Hop til indhold

SCENEWIEW


Recommended Posts

Så blev man næsten færdig med scenewiew efter de nye billeder der blev frigivet fra lk. En uges ferie i lalandia så kunne man jo lige så godt bruge tiden fornuftigt.Mangler kun lige at få instilling og sikkerhed siderne op at køre med, ellers virker alt andet. Har fået sat op så jeg modtager sms når der er røg og tyveri alarm osv og det køre bare :DIHC_med_hjemme_sim.vis

post-2754-13549257529115_thumb.jpg

post-2754-13549257529298_thumb.jpg

post-2754-1354925752946_thumb.jpg

post-2754-13549257529626_thumb.jpg

post-2754-13549257529787_thumb.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Det ser da meget fornuftigt ud.Gid det var mig der havde så simpelt hus med kun 8-9 lamper ;-)Hvordan lægger du teksten ind på de nye billeder så det passer på linierne mmKræver det ikke en ny firmware/sceneview, eller bruger du bare de nye billeder som bagrund og så lægger de funktioner/tekster på som du har brug/behov for ?

Link til kommentar
Del på andre sites

Ser godt ud, og lyder spændende, men jeg skal lige have den skåret helt ud i pap.De skærmdumps du viser, er det fuldskærms dump af hele SceneView vinduet? Det jeg gerne vil vide er om du selv bestemmer indholdet af hele SceneView vinduet, således at man kan slippe for den kendte "træ struktur navigation" i venstre side, og den lange blå bjælke øverst, med det lille parcelhus ude i højre side?Jeg har min controller udstyret med seneste firmware tilgængelig fra lk.dk, men den udgave af SceneDesign / SceneView der er til rådighed her, giver så vidt jeg kan se ikke den mulighed?/Ole

Link til kommentar
Del på andre sites

Ser godt ud' date=' og lyder spændende, men jeg skal lige have den skåret helt ud i pap.De skærmdumps du viser, er det fuldskærms dump af hele SceneView vinduet? Det jeg gerne vil vide er om du selv bestemmer indholdet af hele SceneView vinduet, således at man kan slippe for den kendte "træ struktur navigation" i venstre side, og den lange blå bjælke øverst, med det lille parcelhus ude i højre side?Jeg har min controller udstyret med seneste firmware tilgængelig fra lk.dk, men den udgave af SceneDesign / SceneView der er til rådighed her, giver så vidt jeg kan se ikke den mulighed?/Ole[/quote']Du har hele tiden kunnet slippe for SceneView vinduet ved at trykke F11. Det nye du ser her er bare billeder som du selv kan klippe klistre i. De kan hentes her:http://www.lk.dk/sites/Lauritz%20Knudsen/professionel/ihc/ihc-bolig/nybyg/lk-ihc-bolig-viewer.page
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
Det må jeg lave :-)Tænker at de også må være muligt at lave en måler side for vandmåleren så? Den nye måler vi har fået har i hvert fald mulighed for puls udgang.
Prøv at høre dem som har leveret din nye måler om du ikke kan få adgang til puls udgangen, inden du begynder at invester i din egen bi måler. Det er ikke alle forsynings selskaber der er lige så besværlige at have med at gøre som DONG Enegy. :laugh:
Link til kommentar
Del på andre sites

Det må jeg lave :-)Tænker at de også må være muligt at lave en måler side for vandmåleren så? Den nye måler vi har fået har i hvert fald mulighed for puls udgang.
Ja selvfølgelig. Du skal bare rette enhed fra kwh til L/m3 og måske rette antal pulser. Det kan også være du kan bruge den vandalarm jeg postede i en tidligere tråd:http://www.ihc-user.dk/forum/ihc-programmering/ihc-visual-20/forbrugstæller#12967
Link til kommentar
Del på andre sites

[Kobler mig lige på denne tråd, selvom den er lidt gammel ;-)Har rodet en del med scenewiew de sidste par dage, og ikke få det til at hænge sammen.Jeg har en controller med hardwareversion 6.1, og LK anbefaler 6.2 (Så jeg er tvunget til at tage 5000 kroner op af lommen for det....ÆV ÆV)Nå anyway, det virker fint når jeg uploader de nye billeder fra LK Bolig Scenewiew i min controller, MEN hvordan får jeg dem skilt af så jeg kan ligge egne billeder, flere menupile osv ind på mine egne billeder. Det fatter jeg simpelhen ikke (Sorry) !!!Kan se man kan hente alle billederne på LK hjemmeside, hvor der er pile, tal, bogstaver mm !!!Regner med at hvis jeg ikke ligger for mange billeder ind, kan min controller godt styre det (Eller det håber jeg i hvertfald)Min controller har 2 gange genstartet lige i det øjeblik jeg har koblet mig på scenedesign, kan det have noget at gøre med hardwareversionen, og at der allerede ligger for meget.På forhånd takProjekt_03_04_09.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

De nye "billedepakker" fra LK er kun beregnet til at lave baggrundsbiller med. Du skal selv klippe/klistre relevante tekster, symboler mm sammen i et billedebehandlingsprogram (paint). Når du så har et billede til at se ud som du gerne vil have gemmer du det enkelte billede og indsætter det som bagrunde på seperate scene´r.De symboler/ikoner som skifter status og viser om f.eks. en lampe eller stikkontakt er tændt eller slukket er det ikke muligt selv at designe og indsætte i sin scene. Her er det kun muligt at bruge de ikoner/elementer LK har lagt ind i Scenedesign - desværre :( mht til plads/størrrelse er det muligt der er mere RAM i den nye version. Min Visual .vis fil fylder pt. 4,4 Mb og min Scenedesign .icz fil er på 870kb. Og det virker fint. Det er dog ikke lavet i det nye design.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for det hurtige svar.Jeg har snakket med LK om det i dag, og de siger at der på den gamle version (Hardware 6.1) kun kan ligge omkring 6 MB i controlleren. Han ville ikke sige at IHC Bolig ikke kunne køre med den gamle hardware, men de anbefaler den nye. Når det er sagt kan jeg forsøge mig, og se om det går at ligge IHC Bolig ind. Hvis jeg tog varmedelen ud af den ville den kun fylde omkring det halve.Jeg har (desværre) ikke varmestyring til IHC i huset, så det piller jeg ud. Desuden tror jeg det store billed på startskærmen også ryger en tur. Så tror jeg der måske kan blive plads til at kunne køre det på den gamle controller.Troede der var et lidt smartere program end Paint til at lave de sider. Synes ikke det bliver ret godt når jeg skal ligge egne billeder af grundplan ind, men det må jeg rode lidt med i de mørke vinteraftener ;-)Med hensyn til at controlleren genstarter, så mente han at det var frodi jeg havde brugt den samme ind/udgang flere gange. Jeg har nu kigget programmet igennem, og kan ikke se det skulle være problemet. Det kunne også vare en RAMfejl, men det er mærkeligt det er kun når jeg logger mig på IHC Scenewiew.Er der nogen forslag ???

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis der kun kan være 6mb i controlleren skal jeg da vist snart til at optimere på min opsætning og have luset lidt ud ;-) og jeg har heller ikke engang varmestyringen ned.Der er selvfølgelig andre programmer end paint. Det er bare et alle har.Den nemmeste måde at checke om en ud/indgang er konfigureret og brugt mere end een gang er at bruge udskrift dokumentationen og se om der skulle være samme tal på 2 linier.

Link til kommentar
Del på andre sites

Fik at vide det skulle være under rapporter - funktionsdokumentation, kan det ikke passe.Har kigget efter, men synes ikke det ligner jeg har brugt samme ind/udgang 2 gange.Prøver ved hjælp af LK regneark at se hvor meget min strømforsyning er belastet. Ellers må jeg taget noget ekstern 24 vdc til mine 2 udendørs, og 2 indendørs sirene. Det er jo nok dem der sluger det meste.

Link til kommentar
Del på andre sites

Fik at vide det skulle være under rapporter - funktionsdokumentation' date=' kan det ikke passe.Har kigget efter, men synes ikke det ligner jeg har brugt samme ind/udgang 2 gange.Prøver ved hjælp af LK regneark at se hvor meget min strømforsyning er belastet. Ellers må jeg taget noget ekstern 24 vdc til mine 2 udendørs, og 2 indendørs sirene. Det er jo nok dem der sluger det meste.[/quote']Sirenerne bruger normalt ikke strøm, medmindre de er aktiverede. Strømsluger er tilgengæld røgalarmer, sabotage kredse, magnetkontakter og alle andre input enheder hvor kontaktsættet normalt er sluttet. Sidder disse på et gammel 24/24 input modul, sluger de hver 30mA. De kan normalt alle køre på et moderne 24/3 input modul, og her sluger de kun 3mA. De eneste input enheder, som jeg kender der ikke kan sidde på et 24/3 input modul, er LK's gamle udendørs PIR. De forhandles dog ikke længere.
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok