Hop til indhold

reset Controller


Christian Bille
 Share

Recommended Posts

Hej Forrum

 

Min Ihc controller vil ikke logge mig ind, siger at brugernavn eller password :

image.png.853d32cfd31db3827fe859040f48df68.png

Jeg er 100% på at det er rigtigt, og har derfor forsøgt at logge på direkte via usb, som jeg heller ikke kan.

Har også forsøgt at tage strømmen fra din i ca.30sek, og startet igen uden held.

Hvordan laver jeg en Factory reset af controlleren, uden at logge ind?

Mvh. Bille

Link til kommentar
Del på andre sites

På 15.4.2023 at 08:25 , Christian Bille skrev:

Hej Forrum

 

Min Ihc controller vil ikke logge mig ind, siger at brugernavn eller password :

image.png.853d32cfd31db3827fe859040f48df68.png

Jeg er 100% på at det er rigtigt, og har derfor forsøgt at logge på direkte via usb, som jeg heller ikke kan.

Har også forsøgt at tage strømmen fra din i ca.30sek, og startet igen uden held.

Hvordan laver jeg en Factory reset af controlleren, uden at logge ind?

Mvh. Bille

https://jemi.dk/ihc/starter/ :)

Link til kommentar
Del på andre sites

5 timer siden, Christian Bille skrev:

Haj Lars

Kan bare ikke logge ind, det tænker jeg ikke er et java problem.

Den File du har sendt, hvor skal placere denne?

Det er højst sandsynligt et Java problem, eller retter disablet Java understøttelse af de forældede krypterings protokoller som LK fortsat bruger. Du er ikke den første som får login fejl og løser problemet ved at følge en af mulighederne i tråden i FAQ'en.

Hvis du kan logge på med Visual, men ikke med Serviceview eller adminview, er det 99,99% sikkert et Java krypterings problem.

Hvis du bruger IHC/Java starter, så brug Mikkels. LK's har et problem med de seneste Java opdateringer.

Hvis du vil prøve med reset firmwaren, så kan du risiker at skulle bruge en ældre firmware loader, da de nyer har versions kontrol som bloker for upload af reset firmwaren.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Hej Christian

Fandt du en løsning? Min IHC-controller gør nemlig nøjagtig det samme nu. Brugernavn/kode virkede for nogle måneder siden og jeg har intet ændret, men pludselig melder den samme fejl som hos dig. Har ligeledes forsøgt med IHC-starter som melder samme fejl. Så det ser ikke ud til at være et java problem.

Link til kommentar
Del på andre sites

11 timer siden, Charles skrev:

Hej Christian

Fandt du en løsning? Min IHC-controller gør nemlig nøjagtig det samme nu. Brugernavn/kode virkede for nogle måneder siden og jeg har intet ændret, men pludselig melder den samme fejl som hos dig. Har ligeledes forsøgt med IHC-starter som melder samme fejl. Så det ser ikke ud til at være et java problem.

Det er relativt nemt at afgøre om det er et Java krypterings problem eller ej. Brug en af følgende 2 metoder.

1. Hvis man får login fejl ved brug af ServiceView eller AdminView via USB er det et Java krypterings problem, da der ikke skal bruges bruger ID og password ved login via USB. Dette gælder også for Visual.

2. Hvis man kan logge på via Visual, men ikke ServiceView eller AdminView er det et Java krypterings problem. Dette gælder både for login via USB og netværk.

Løsninger og workarounds til Java krypterings problemet findes i Login problem tråden i FAQ foraet. Der findes også links til et par IHC stater i den tråd.

Bemærk iøvrigt at LK's IHC stater ikke altid virker medmindre man har installeret nyeste Visual 3. Der ligger nogle IHC stater rettelser i denne pakke som LK ikke har frigivet af andre kanaler. Mikkel's IHC starter har jeg også selv haft problemer med. Jeg havde dog ikke tid til at undersøge det nærmer dengang, så problemet kan have haft andre årsager.

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, EjvindHald skrev:

Hvis det ikke er et java problem, så skal du formentlig bruge reset firmwaren. Uploades via firmware modulet.

Det gælder for alle visual varianter af IHC controlleren, at definerede brugere kan pludselig forsvinde. Reset firmwaren løser dette.

Har du et link til en reset firmware for Visual 3 controller?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...
På 16.5.2023 at 22:59 , Charles skrev:

Hej Lars og Ejvind

Tak for jeres svar. Det virker desværre heller ikke via Visual - så jeg tænker ikke, at det er et java problem.

Jeg prøver user reset firmwaren som du henviser til Ejvind.

Har resat bruger, og opsat nyt password, men det ændre ikke noget, har stadig samme fejl..

tænker kan man lave en hardware reset og starte helt forfra, har backup?

Link til kommentar
Del på andre sites

27 minutter siden, Christian Bille skrev:

Har resat bruger, og opsat nyt password, men det ændre ikke noget, har stadig samme fejl..

tænker kan man lave en hardware reset og starte helt forfra, har backup?

Jeg tvivler stærkt på at det løser dit problem. Jeg er 99% sikker på at det er et Java problem. Prøv i steddet at kontakte @Mikkel SkovgaardSåvidt jeg husker har han tidligere hjulpet andre via remote session, når de ikke kunne får hans software til at virke, herunder også hans IHC starter.

Link til kommentar
Del på andre sites

Helt præcis så kører IHC Controlleren med TLS1.0 kommunikation, som sikkerhedsmæssigt er en svag protokol. Hvis du har java installeret på din PC, vil den i dag blokere for denne protokol. 

I Mikkels setup er java embedded, og han har i dette setup åbnet for TLS1.0.

Du kan prøve disse muligheder:

- disable blokering for TLS1.0 i java, hvis du har installeret det på din pc

- bruge Mikkels IHC Starter

- afinstallere lokal java, hvis det er installeret

Det nemmeste er blot at bruge IHC Starter.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Jeg så lige at der har været yderligere aktivitet på denne tråd. Så I får lige en opdatering på min fejl.

Det viste sig faktisk, at Ejvinds forslag om Reset bruger løste problemet hos mig. Det var IKKE et java problem, men en fejl i IHC kode delen. Har ikke oplevet det før, men pludselig virkede password på min bruger ikke længere - på trods af, at jeg intet havde ændret. Reset firmwaren løste problemet og jeg kunne oprette bruger/password på ny. Det er ved at være 1½ måneds tid siden og alt har kørt som vanligt siden :)

Kan se, at reset bruger delen ikke løste det for dig Christian. Kan det være en rettigheds ting? Så vidt jeg husker, skulle jeg lige sætte nogle flueben, da jeg oprettede brugeren påny.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

8 timer siden, Charles skrev:

Jeg så lige at der har været yderligere aktivitet på denne tråd. Så I får lige en opdatering på min fejl.

Det viste sig faktisk, at Ejvinds forslag om Reset bruger løste problemet hos mig. Det var IKKE et java problem, men en fejl i IHC kode delen. Har ikke oplevet det før, men pludselig virkede password på min bruger ikke længere - på trods af, at jeg intet havde ændret. Reset firmwaren løste problemet og jeg kunne oprette bruger/password på ny. Det er ved at være 1½ måneds tid siden og alt har kørt som vanligt siden :)

Kan se, at reset bruger delen ikke løste det for dig Christian. Kan det være en rettigheds ting? Så vidt jeg husker, skulle jeg lige sætte nogle flueben, da jeg oprettede brugeren påny.

 

Reset bruger firmwaren eksister fordi det kan ske at en bruger bliver corrupt. Specielt i ældre firmware versioner. Det er dog relativt nemt at afgøre om det er et Java problem eller corrupt bruger problem. Man behøver bare forsøge at logge på AdminView via USB.

Får man login fejlen ved brug af USB, er det et Java problem da login via USB ikke kræver bruger ID og password. Fejl beskeden er temmelig misvisende når der er tale om et Java problem, men det skyldes at "Login mislykkes" er en standard fejl besked som dækker alle kommunikations fejl i authentication sekvensen, hvad enten de skyldes forkert bruger ID/password eller at authentikering ikke kan gennemføres grundet manglende understøttelse af de forældede krypterings protokoller som LK IHC anvender.

Kan man logge ind, men ikke ændre brugerne, er det et corrupt bruger problem, som reset bruger firmwaren kan løse.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...
48 minutter siden, Charles skrev:

Hej Torben

Det gjorde ikke noget ved mit projekt. Skulle sætte nogle rettigheder på de oprettede brugere efterfølgende, men ellers ikke. Men husk at tjekke om det er et java issue ellers så hjælper firmware løsningen nok ikke. 

Der linkes til Firmware filen ligger længere oppe i denne tråd 

Vh. Charles

Jeg kan godt logge ind på an gammel laptop med en gammel jave version - jeg kan gemme nyoprettet bruger.

Tak for dit indlæg :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg skal have resat min brugerstyring. Kan kun logge på via usb.

Men når jeg aktiverer firmwareloaderen, så spørger den efter java på min gamle laptop med noget gammelt java på.

Nu har jeg lige mistet overblikket en smule - kan jeg ikke få firmwareloaderen til ikke at spørge efter java?

Det er faktisk mange år siden jeg har brugt den gamle laptop - med den kunne jeg altid komme på min 6.1 controller. Er bange for at få sat en opdatering i gang :-(

What to do?

Mvh Torben

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok