Hop til indhold
  • 0

IHC programmering


Stig Bindner
 Share

Spørgsmål

Hejsa - jeg er ny på forum.

 

Jeg har et ældre IHC system, med forskellige tænd/sluk kontakter inde i huset, og 6 grupper installeret i mit skur.

Det har indtil nu virket perfekt, men vi havde strømafbrydelse forleden, så tænker der kan være sket noget/mistet en forbindelse.

 

Er der nogen der har et link til video af programmering af IHC. Når jeg trykker tænd/sluk på gruppen i skuret, tænder/slukker lyset som det skal,

så det må være programmeringen der er noget galt med., tænker jeg.

 

Jeg vedhæfter fotos, er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg linker disse 2 sammen.

Jeg kan også kontaktes på info@sbm.dk

 

IMG_4384.jpg

IMG_4385.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

13 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Prøv at tage strømmen til controlleren i 10 sek. før du begynder den helt store fejlsøgning. Det sker ind i mellem at mine controller ikke kommer rigtig op efter en strømafbrydelse eller genstart. Anden genstart plejre dog altid at løse problemet.

Hvis du ikke har nogen controller, så prøve at tage strømmen til alle dine wireless enheder i 10 sek. Det kan også sommetider løse problemerne.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 hour ago, Stig Bindner said:

Tak for svar.

Det er prøvet, og ændrer ikke noget - desværre.

Har brug for en der kan fortælle mig, hvordan man programmerer helt manuelt - uden computer.

 

Det billede du har lagt her, er det alt det IHC du har? Har du nogen IHC komponenter i din el-tavle? For hvis det du har vist er alt hvad du har, så har du IHC varianten uden controller. Og i så fald er det vist relativt nemt at rode med men også ret begrænset hvad du kan få det til.

Der ligger vejledninger på LK's website for de enkelte komponenter der viser hvordan man gør. Jeg har aldrig selv prøvet det.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 timer siden, Stig Bindner skrev:

Hej Lars

 

Tak for svar.

Det er prøvet, og ændrer ikke noget - desværre.

Har brug for en der kan fortælle mig, hvordan man programmerer helt manuelt - uden computer.

 

https://www1.lk.dk/katalog/vejledning/019D904122_04.pdf

 

Inden du går igang, bør du prøve at skifte batteriet i trykket på det nederste billed. De batterier holder normalt max 1 år.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
12 timer siden, Lars1 skrev:

https://www1.lk.dk/katalog/vejledning/019D904122_04.pdf

 

Inden du går igang, bør du prøve at skifte batteriet i trykket på det nederste billed. De batterier holder normalt max 1 år.

Har forsøgt at følge vejledningen, men der sker ikke det som der står bør ske. Når man trykker på senderen på "A", så skal dioden lyse rødt, og man skal indenfor 5 sek trykke på den knap man ønsker at programmere. Det kan ikke lade sig gøre, for når jeg trykker på "A", så slukker den omgående, og så sker der ikke mere. Mærkeligt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
13 minutter siden, Stig Bindner skrev:

Det kan ikke lade sig gøre, for når jeg trykker på "A", så slukker den omgående, og så sker der ikke mere. Mærkeligt.

Prøv at følge vejledningen til at slette al programering. Jeg tvilver på at det hjælper, da jeg er bange for at den pågældende enhed er defekt. Jeg har en dimmer som pludselig begyndte på det samme. Jeg endte med at udskifte den. Ind i mellem kunne den godt linkes til min controller, men det holdte aldrig ret længe.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
6 minutter siden, Lars1 skrev:

Prøv at følge vejledningen til at slette al programering. Jeg tvilver på at det hjælper, da jeg er bange for at den pågældende enhed er defekt. Jeg har en dimmer som pludselig begyndte på det samme. Jeg endte med at udskifte den. Ind i mellem kunne den godt linkes til min controller, men det holdte aldrig ret længe.

De andre enheder gør hvad de skal, så det er simpelt hen selve sender enheden der er noget galt med. Kan disse købes hos LK ? 

Tak for hjælp

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok