Jeg bøvler med at få koblet flere controllere sammen.
De medfølgende funktionsblokke kan kun overføre 16 binære værdier mellem to controllere
...så jeg har programmeret min egne funktionsblokke, der bruger 7 af bit'ene som adresser + nogle bit til signalering. Det giver mulighed for overførsel af 128 binære værdier.
Så kan man koble 128 indgande og 128 udgange på en anden controller, mens man stadig bruger "hovedcontrolleren" til at styre al logik
(den sekundære controller bruges kun til at forbinde de ekstra ind- og udgange)
Mine funktionsblokke virker ved simulering i IHC visual, men de er ret store (bl.a. har jeg implementeret en cirkulær kø for at undgå at miste signaler, mens der sendes)
...og nu kan jeg ikke uploade projektet til controlleren. Den fejler her under "sender projekt til controller"...
Har nogen en idé om den øvre grænse for, hvor stort et projekt V3-controlleren kan håndtere? Mit projekt er nu ~8MB, hvis jeg kigger på den rå .vis-fil. Eller er der fx en grænse for, hvor mange interne variable etc., controlleren kan håndtere i alt?
Spørgsmål
Jakob Barfod
Hej -
Jeg bøvler med at få koblet flere controllere sammen.
(den sekundære controller bruges kun til at forbinde de ekstra ind- og udgange)
Har nogen en idé om den øvre grænse for, hvor stort et projekt V3-controlleren kan håndtere? Mit projekt er nu ~8MB, hvis jeg kigger på den rå .vis-fil. Eller er der fx en grænse for, hvor mange interne variable etc., controlleren kan håndtere i alt?
Redigeret af Jakob Barfod--
Jakob
7 bit. Ikke 6.
Link til kommentar
Del på andre sites
5 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts