Hop til indhold
  • 0

Controller dør!


McenterFreak
 Share

Spørgsmål

Jeg synes det er ved at være et problem at Controller 3 dør. Det er nu sket for mig to gange.  Grøn diode lyser konstant, og den kommer aldrig videre. Er pt. i gang med en ombytning, som er uden for garantien, men hvor LK har sagt ok for en ombytning (havde gudskelov en ekstra controller). Men nu er min anden controller (har et stort hus) også stået af. Grøn diode lyser konstant.  Kæmpe arbejde med at mærke og flytte næsten næsten 50 ledninger, og derefter linke alt igen
Kan det virkelig være rigtigt at man skal leve med at et så dyrt produkt (Controller 3) bare står af, efter få år. Har nu måttet bestille en ny Controller (kr. 5.500) som reserve.
Synes det er problematisk at man er nød til at have en controller liggende som reserve. Havde jeg ikke haft det, så havde huset været uden lys indtil en ny controller bliver leveret.
Har i forvejen postet tonsvis af penge i controllere når der skulle skiftes fra de gamle versioner (fra TermIHC) helt op til nu 3
Problemet er at jeg ikke kan se en udvej her. Brugt 100 tusindevise af kroner på IHC, men nu vil jeg ud af det. Hvordan fanden får jeg faset IHC ud??

Link til kommentar
Del på andre sites

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
2 timer siden, EjvindHald skrev:

Controlleren kan stå af som beskrevet, hvis du ikke har seneste firmware version 03.03.44 installeret.

Hvilken firmware version var på din seneste controller?

Husker ikke lige hvilken FW version det var, og kan ikke finde ud af det nu, da jeg ikke kan komme i kontakt med den. Hvor er det beskrevet at det er FW versionen der forårsager at den dør?
 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

På Schneider / LK hjemmeside skal du oprette din egen gratis profil, hvilket giver adgang til download. Da det er nødvendigt med login, kan jeg ikke lave et link her.

Men de skriver på download siden:

Ny controller FW CTR.R.03.03.44 (04/10-2021)

  • Fix af issue der i sjældne tilfælde kan forhindre boot af controlleren
  • Øger systemets stabilitet
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tusind tak for info. Har i forvejen en Professional profil på LK, men jeg havde ikke set det. Havde jeg set det havde jeg tjekket hvilken FW version der var i den.
Nu er det nok for sent, hvis ikke der er nogen der kender en fidus der kan få den til at starte op, så jeg kan få hældt en ny FW på den.
Underligt at den LK support medarbejder jeg snakkede med, da den første Controller døde, ikke vidste det. Så havde jeg sørget for at opdatere controller nummer 2

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 6.12.2021 at 15:32 , EjvindHald skrev:

På Schneider / LK hjemmeside skal du oprette din egen gratis profil, hvilket giver adgang til download. Da det er nødvendigt med login, kan jeg ikke lave et link her.

Men de skriver på download siden:

Ny controller FW CTR.R.03.03.44 (04/10-2021)

  • Fix af issue der i sjældne tilfælde kan forhindre boot af controlleren
  • Øger systemets stabilitet

Skrev de ikke det samme i 03.03.37 :huh:

LK byttede min .37 udenfor garanti, så jeg kan dog kun være tilfreds med behandlingen :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
10 minutter siden, Jakob Hauerslev skrev:

Skrev de ikke det samme i 03.03.37 :huh:

LK byttede min .37 udenfor garanti, så jeg kan dog kun være tilfreds med behandlingen :)

Ja det kan du have ret i, men det jeg mener er det store problem, er at man er nød til at have en ekstra controller som reserve, idet huset er totalt uden lys hvis controlleren står af, hvilket den jo så faringsmæssigt ofte gør. Når Controlleren står af, og man eventuelt kan blive enig med LK om en ombytning, så går der flere måneder før det sker. Man kan jo ikke have et hus uden lys i flere måneder!
Det er desuden et kæmpe problem at man skal bruge ekstremt mange  timer på at skifte controlleren. Det er jo ikke bare at tage den ud og sætte en ny ind. I mit tilfælde er det ca. 40 ledninger der skal flyttes over. OG DET SKAL VÆRE PINLIGT KORREKT ellers har man flere problemer efter udskiftningen, end man havde før

20211207_221952.jpg

20211207_221905.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
On 12/6/2021 at 12:08 AM, McenterFreak said:

Jeg synes det er ved at være et problem at Controller 3 dør. Det er nu sket for mig to gange.

Du har ganske ret i at LK med version 3 har leveret et produkt der er langt under hvad man burde forvente. Det ses at der ikke er smidt mange penge i udviklingsprojektet. Vi kan håbe at den seneste firmware CTR.R.03.03.44 løser problemerne, men i mine øjne er der noget rigtigt galt med designet når man kan stå i en situation hvor man end ikke kan resette controlleren eller opdatere firmware. Det er ganske enkelt for ringe.

Det er selvfølgeligt fint at de per kulance giver en ny (andet manglede bare) men arbejdet med at skifte den ud skal man selv stå for og det er ikke helt billigt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 7.12.2021 at 22:41 , McenterFreak skrev:

Gjorde det at jeg nummererede alle ind/udgange fra 1 til 39, og det samme med ledningerne. Hvis nogen kender en bedre metode er jeg meget lydhør

Det tager vel 1 1/2 time at skifte den, men ja, så skal man også lige have fat i en ny...

Jeg bestilte en ny ved forhandleren (som jeg holder fast i når jeg bestiller fremover!!), og lavede aftale om udlevering ved nærmeste Solar, og fik den monteret samme eftermiddag af elektrikeren, efterfølgende kreditnota på kulance efter ca. 5 måneder. Og det var en mørk og kold vinter!

Men ja, man hænger selv på regningen for elektriker.

Det bliver spændende med det kig ind i firmwaren som Mikkel (ihc captain) har gang i - det kan kun blive bedre end hvad LK leverer pt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej,

Er der nogen her på sitet, der har en Version 3 kontroller med FW 03.03.44 og sidste Nye Visual, som er gået død og ikke kan rettes op igen uden udskiftning?

Hvis ja, så vil jeg mene det er virkelig svindel. Så vidt jeg husker står der i vejledningen til en ny indkøbt kontroller: Husk at opgradere FW til nyeste version, så LK er nok dækket ind - rent juridisk. Hvis opgraderingen er et must som Eivind skriver, så burde LK sørge for at alle kontrollere var opgraderet inden salg.

Vi må give Henning Pedersen ret, at IHC er ikke for Hr. Og Fru Danmark, men kræver hjælp eller at man er en nørd.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok