en computer uden krydset kabel. Igen findes der router, som har router porte der er beregnet til at blive forbundet til en switch og switch porte der er beregnet til at blive forbundet til en computer.Net porten i IHC controleren er mig bekendt ikke auto sence vedr. krydset/ikke krydset kabel. Den er kun auto sence på hastigheden.I de gode gamle dage, da de første auto sence porte kom frem havde jeg en sjov oplevelse med 2 HP switche. Hvis du satte dem samme direkte med et straight eller krydset kabel, kom de op med 10Mbit half duplex. Satte du dem sammen med en 3com switch som også kørte auto sence, kunne de godt finde ud af at komme op med 100Mbit full duplex. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hmm nu har jeg ikke lige et krydset kabel her. Og det der følger med til controlleren er vist ikke krydset ? Det står der i hvertfald ikke på det. Og det virker heller ikke i hvertfald, har prøvet det mellem router og controller.Hvis jeg nu bruger 2 stks, Lexcom 125 connektore, som "mellem led/samle led, for 2 stks straight kabler" hvis jeg så laver den ene efter "A" og den anden "B" vil jeg så lave en krydset forbindelse ?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Hvis jeg nu bruger 2 stks' date=' Lexcom 125 connektore, som "mellem led/samle led, for 2 stks straight kabler" hvis jeg så laver den ene efter "A" og den anden "B" vil jeg så lave en krydset forbindelse ?[/quote']Nope. Det er ikke de rigtige ben som bliver krydset.Jeg har heller ikke lige et krydset kabel ved mig, men såvidt jeg husker ligger det ene par på ben 1 og 2, mens det andet ligger på ben 3 og 6. Du skal derfor lavet et kabel hvor ben 1 går til ben 3 og ben 2 til ben 6. Så har du et krydset kabel.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Hvis jeg nu bruger 2 stks' date=' Lexcom 125 connektore' date=' som "mellem led/samle led, for 2 stks straight kabler" hvis jeg så laver den ene efter "A" og den anden "B" vil jeg så lave en krydset forbindelse ?[/quote'']Nope. Det er ikke de rigtige ben som bliver krydset.Jeg har heller ikke lige et krydset kabel ved mig, men såvidt jeg husker ligger det ene par på ben 1 og 2, mens det andet ligger på ben 3 og 6. Du skal derfor lavet et kabel hvor ben 1 går til ben 3 og ben 2 til ben 6. Så har du et krydset kabel.
Jo, det vil lave et krydset kabel. Forskellen på A og B er netop par 2og3 som bliver byttet. Og det er par 2 og3 som bliver brugt til data.Tror mere på kabel eller boks. Har du prøvet at tage strømmen fra både ihc og router?
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Hvis jeg nu bruger 2 stks' date=' Lexcom 125 connektore' date=' som "mellem led/samle led' date=' for 2 stks straight kabler" hvis jeg så laver den ene efter "A" og den anden "B" vil jeg så lave en krydset forbindelse ?[/quote''']Nope. Det er ikke de rigtige ben som bliver krydset.Jeg har heller ikke lige et krydset kabel ved mig, men såvidt jeg husker ligger det ene par på ben 1 og 2, mens det andet ligger på ben 3 og 6. Du skal derfor lavet et kabel hvor ben 1 går til ben 3 og ben 2 til ben 6. Så har du et krydset kabel.
Jo, det vil lave et krydset kabel. Forskellen på A og B er netop par 2og3 som bliver byttet. Og det er par 2 og3 som bliver brugt til data.Tror mere på kabel eller boks. Har du prøvet at tage strømmen fra både ihc og router?
Ja det er tændt og slukket, et utal af gang, det er det første man gør når elektronik driller he he.Men så må jeg prøve at lave et mellemled med connektore, Tror desværre bare ikke på den, da det somsagt virker med min anden controller uden viewer.InsIls>> har søgt, men kan ikke finde nogen topics, hvor folk har haft problemer med at deres diode for LAN ikke blinkede/lyste, og de heller ikke kan pinge ip adressen. Men jeg prøver, og vender tilbage i morgen. Tak for hjælpen ind til nu.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Øv bøv.Jeg har idag prøvet :Krydset kabel, direkte mellem computer og controller. Mit netværkskort i computeren, registere fint nok at der er sat noget til, men Controllerens "LAN blink" tænder ikke, og jeg kan ikke fange den på IPèn.Både krydset og almindeligt kabel mellem router og controller. Igen, er der ingen reaktion på controlleren, men min router kan godt registrere at der er noget sat til dens port. Men igen kan jeg ikke komme på den via IPèn, og jeg kan heller ikke pinge IPèn.Det sjove er, at jeg kun kan firmware opdatere den, ved at benytte ticket, med at slukke Controlleren, og sætte firmware opdateren igang først, og så tænde. Dvs. så man springer punkt 3 over med genstart at controller.Jeg har prøvet at ligge reset-firmwaren ind først, og bag efter opdatere til nyeste, uden noget resultat.Den reagere som sagt fint på usb og også på wireless enheder, og scenedesign/viewer virker også, over usbèn.Næste træk, må jo så være at åbne den, og se om der er noget der sidder løst. Der er ikke nogen garanti på, så det er jo chancen værd. En controller med viewer er jo ikke smartere kontra den lille, hvis ikke LAN porten virker :( Alle indputs er velkomne

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Er stadig ikke kommet videre med mit LAN problem desværre.Jeg har prøvet reset firmwaren et utal af gange, jeg har prøvet at downgrade softwaren, og upgrade den igen flere gange. Stadig ingen LAN forbindelse.Jeg kan kun få firmware updateren til at opdatere min controller, ved at benytte tricket med, at tilslutte på computeren, før der tændes for controlleren.Jeg har skrevet en mail til LK, og ud over de har en sindsyg lang svartid (5 dage), var deres eneste svar, at de mente det var min netværksforbindelse den var galt med, hvilket det ikke er, da det fint virker med min anden controller, jeg har skrevet tilbage til dem, men de har stadig ikke svaret.Jeg tror jeg ringer i morgen..Nå ja. Der har været spurgt efter nogen billeder, jeg har taget et billede hvor hhv. controlleren med og uden viewer, er "side-by-side" og der er ikke noget rigtigt der adskiller dem. enjoyhttp://www.coot.dk/download/ihc/IMAG0211.jpghttp://www.coot.dk/download/ihc/IMAG0212.jpghttp://www.coot.dk/download/ihc/IMAG0213.jpghttp://www.coot.dk/download/ihc/IMAG0214.jpghttp://www.coot.dk/download/ihc/IMAG0215.jpghttp://www.coot.dk/download/ihc/IMAG0216.jpgController med viewer splittet ad. Her kan man se de omtalte slothttp://www.coot.dk/download/ihc/IMAG0140.jpghttp://www.coot.dk/download/ihc/IMAG0141.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Interesant med de mange billeder for os der endnu ikke har haft en defekt controller vi kunne splitte ad.Har ikke flere gode ideer der kan bringe den til live. Det kan jo være det er selve broadcom netværks chippen (eller hvad der nu sidder i den) der er stået af pga overspænding/transienter/lyn eller lign.Ærgelig er det da.En sidste lille mulighed når nu controllerene er opbygget med mother og flere daugther boards, har du prøvet at bytte rundt på dem for at identificere på hvilket board fejlen ligger ? Ikke at det gør den store forskel for det får du jo ikke lige liv i den af, men igen interesant for os "nørder".

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Interesant med de mange billeder for os der endnu ikke har haft en defekt controller vi kunne splitte ad.Har ikke flere gode ideer der kan bringe den til live. Det kan jo være det er selve broadcom netværks chippen (eller hvad der nu sidder i den) der er stået af pga overspænding/transienter/lyn eller lign.Ærgelig er det da.En sidste lille mulighed når nu controllerene er opbygget med mother og flere daugther boards' date=' har du prøvet at bytte rundt på dem for at identificere på hvilket board fejlen ligger ? Ikke at det gør den store forskel for det får du jo ikke lige liv i den af, men igen interesant for os "nørder".[/quote']Nej det har jeg ikke turde. Det fremgår heller ikke så godt på billedet, men det øverste board (det med alle ind og udgangene) sidder i den ene ende i et slot til motherboardet, men i den anden ende, er den loddet til motherboardet vha. En tyk stelforbindelse. Det er faktisk kun det borad i midten, der helt kan demonteres. Det lodrette board til højre(der sidder en mærkat på med skriften common) hvor usb forbindelsen sidder, er loddet direkte til motherboardet. LAN stikket sidder på motherboardet. Jeg tror desværre at det er motherboardet, eller også har det forbindelse til det lodrette usb kort. Jeg har bygget min egen for forstærker, samt D/A converter og skal snart lave effekt blokken, men computer pcb's er jeg ikke ret stærk i desværre.
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok