Jump to content
  • 0

Hvad vil det koste at fjerne en komplet IHC installation

Jonas Emil Brøsch
 Share

Question

Hejsa

Nu da vi er i overvejelse omkring et hus fra 2001 med en Visual 1 controller og gamle ikke LED kompatible komponenter, så tænker jeg med end of life på IHC at hvis vi skal overtage dte hus, så skal der laves en løsning der fjerner IHC helt fra ligningen.

Er det overhovedet muligt uden at der fræses 230 ind alle steder osv ?
Hvis det er muligt, hvad skal man forvente af udgifter i rå tal (50.000 ? 100.000 ?)

Hvis det hus skal være fremtidssikret, hvad ville du så gøre ?

9 answers to this question

Recommended Posts

• 0
På 24.9.2023 at 16:15 , Jonas Emil Brøsch skrev:

Hejsa

Nu da vi er i overvejelse omkring et hus fra 2001 med en Visual 1 controller og gamle ikke LED kompatible komponenter, så tænker jeg med end of life på IHC at hvis vi skal overtage dte hus, så skal der laves en løsning der fjerner IHC helt fra ligningen.

Er det overhovedet muligt uden at der fræses 230 ind alle steder osv ?
Hvis det er muligt, hvad skal man forvente af udgifter i rå tal (50.000 ? 100.000 ?)

Hvis det hus skal være fremtidssikret, hvad ville du så gøre ?

Der er en tråd, som handler om alternativ til IHC.

Jeg kommer fra Logic Group og er derfor ikke objektiv i anbefaling af alternativ løsning til din IHC.
Alligevel vil jeg dog påpege, at Z-Wave er en god mulighed, som vores Smart Living, placeret på en åben standard.
Hvis du eller andre kunne være interesseret i at høre mere om, hvad vores løsning kan, så holder vi et arrangement i morgen (tirsdag den 26. sep)

Kom med til præsentation om Smart Home fra Logic Group med gratis middag på restaurant Udsigten.

I booker via linket til Billetto og vi har stadig nogle ledige pladsen.

• 0
4 timer siden, Palleholgerjensen skrev:

Jeg ville gå tilbage til fortiden, og se om installationen kan laves med alm. standard lyskontakter fra fuga og alm. lampeudtag. Så man sikker på man ikke falder i den fælde igen som med IHC controlleren udgår. Eller Overvej helt at fravælge et hus med IHC. 

Jeg tror det jeg leder efter er, hvad koster det at skabe et standard setup uden svagstrøm, eller en løsning hvor man beholder svagstrømstryk, men ikke IHC og dimmers
Det tror jeg er ret dyrt

• 0
9 timer siden, nXil skrev:

Alt efter hvordan installationen er opbygget, burde det være muligt at gå tilbage til det man før i tiden solgte som et "IHC klar" hus. Altså en simpel svagstrøms installation med kip-relæer og svagstrøms lysdæmpere i tavlen.

Ja, det er en ret let løsning. Man kan også få kiprelæer med sluk-alt hvis man ønsker den funktion.

Men en konvertering til kiprelæer og er par dæmpere kan klares for under 25.000 kr.

• 0
22 timer siden, egorip skrev:

Jeg tror at en wireless løsning (IHC Wireless, Wiser, SG Lightning, Philips HUE mv.), vil være et godt alternativ.

IHC wireless vil været et dumt valg, da de produkter udgår efterhånden som de bliver udsolgt. Wiser og Philips HUE kan LANGT fra det samme som LK IHC og vil være relativ dyre løsninger hvis man bare skal kunne tænde og slukke noget lys. SG lightning kender jeg ikke.

• 0
On 11/8/2023 at 4:15 PM, Lars1 said:

Wiser og Philips HUE kan LANGT fra det samme som LK IHC og vil være relativ dyre løsninger hvis man bare skal kunne tænde og slukke noget lys

Hvis man har en "avanceret" controller ifbm. Zigbee (aka Wiser og Philips HUE) eller Z-Wave så kan man lave rigtigt meget af det samme som med IHC. På de fleste punkter er mulighederne langt større men på nogen punkter også dårligere. Fx. kan en IHC controller måle ret præcist hvor længe en tangent er nedtrykket. Det kan man ikke nemt med andre produkter.

• 0
På 11.11.2023 at 14:49 , Astronaut skrev:

Hvis man har en "avanceret" controller ifbm. Zigbee (aka Wiser og Philips HUE) eller Z-Wave så kan man lave rigtigt meget af det samme som med IHC. På de fleste punkter er mulighederne langt større men på nogen punkter også dårligere. Fx. kan en IHC controller måle ret præcist hvor længe en tangent er nedtrykket. Det kan man ikke nemt med andre produkter.

Jeg er bare lidt nysgerrig, men har wiser og hue fået mulighed for at lave egne FB's ligesom i IHC controlleren?

Dette kunne f.eks. vare med Lua, JavaScript eller noget blok halløj.

Ellers er det lidt som at sammenligne æbler og pære...