Hop til indhold
  • 0

Sluk alt OG tænd alt ?


Coralreef
 Share

Spørgsmål

HejsaJeg skal have lavet sluk OG tænd alt på mine stikkontakter... Kort sagt så har jeg 2 typer output jeg vil styre via alarm tilkoblet og frakoblet :Type 1 - 85% af mine stikkontakter skal blot være on når man er hjemme og off når man er ude og alarmen er slået til. Der er pt INGEN program på disse de er bare sat på en udgang og ligger installationen...Type 2 - Stikkontakter med hifi, TV osv, dem betjerne vi i det daglige via tryk i nærheden(KIP blok med timer skulle man glemme at slukke efter sig.....børn...), så vi kun tænder standby genstande når de rent faktisk bruges.Jeg vil således gerne, via min alarm blok 6.2.01 :- Slukke begge typer når alarm er ON(via Totalalarm Tilkoblet regnede jeg med ?)- Tænde alle type 2 når alarm er frakoblet igen og man atter er hjemme.Hvordan laver jeg nemmest dette, syntes nemt jeg kan få slukket ALT det hele men ikke tændt igen ?

Link til kommentar
Del på andre sites

14 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej LarsDet er pænt af jer men det går nok, kan se at der er mange nye muligheder i de nye FBere så vil tage det trin for trin og måske optimere lidt på det hele.Jeg syntes dog ikke at kunne se hvordan jeg kan lave sluk funktion på en wireless dimmer. I mit gamle program har jeg som hovedregel kip blok med pir timer til at tænde/slukke mine wireless dimmere. Altså almen kip on/of og så pir timer med sluk puls in på dimmer blok.Men den nye dimmer blok har ingen sluk puls indgang ?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvis det er FB. "1.2.03.d. Trådløs dimmer 1 og 2 tastbetjent", vil en puls på "Reguler senarie ned" slukke dimmeren og altså virke som den gamle sluk indgang.Ellers kan du bare bruge FB "1.4.02.d. Lys tændes på tryk og slukkes på PIR" og trække både tænd og sluk senarier til din wireless dimmer. Det vil også virke. Og så har du stadig dine gamle indgange for KIP, Tænd og Sluk.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hmm jeg kan se at dimmer blokken på installations siden OGSÅ er ny !!Så skal jeg til at relinke alt mit wireless igen vel.... For faen LK, det her bytten ud det går i et lille hus men hvis jeg kom ud til en kontor bygning og skulle rette et program op - hvem gider betale for så mange slave timer !Det er en OMMER !

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok