Hop til indhold
  • 0

Nulstil af controller Visual V3


Biavleren
 Share

Spørgsmål

Hej IHC-Users

Jeg har i længere tid haft problemer med min visual3 efter at den blev genstartet. Da den bootede op igen kunne jeg ikke komme i kontakt med den over IP, men kun USB. Jeg har desuden længe haft problemer med kommunikation til LED DIMMER 2 kanal, som ellers har fungeret tideligere. Nu her til aften så jeg at der var kommet en ny firmware til LED Dimmeren, som sker ved at firmware upgrade controlleren. Men uanset hvad jeg gør synes jeg, forbliver controlleren på v. 3.3.44... Nu ønsker jeg at nulstille min controller fuldstændigt så jeg kan starte på en frisk. Har forsøgt at uploade tomt projekt. Ved der har været en nulstil-firmware, men ved ikke om den er kompatibel med visual3... Håber virkelig I kan hjælpe!

 

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Henning

Det var også min opfattelse at det var FW til LED dimmeren. Jeg så bare en mulighed for, at opdatere controlleren med LED dimmer FW'en ville resette eller på anden vise rette den fejl-bit eller hvad controlleren lige har fået galt i halsen, siden jeg har mistet IP adgang. Men i forbindelse med FW update gennem firmwareupload programmet, at controlleren ikke tager imod LED dimmer updaten, og dermed forbliver på 3.3.44, og altså endnu en ting min controller ikke er samarbejdsvilling i.

Er der en officiel måde at nulstille min controller fulstændig og starte på en frisk?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

LED firmwaren og controller firmwaren 2 forskellige ting, men uploades via den samme firmware uploader og som en samlet pakke. Efter at du har uploadet den nye LED firmware til din controller vil controleren derfor fortsat være på firmware 3.3.44, men hvis du kigger under LED dimmerne via adminview, vil du se at der er en ny firmware tilgængelig for dem.

Den nulstillngs firmware som findes her på boardet er kun til Visual 2 controller. Den funger ikke med Visual 3 controller.

Vedr. dit netværks problem, så har du selvfølgelig prøvet alle nedenstående ting.

  • Hiv netværks kablet ud og sæt det i igen mindst 10 sek. senere uden at genstarte hverke controller eller switch under vejs.
  • Prøvet med et andet netværks kabel
  • Checket at IP opsætningen er korrekt.
  • Checket at wifi på controllerne ikke er aktiv
  • Værd også opmærksom på at controlleren kun understøtter 100Mbit full duplex. Nogle nyer switche understøtter ikke længere dette, eller har problemer med autosense.

Hvis ovenstående ikke løser problemet kan din controller være ramt af den netværks fejl, som bl.a @EjvindHaldhar været ramt af. Han fik såvidt jeg ved ombyttet sin controller af LK, men om han skulle via en elektriker eller de gjorde det direkte ved jeg ikke.

 

Edit: Fik lige checket mit install libary, og jeg kan se at jeg havde nedenstående reset firmware for Visual 3 controller liggende. Hvor jeg har den fra kan jeg ikke huske. Brugen af den er på eget ansvar.

CTR.RESTORE.FACTORY.DEFAULT.fwf

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Lars!
Mange tak for gode input!

Efter at have taget rj45 kabel ud af controlleren og vente 10 sekunder før sætte i igen, ville den pludselig gerne connecte over IP. Dog varede glæden ikke særlig længe...
Har stadig mange problemer med at forbinde til min LED DIMMER 2 kanal, så tænker at give den restore_factory.fwf et skud. Havde ikke mere tid da jeg stod med det i går, men vil opdatere herinde når jeg finder et par frie timer igen. Har en visual 6.2 liggende i reserve :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Har du fået opdateret dine LED dimmer til seneste firmware?

At IP virker efter at have taget kablet ud og sat det i igen, kan tyde på at din controller har et problem med at kommuniker med din switch. At det stopper med at virke igen efter lidt tid kan skyldes autosense problemer. Har du mulighed for at se på din switch hvad det sætter port hastigheden til? Har du mulighed for at prøve at sætte en anden switch mellem din controller og nuværende switch?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

nej, kan ikke komme i kontakt med den. Når jeg forsøger at linke, holder jeg de to knapper på dimmeren inde indtil de blinker og trykker efterfølgende på én af dem. Med det samme skriver link-programmet i visual, konfigurations fejl. Har prøvet mange mange gange uden held :(

Der er godt nok en switch mellem IHC controlleren og routeren (Ubiquiti, Dream Machine Speciel Edition). Men vil prøve at kable direkte til routeren og fjerne autosense. Så vender jeg tilbage :)

Endnu engang, mange gange tak svar!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har nu leget lidt med controlleren igen.

Forsøgte at overføre reset firmware til controlleren. Netværk-configurationen nulstillede og programmet på controlleren blev slettet. Men efter konfigurere netværk igen, er der stadig ingen forbindelse via IP. Har forsøgt med andet netværkskabel gående direkte i routeren (ubiquitti Dream machine SE) og manuelt sat porten til 100mbit full duplex, uden held desværre. Også forsøgt med anden IP addresse opsætning.

Jeg er ved at løbe tør for forslag, må jeg indrømme.... :/ 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det lyder lidt som at du må prøve om du kan få den repareret hos LK. Da de meldte ud at IH controlleren vlle udgå, lovede de at de vil være i stand til at reparer Visual 3 controller i nogle år fremover. Hvorvidt du kan kontakte LK direkte eller du skal via en elektriker ved jeg ikke.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok